¿Cómo hacer que los niños y las niñas disfruten leyendo?

Com fer que els nens i les nenes gaudeixin llegint? La comprensió lectora es defineix com: “La capacitat d’una persona per entendre, valorar i utilitzar textos escrits, per adquirir objectius personals, desenvolupar el propi coneixement i potenciar-lo, així com també per a poder participar en la societat” Tots els coneixements que han d’adquirir els alumnes […]

Què és la Resposta a la Intervenció (RTI)?

En la darrera dècada el concepte Resposta a la Intervenció (RTI) ha irromput amb força en el camp de la pedagogia. Per a aquelles persones que encara no s’hagin familiaritzat amb el terme, procedent dels Estats Units (Response To Intervention), es tracta d’una metodologia que contribueix a respondre a les dificultats d’aprenentatge i atenció dels […]

¿Cómo hacer que los niños y las niñas disfruten leyendo?

La comprensión lectora se define como: “La capacidad de una persona para entender, valorar y utilizar textos escritos, para adquirir objetivos personales, desarrollar el propio conocimiento y potenciarlo, así como también para poder participar en la sociedad”. Todos los conocimientos que tienen que adquirir los alumnos y alumnas en el colegio se definen en el […]

Helena Alvarado: “Sin posibilidad de error no hay aprendizaje ni superación”

Pedagoga terapeuta, logopeda habilitada y psicóloga infantil Helena Alvarado, directora del centro de desarrollo infantil Creix, asegura que, cada vez con mayor frecuencia, los profesionales detectan, entre los niños, patologías relacionadas con altos niveles de ansiedad, sobreestimulación y estrés. El trepidante ritmo de vida generalizado, pero también los cambios en las estructuras familiares y la […]

Vols fer el favor d’estar quiet?

Fa uns mesos estava formant a un grup nombrós de professionals de l’educació. Sóc psicòloga, formadora de formadors i hiperactiva. Qui em coneix ho sap. Normalment  tinc la necessitat de moure’m mentre explico continguts, m’ajuda a concentrar-me. No és que ho vulgui fer intencionalment, és absolutament espontani, m’equilibra, em centra.