5 Consells pràctics per a famílies i professionals preocupats per l’ús de les tecnologies en menors

A l’era digital en què vivim, les pantalles han esdevingut una part integral de les nostres vides. Els nens i adolescents són nadius digitals, creixent envoltats de dispositius electrònics. Tot i que les tecnologies poden ser eines poderoses per a l’educació i l’entreteniment, també plantegen desafiaments per a les famílies i els educadors.

En l’àmbit educatiu, les tecnologies poden proporcionar recursos educatius interactius, però, juntament amb els beneficis, també sorgeixen desafiaments per a les famílies i els educadors. Un dels principals és el control del temps que passen davant de les pantalles. L’accés il·limitat a dispositius electrònics pot portar a un ús excessiu i desequilibrat, cosa que pot tenir un impacte negatiu en el temps dedicat a altres activitats importants. A més, el contingut a què estan exposats en línia pot plantejar preocupacions en termes de seguretat i benestar. Hi ha riscos com el ciberassetjament, l’exposició a contingut inapropiat i la interacció amb estranys en línia.

Un altre desafiament és la possible dependència de les tecnologies . L’ús excessiu de les pantalles pot portar a una manca d’equilibri a la vida dels nens, afectant-ne el desenvolupament emocional, social i físic.

Us presentem uns consells pràctics per ajudar les famílies i els professionals a gestionar de manera efectiva l’ ús de la tecnologia en els més joves .

1.- Establir límits clars i fomentar l’ús responsable:

És essencial establir límits clars en el temps que els menors passen davant de les pantalles. Establiu horaris i regles específiques sobre quan i com es poden utilitzar els dispositius electrònics. Aquests límits s’han d’adaptar a l’edat dels nens i assegurar-se que hi hagi un equilibri saludable entre el temps de pantalla i altres activitats importants, com ara el temps en família, l’activitat física i el joc a l’aire lliure.
Educar els infants sobre l’ús responsable de les pantalles és fonamental. Reflexionar sobre la importància de la privadesa en línia, el respecte als altres i la verificació de la informació abans de compartir-la. Promogueu la consciència dels riscos potencials i com protegir-vos, com evitar el ciberassetjament o el contacte amb estranys en línia.

2.- Participació activa i supervisió:

Els pares i els educadors s’han d’involucrar activament en l’ús de les pantalles per part dels menors. Això implica supervisar i guiar les seves activitats en línia, així com estar al corrent dels continguts a què estan exposats. Coneix les aplicacions i llocs web que utilitzen els seus fills i explorar junts les opcions més segures i educatives. Establir un ambient de confiança perquè els nens se sentin còmodes en parlar sobre els seus
experiències en línia.

3.- La diferència entre el cibermón i la realitat:

El cibermón i la realitat física són dues esferes diferents que coexisteixen a les nostres vides digitals. què passa quan no s’aconsegueixen assolir aquests mèrits? De vegades ens podem trobar amb problemes d’autoestima, relacions interpersonals més complexes, frustració i/o ansietat.

La realitat física ens brinda experiències sensorials riques, interaccions autèntiques, un impacte emocional més profund i una major consciència del temps i el context. És important trobar un equilibri saludable entre tots dos àmbits, aprofitant els beneficis de cadascú mentre mantenim una connexió significativa amb el món real.

4.- Fomentar l’equilibri i la varietat:

És important promoure un equilibri saludable entre el temps de pantalla i altres activitats a la vida dels menors. Animar els nens i nenes a participar en activitats a l’aire lliure, lectura, art i esports. Proporcionar una varietat d’experiències enriquidores que els permetin desenvolupar habilitats socials, cognitives i físiques fora de l’àmbit digital.

5.- Modelar un bon exemple:

Els adults tenen un paper crucial en l’ensenyament d’hàbits saludables relacionats amb l’ús de les pantalles. Ser un model a seguir en utilitzar les tecnologies de manera equilibrada i conscient. Limitar el propi temps de pantalla i participar en activitats familiars sense dispositius electrònics. Això transmetrà als nens i nenes la importància de trobar un equilibri adequat en l’ús de les pantalles.

