5 Consells pràctics per a famílies i professionals preocupats per l’ús de les tecnologies en menors

A l’era digital en què vivim, les pantalles han esdevingut una part integral de les nostres vides. Els nens i adolescents són nadius digitals, creixent envoltats de dispositius electrònics. Tot i que les tecnologies poden ser eines poderoses per a l’educació i l’entreteniment, també plantegen desafiaments per a les famílies i els educadors.

En l’àmbit educatiu, les tecnologies poden proporcionar recursos educatius interactius, però, juntament amb els beneficis, també sorgeixen desafiaments per a les famílies i els educadors. Un dels principals és el control del temps que passen davant de les pantalles. L’accés il·limitat a dispositius electrònics pot portar a un ús excessiu i desequilibrat, cosa que pot tenir un impacte negatiu en el temps dedicat a altres activitats importants. A més, el contingut a què estan exposats en línia pot plantejar preocupacions en termes de seguretat i benestar. Hi ha riscos com el ciberassetjament, l’exposició a contingut inapropiat i la interacció amb estranys en línia.

Un altre desafiament és la possible dependència de les tecnologies . L’ús excessiu de les pantalles pot portar a una manca d’equilibri a la vida dels nens, afectant-ne el desenvolupament emocional, social i físic.

Us presentem uns consells pràctics per ajudar les famílies i els professionals a gestionar de manera efectiva l’ ús de la tecnologia en els més joves .

1.- Establir límits clars i fomentar l’ús responsable:

És essencial establir límits clars en el temps que els menors passen davant de les pantalles. Establiu horaris i regles específiques sobre quan i com es poden utilitzar els dispositius electrònics. Aquests límits s’han d’adaptar a l’edat dels nens i assegurar-se que hi hagi un equilibri saludable entre el temps de pantalla i altres activitats importants, com ara el temps en família, l’activitat física i el joc a l’aire lliure.
Educar els infants sobre l’ús responsable de les pantalles és fonamental. Reflexionar sobre la importància de la privadesa en línia, el respecte als altres i la verificació de la informació abans de compartir-la. Promogueu la consciència dels riscos potencials i com protegir-vos, com evitar el ciberassetjament o el contacte amb estranys en línia.

2.- Participació activa i supervisió:

Els pares i els educadors s’han d’involucrar activament en l’ús de les pantalles per part dels menors. Això implica supervisar i guiar les seves activitats en línia, així com estar al corrent dels continguts a què estan exposats. Coneix les aplicacions i llocs web que utilitzen els seus fills i explorar junts les opcions més segures i educatives. Establir un ambient de confiança perquè els nens se sentin còmodes en parlar sobre els seus
experiències en línia.

3.- La diferència entre el cibermón i la realitat:

El cibermón i la realitat física són dues esferes diferents que coexisteixen a les nostres vides digitals. què passa quan no s’aconsegueixen assolir aquests mèrits? De vegades ens podem trobar amb problemes d’autoestima, relacions interpersonals més complexes, frustració i/o ansietat.

La realitat física ens brinda experiències sensorials riques, interaccions autèntiques, un impacte emocional més profund i una major consciència del temps i el context. És important trobar un equilibri saludable entre tots dos àmbits, aprofitant els beneficis de cadascú mentre mantenim una connexió significativa amb el món real.

4.- Fomentar l’equilibri i la varietat:

És important promoure un equilibri saludable entre el temps de pantalla i altres activitats a la vida dels menors. Animar els nens i nenes a participar en activitats a l’aire lliure, lectura, art i esports. Proporcionar una varietat d’experiències enriquidores que els permetin desenvolupar habilitats socials, cognitives i físiques fora de l’àmbit digital.

5.- Modelar un bon exemple:

Els adults tenen un paper crucial en l’ensenyament d’hàbits saludables relacionats amb l’ús de les pantalles. Ser un model a seguir en utilitzar les tecnologies de manera equilibrada i conscient. Limitar el propi temps de pantalla i participar en activitats familiars sense dispositius electrònics. Això transmetrà als nens i nenes la importància de trobar un equilibri adequat en l’ús de les pantalles.

