5 Consells pràctics per a famílies i professionals preocupats per l’ús de les tecnologies en menors
A l’era digital en què vivim, les pantalles han esdevingut una part integral de les nostres vides. Els nens i adolescents són nadius digitals, creixent envoltats de dispositius electrònics. Tot i que les tecnologies poden ser eines poderoses per a l’educació i l’entreteniment, també plantegen desafiaments per a les famílies i els educadors.
En l’àmbit educatiu, les tecnologies poden proporcionar recursos educatius interactius, però, juntament amb els beneficis, també sorgeixen desafiaments per a les famílies i els educadors. Un dels principals és el control del temps que passen davant de les pantalles. L’accés il·limitat a dispositius electrònics pot portar a un ús excessiu i desequilibrat, cosa que pot tenir un impacte negatiu en el temps dedicat a altres activitats importants. A més, el contingut a què estan exposats en línia pot plantejar preocupacions en termes de seguretat i benestar. Hi ha riscos com el ciberassetjament, l’exposició a contingut inapropiat i la interacció amb estranys en línia.
Un altre desafiament és la possible dependència de les tecnologies . L’ús excessiu de les pantalles pot portar a una manca d’equilibri a la vida dels nens, afectant-ne el desenvolupament emocional, social i físic.
Us presentem uns consells pràctics per ajudar les famílies i els professionals a gestionar de manera efectiva l’ ús de la tecnologia en els més joves .
1.- Establir límits clars i fomentar l’ús responsable:
És essencial establir límits clars en el temps que els menors passen davant de les pantalles. Establiu horaris i regles específiques sobre quan i com es poden utilitzar els dispositius electrònics. Aquests límits s’han d’adaptar a l’edat dels nens i assegurar-se que hi hagi un equilibri saludable entre el temps de pantalla i altres activitats importants, com ara el temps en família, l’activitat física i el joc a l’aire lliure.
Educar els infants sobre l’ús responsable de les pantalles és fonamental. Reflexionar sobre la importància de la privadesa en línia, el respecte als altres i la verificació de la informació abans de compartir-la. Promogueu la consciència dels riscos potencials i com protegir-vos, com evitar el ciberassetjament o el contacte amb estranys en línia.
2.- Participació activa i supervisió:
Els pares i els educadors s’han d’involucrar activament en l’ús de les pantalles per part dels menors. Això implica supervisar i guiar les seves activitats en línia, així com estar al corrent dels continguts a què estan exposats. Coneix les aplicacions i llocs web que utilitzen els seus fills i explorar junts les opcions més segures i educatives. Establir un ambient de confiança perquè els nens se sentin còmodes en parlar sobre els seus
experiències en línia.
3.- La diferència entre el cibermón i la realitat:
El cibermón i la realitat física són dues esferes diferents que coexisteixen a les nostres vides digitals. què passa quan no s’aconsegueixen assolir aquests mèrits? De vegades ens podem trobar amb problemes d’autoestima, relacions interpersonals més complexes, frustració i/o ansietat.
La realitat física ens brinda experiències sensorials riques, interaccions autèntiques, un impacte emocional més profund i una major consciència del temps i el context. És important trobar un equilibri saludable entre tots dos àmbits, aprofitant els beneficis de cadascú mentre mantenim una connexió significativa amb el món real.
4.- Fomentar l’equilibri i la varietat:
És important promoure un equilibri saludable entre el temps de pantalla i altres activitats a la vida dels menors. Animar els nens i nenes a participar en activitats a l’aire lliure, lectura, art i esports. Proporcionar una varietat d’experiències enriquidores que els permetin desenvolupar habilitats socials, cognitives i físiques fora de l’àmbit digital.
5.- Modelar un bon exemple:
Els adults tenen un paper crucial en l’ensenyament d’hàbits saludables relacionats amb l’ús de les pantalles. Ser un model a seguir en utilitzar les tecnologies de manera equilibrada i conscient. Limitar el propi temps de pantalla i participar en activitats familiars sense dispositius electrònics. Això transmetrà als nens i nenes la importància de trobar un equilibri adequat en l’ús de les pantalles.
Personalitzant l’aprenentatge, aprenent necessitats
Saber més aquí...
Coneix més sobre els nostres cursos aquí…
49,59€
Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.
Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
27,88€ El preu original era: 27,88€.26,35€El preu actual és: 26,35€.
El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.
55,00€ El preu original era: 55,00€.45,00€El preu actual és: 45,00€.
Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic.
Idioma: Castellà
RESERVA LA TEVA PLAÇA
Taller en directe (disponible en diferit).
¡Places limitades!
69,00€
Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiques per identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.
Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
69,00€
Aquest curs té com a objectiu dotar els docents i professionals de l'educació d'eines pràctiques i estratègies per fomentar l'hàbit lector a l'alumnat , adaptant-se a les necessitats i interessos de cada etapa educativa.
Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Contingut del Webinar
En aquesta xerrada aprofundirem en l´estrès des d´una mirada neuropsicològica i educativa, reconeixent que l´inici del curs escolar representa un període especialment desafiador per a professionals de l´educació i de la psicologia.
Analitzarem com respon el nostre cervell davant de situacions d'alta exigència, diferenciant l'estrès que ens impulsa del que ens paralitza. A través d'una combinació de teoria comprensible i eines pràctiques aprendrem a identificar senyals de saturació ia regular el nostre sistema nerviós en contextos laborals intensos.
ÀREA: Atenció a la diversitat | ETAPES: Infantil, Primària, Secundària, Adults
32,00€ El preu original era: 32,00€.25,00€El preu actual és: 25,00€.
MASTERCLASS | EXPERT: Chema Lázaro
Puntuat amb 4.50 de 5
(2)
149,00€ El preu original era: 149,00€.79,00€El preu actual és: 79,00€.
Aprèn els principis i les eines per comprendre millor l'avaluació formativa i la seva aplicació en el context educatiu actual.
Els docents i professionals de l'educació tenen avui l'oportunitat de ser agents de canvi als seus centres i aules . Aquest curs us ofereix un recorregut integral pels principis del lideratge educatiu, l'avaluació formativa i la transformació de l'ensenyament , pilars que us permetran construir entorns inclusius, dinàmics i enfocats en el desenvolupament integral de cada estudiant.
Amb un enfocament pràctic i casos aplicats, aquesta formació és ideal per als qui creuen en l' educació com a motor de canvi i busquen adquirir competències per liderar amb èxit la innovació educativa .
Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Coneix més sobre els nostres articles aquí…
Ja pots matricular-te als nostres cursos amb data d'inici al setembre. Tots estan 100% homologats, [...]
Els cursos homologats no només milloren la teva puntuació a la borsa, sinó que també [...]
A la IV Jornada de Neuroeducació, experts de referència exploraran com podem transformar l'ensenyament a [...]
La intel·ligència artificial revoluciona l'educació en personalitzar l'aprenentatge, optimitzar l'ensenyament i oferir retroalimentació immediata. Aquest [...]
El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) dificulta la comunicació i laprenentatge, afectant la vida [...]
Guia pràctica amb estratègies efectives perquè docents i famílies fomentin l'autoestima infantil i juvenil, promovent [...]
El Nadal ofereix una oportunitat única per promoure la diversitat i la inclusió, ensenyant valors [...]
El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) està estretament relacionat amb dèficits en funcions executives, [...]