Personalitzant l’aprenentatge, aprenent necessitats

Saber més aquí...

Coneix més sobre els nostres cursos aquí…

Sense Categoria

ClaroRead PC

49,59

Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
El preu original era: 27,88€.El preu actual és: 26,35€.

El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.

Oferta!
El preu original era: 55,00€.El preu actual és: 45,00€.

Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic. Idioma: Castellà RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). ¡Places limitades!

69,00

Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiques per identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
69,00

Aquest curs té com a objectiu dotar els docents i professionals de l'educació d'eines pràctiques i estratègies per fomentar l'hàbit lector a l'alumnat , adaptant-se a les necessitats i interessos de cada etapa educativa.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Contingut del Webinar En aquesta xerrada aprofundirem en l´estrès des d´una mirada neuropsicològica i educativa, reconeixent que l´inici del curs escolar representa un període especialment desafiador per a professionals de l´educació i de la psicologia. Analitzarem com respon el nostre cervell davant de situacions d'alta exigència, diferenciant l'estrès que ens impulsa del que ens paralitza. A través d'una combinació de teoria comprensible i eines pràctiques aprendrem a identificar senyals de saturació ia regular el nostre sistema nerviós en contextos laborals intensos. ÀREA: Atenció a la diversitat | ETAPES: Infantil, Primària, Secundària, Adults

Oferta!
El preu original era: 32,00€.El preu actual és: 25,00€.

MASTERCLASS | EXPERT: Chema Lázaro

Oferta!
(2) El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Aprèn els principis i les eines per comprendre millor l'avaluació formativa i la seva aplicació en el context educatiu actual. Els docents i professionals de l'educació tenen avui l'oportunitat de ser agents de canvi als seus centres i aules . Aquest curs us ofereix un recorregut integral pels principis del lideratge educatiu, l'avaluació formativa i la transformació de l'ensenyament , pilars que us permetran construir entorns inclusius, dinàmics i enfocats en el desenvolupament integral de cada estudiant. Amb un enfocament pràctic i casos aplicats, aquesta formació és ideal per als qui creuen en l' educació com a motor de canvi i busquen adquirir competències per liderar amb èxit la innovació educativa .

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Coneix més sobre els nostres articles aquí…

Nova convocatòria oberta! Comença setembre amb energia i cursos homologats que impulsen la teva carrera

Ja pots matricular-te als nostres cursos amb data d'inici al setembre. Tots estan 100% homologats, [...]

Escola d’Estiu 2025: Cursos Homologats Abans del Nomenament de Juliol

Els cursos homologats no només milloren la teva puntuació a la borsa, sinó que també [...]

Aprendre amb sentit: Neurociència, inclusió i benestar a l’educació

A la IV Jornada de Neuroeducació, experts de referència exploraran com podem transformar l'ensenyament a [...]

La Intel·ligència Artificial a l’educació

La intel·ligència artificial revoluciona l'educació en personalitzar l'aprenentatge, optimitzar l'ensenyament i oferir retroalimentació immediata. Aquest [...]

Quan parlar és un repte: El TDL i el seu impacte a la comunicació

El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) dificulta la comunicació i laprenentatge, afectant la vida [...]

Estratègies clau per enfortir l’autoestima des de casa i l’escola

Guia pràctica amb estratègies efectives perquè docents i famílies fomentin l'autoestima infantil i juvenil, promovent [...]

Nadal inclusiu; el valor de la diversitat des de l’escola i la llar

El Nadal ofereix una oportunitat única per promoure la diversitat i la inclusió, ensenyant valors [...]

Comprenent el TDL i la seva relació amb les funcions executives

El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) està estretament relacionat amb dèficits en funcions executives, [...]

Deixa un comentari