Personalitzant l’aprenentatge, aprenent necessitats

Saber més aquí...

Coneix més sobre els nostres cursos aquí…

Oferta!
El preu original era: 55,00€.El preu actual és: 45,00€.

Aquest taller online abordarà els principals reptes i enfocaments pràctics en l'avaluació integral de l'autisme, considerant la seva manifestació en diferents contextos i etapes del desenvolupament, i explorant els instruments i els dilemes clínics més rellevants. Idioma: Castellà RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). Places limitades!

Oferta!
El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Comprèn el dol en les etapes del desenvolupament, identifica senyals d'alerta i explora eines per al seu abordatge pedagògic. Les pèrdues formen part del procés vital de totes les persones. Malgrat la seva universalitat, el dol continua sent un tema delicat i poc treballat, especialment en la infància i l'adolescència. La tendència a evitar parlar de la mort amb nens i joves pot dificultar la seva vivència emocional i limitar la seva capacitat d'afrontament.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Sense Categoria

ClaroRead PC

60,00

Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
El preu original era: 29,00€.El preu actual és: 27,40€.

El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.

Esgotat
(1) 55,00

Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic. Idioma: Castellà ÚLTIMES PLACES Taller en directe (disponible en diferit). ¡Places limitades!

Oferta!
El preu original era: 115,00€.El preu actual és: 69,00€.

Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiques per identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
El preu original era: 115,00€.El preu actual és: 69,00€.

Aquest curs té com a objectiu dotar els docents i professionals de l'educació d'eines pràctiques i estratègies per fomentar l'hàbit lector a l'alumnat , adaptant-se a les necessitats i interessos de cada etapa educativa.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Contingut del Webinar En aquesta xerrada aprofundirem en l´estrès des d´una mirada neuropsicològica i educativa, reconeixent que l´inici del curs escolar representa un període especialment desafiador per a professionals de l´educació i de la psicologia. Analitzarem com respon el nostre cervell davant de situacions d'alta exigència, diferenciant l'estrès que ens impulsa del que ens paralitza. A través d'una combinació de teoria comprensible i eines pràctiques aprendrem a identificar senyals de saturació ia regular el nostre sistema nerviós en contextos laborals intensos. ÀREA: Atenció a la diversitat | ETAPES: Infantil, Primària, Secundària, Adults

Coneix més sobre els nostres articles aquí…

Avaluar l’autisme: instruments, context i desafiaments actuals

Descobreix què implica avaluar l'autisme més enllà dels tests. Context, eines i claus per a [...]

Aprofita el teu crèdit FUNDAE abans que s’acabi l’any i forma’t amb Integratek

Aprofiteu el vostre crèdit FUNDAE abans de final d'any. Forma't amb Integratek amb cursos 100% [...]

Com la dislèxia influeix en l’autoestima i què podem fer a l’aula

En aquest article descubriràs com la dislèxia influeix en l’autoestima i quines estratègies poden ajudar [...]

Com interpretar el WISC-V pas a pas

En aquest article aprendràs com interpretar el WISC-V: descobrirás claus per analitzar resultats, detectarás fortaleses [...]

La importància de la neuroplasticitat en l’educació

La neuroplasticitat mostra que el cervell sempre pot canviar. Coneix el seu impacte a l'educació [...]

TDAH i eines digitals: aliats o enemics?

TDAH i tecnologia a l’aula: oportunitats, riscos i estratègies perquè les eines digitals siguin aliades [...]

Com treballar la regulació emocional a l’aula en períodes d’adaptació

En aquest article descobriràs estratègies de regulació emocional a l’aula per afavorir l’adaptació escolar i [...]

Nova convocatòria oberta! Comença setembre amb energia i cursos homologats que impulsen la teva carrera

Ja pots matricular-te als nostres cursos amb data d'inici al setembre. Tots estan 100% homologats, [...]

Deixa un comentari