5 Consells pràctics per a famílies i professionals preocupats per l’ús de les tecnologies en menors

A l’era digital en què vivim, les pantalles han esdevingut una part integral de les nostres vides. Els nens i adolescents són nadius digitals, creixent envoltats de dispositius electrònics. Tot i que les tecnologies poden ser eines poderoses per a l’educació i l’entreteniment, també plantegen desafiaments per a les famílies i els educadors.

En l’àmbit educatiu, les tecnologies poden proporcionar recursos educatius interactius, però, juntament amb els beneficis, també sorgeixen desafiaments per a les famílies i els educadors. Un dels principals és el control del temps que passen davant de les pantalles. L’accés il·limitat a dispositius electrònics pot portar a un ús excessiu i desequilibrat, cosa que pot tenir un impacte negatiu en el temps dedicat a altres activitats importants. A més, el contingut a què estan exposats en línia pot plantejar preocupacions en termes de seguretat i benestar. Hi ha riscos com el ciberassetjament, l’exposició a contingut inapropiat i la interacció amb estranys en línia.

Un altre desafiament és la possible dependència de les tecnologies . L’ús excessiu de les pantalles pot portar a una manca d’equilibri a la vida dels nens, afectant-ne el desenvolupament emocional, social i físic.

Us presentem uns consells pràctics per ajudar les famílies i els professionals a gestionar de manera efectiva l’ ús de la tecnologia en els més joves .

1.- Establir límits clars i fomentar l’ús responsable:

És essencial establir límits clars en el temps que els menors passen davant de les pantalles. Establiu horaris i regles específiques sobre quan i com es poden utilitzar els dispositius electrònics. Aquests límits s’han d’adaptar a l’edat dels nens i assegurar-se que hi hagi un equilibri saludable entre el temps de pantalla i altres activitats importants, com ara el temps en família, l’activitat física i el joc a l’aire lliure.
Educar els infants sobre l’ús responsable de les pantalles és fonamental. Reflexionar sobre la importància de la privadesa en línia, el respecte als altres i la verificació de la informació abans de compartir-la. Promogueu la consciència dels riscos potencials i com protegir-vos, com evitar el ciberassetjament o el contacte amb estranys en línia.

2.- Participació activa i supervisió:

Els pares i els educadors s’han d’involucrar activament en l’ús de les pantalles per part dels menors. Això implica supervisar i guiar les seves activitats en línia, així com estar al corrent dels continguts a què estan exposats. Coneix les aplicacions i llocs web que utilitzen els seus fills i explorar junts les opcions més segures i educatives. Establir un ambient de confiança perquè els nens se sentin còmodes en parlar sobre els seus
experiències en línia.

3.- La diferència entre el cibermón i la realitat:

El cibermón i la realitat física són dues esferes diferents que coexisteixen a les nostres vides digitals. què passa quan no s’aconsegueixen assolir aquests mèrits? De vegades ens podem trobar amb problemes d’autoestima, relacions interpersonals més complexes, frustració i/o ansietat.

La realitat física ens brinda experiències sensorials riques, interaccions autèntiques, un impacte emocional més profund i una major consciència del temps i el context. És important trobar un equilibri saludable entre tots dos àmbits, aprofitant els beneficis de cadascú mentre mantenim una connexió significativa amb el món real.

4.- Fomentar l’equilibri i la varietat:

És important promoure un equilibri saludable entre el temps de pantalla i altres activitats a la vida dels menors. Animar els nens i nenes a participar en activitats a l’aire lliure, lectura, art i esports. Proporcionar una varietat d’experiències enriquidores que els permetin desenvolupar habilitats socials, cognitives i físiques fora de l’àmbit digital.

5.- Modelar un bon exemple:

Els adults tenen un paper crucial en l’ensenyament d’hàbits saludables relacionats amb l’ús de les pantalles. Ser un model a seguir en utilitzar les tecnologies de manera equilibrada i conscient. Limitar el propi temps de pantalla i participar en activitats familiars sense dispositius electrònics. Això transmetrà als nens i nenes la importància de trobar un equilibri adequat en l’ús de les pantalles.

Personalitzant l’aprenentatge, aprenent necessitats

Saber més aquí...

Coneix més sobre els nostres cursos aquí…

55,00

Aquest taller en línia, d'enfocament pràctic i intensiu, ofereix una visió actualitzada i crítica sobre l'avaluació de les altes capacitats intel·lectuals. Idioma: Espanyol RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). Places limitades!

Oferta!
El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Aprèn què és la CNV, aprofundeix en l'escolta activa i explora els quatre passos bàsics de la CNV. Practicar CNV ens ajuda a connectar amb el que sentim i necessitem, a construir relacions sanes i autèntiques en entorns educatius i personals, a respondre amb consciència en lloc de reaccionar automàticament i a gestionar els conflictes de manera respectuosa i constructiva.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
Esgotat
El preu original era: 55,00€.El preu actual és: 45,00€.

Aquest taller en línia abordarà els principals reptes i enfocaments pràctics en l'avaluació integral de l'autisme, considerant la seva manifestació en diferents contextos i etapes del desenvolupament, i explorant els instruments i els dilemes clínics més rellevants. Idioma: Español RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). Places limitades!

Oferta!
(3) El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Comprèn el dol en les etapes del desenvolupament, identifica senyals d'alerta i explora eines per al seu abordatge pedagògic. Les pèrdues formen part del procés vital de totes les persones. Malgrat la seva universalitat, el dol continua sent un tema delicat i poc treballat, especialment en la infància i l'adolescència. La tendència a evitar parlar de la mort amb nens i joves pot dificultar la seva vivència emocional i limitar la seva capacitat d'afrontament.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Sense Categoria

ClaroRead PC

60,00

Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
El preu original era: 29,00€.El preu actual és: 27,40€.

El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.

Esgotat
(5) 55,00

Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic. Idioma: Castellà ÚLTIMES PLACES Taller en directe (disponible en diferit). ¡Places limitades!

Oferta!
El preu original era: 115,00€.El preu actual és: 69,00€.

Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiques per identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Coneix més sobre els nostres articles aquí…

Calendari d’Advent Integratek: 24 dies d’aprenentatge i emoció (descàrrega gratuïta)

Descobreix el Calendari d'Advent Integratek 2025: 24 activitats educatives pel desembre que combinen emoció, joc [...]

Doble excepcionalitat a l’escola: com identificar i acompanyar

Qué es la doble excepcionalidad y cómo acompañar al alumnado con altas capacidades y dificultades [...]

La comunicació no violenta com a eina clau per a la convivència escolar

Claus per crear aules lliures d'estereotips de gènere des de la coeducació, la neuroeducació i [...]

Com construir aules lliures d’estereotips de gènere

Claus per crear aules lliures d'estereotips de gènere des de la coeducació, la neuroeducació i [...]

Estrès i aprenentatge: com afecta el cervell i què podem fer des de l’aula

L'estrès sostingut bloqueja l'atenció i la memòria. La neuroeducació ofereix claus per crear aules més [...]

L’impacte de la motivació al rendiment acadèmic: claus per potenciar l’aprenentatge des de la neuroeducació

Descobreix com la motivació influeix en el rendiment acadèmic i quines estratègies els docents poden [...]

Avaluar l’autisme: instruments, context i desafiaments actuals

Descobreix què implica avaluar l'autisme més enllà dels tests. Context, eines i claus per a [...]

Aprofita el teu crèdit FUNDAE abans que s’acabi l’any i forma’t amb Integratek

Aprofiteu el vostre crèdit FUNDAE abans de final d'any. Forma't amb Integratek amb cursos 100% [...]

Deixa un comentari