L’autisme és un trastorn del neurodesenvolupament que es caracteritza per dificultats en la comunicació social, la interacció social i la conducta repetitiva i restrictiva. S’estima que l’autisme afecta 1 de cada 160 nens a tot el món, i la seva prevalença està augmentant a molts països.

On són les fronteres de l’autisme?

La definició del TEA i la identificació de les persones amb TEA sovint es basen en criteris diagnòstics establerts per l’American Psychiatric Association (APA) i l’ Organització Mundial de la Salut (OMS). Aquests inclouen la presència de certs símptomes i comportaments, així com l’avaluació clínica i l’observació de la persona.

Els criteris diagnòstics establerts per l’APA i l’OMS són útils, però s’han de fer servir amb precaució i en combinació amb una avaluació clínica i l’observació de la persona. A més, és important reconèixer l’existència de subtipus i variants del TEA, així com la possibilitat que les persones experimentin canvis en els símptomes a mesura que creixen i desenvolupen habilitats socials i de comunicació.

La importància de la detecció primerenca

Es diagnostica principalment a la infància, encara que alguns símptomes poden ser detectats a la primera infància. La seva detecció i intervenció primerenca són factors determinants per a un bon pronòstic.

La detecció primerenca del TEA és crucial per a una intervenció primerenca i efectiva. Com més aviat es detecti el TEA, abans es pot començar la intervenció i millors seran els resultats a llarg termini.

És important comprendre que el TEA forma part d’un espectre, cosa que significa que hi ha una àmplia varietat de símptomes i nivells de severitat. Per tant, les intervencions que són efectives per a una persona amb autisme poden no ser efectives per a una altra.  

autisme
Imatge via Pixabay

5 aspectes generals clau de la intervenció

  1. La intervenció per a l’autisme ha de ser personalitzada i adaptada a les necessitats individuals de la persona. Cada persona amb TEA és única i té les seves pròpies fortaleses i desafiaments.
  2. Ha de ser basada en les pràctiques que tinguin evidència, utilitzant tractaments que han demostrat ser efectius en estudis clínics rigorosos.
  3. Enfocament multidisciplinari. La intervenció del TEA l’ha de fer un equip de professionals que treballin junts per abordar les diferents necessitats de la persona amb TEA. L’equip pot incloure psicòlegs, terapeutes ocupacionals, logopedes, pediatres i neuropediatres i altres professionals de la salut.
  4. Hem d’ incloure les famílies i tots els agents que intervinguin en el context de les persones amb TEA, aconseguir entendre i comprendre algunes de les estratègies que funcionen ens ajudarà a donar suport i contextualitzar i generalitzar la intervenció
  5. La intervenció del TEA ha de centrar-se a millorar la qualitat de vida de la persona amb TEA, en lloc de simplement eliminar els símptomes del trastorn. Això pot incloure el foment de la independència, el desenvolupament d’habilitats per a la vida diària i la participació en activitats socials i comunitàries.

És important recordar que no hi ha una cura per a l’autisme, i que cap intervenció no pot eliminar completament els símptomes de l’autisme.

Tot i això, les intervencions poden ajudar les persones amb autisme a desenvolupar habilitats socials i emocionals, millorar la seva capacitat de comunicar-se i fomentar la seva independència.

Saber més aquí...

Coneix més sobre els nostres cursos aquí…

Sense Categoria

ClaroRead PC

60,00

Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
El preu original era: 29,00€.El preu actual és: 27,40€.

El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.

Oferta!
El preu original era: 55,00€.El preu actual és: 45,00€.

Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic. Idioma: Castellà RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). ¡Places limitades!

69,00

Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiques per identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
69,00

Aquest curs té com a objectiu dotar els docents i professionals de l'educació d'eines pràctiques i estratègies per fomentar l'hàbit lector a l'alumnat , adaptant-se a les necessitats i interessos de cada etapa educativa.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Contingut del Webinar En aquesta xerrada aprofundirem en l´estrès des d´una mirada neuropsicològica i educativa, reconeixent que l´inici del curs escolar representa un període especialment desafiador per a professionals de l´educació i de la psicologia. Analitzarem com respon el nostre cervell davant de situacions d'alta exigència, diferenciant l'estrès que ens impulsa del que ens paralitza. A través d'una combinació de teoria comprensible i eines pràctiques aprendrem a identificar senyals de saturació ia regular el nostre sistema nerviós en contextos laborals intensos. ÀREA: Atenció a la diversitat | ETAPES: Infantil, Primària, Secundària, Adults

Oferta!
El preu original era: 32,00€.El preu actual és: 25,00€.

MASTERCLASS | EXPERT: Chema Lázaro

Oferta!
(2) El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Aprèn els principis i les eines per comprendre millor l'avaluació formativa i la seva aplicació en el context educatiu actual. Els docents i professionals de l'educació tenen avui l'oportunitat de ser agents de canvi als seus centres i aules . Aquest curs us ofereix un recorregut integral pels principis del lideratge educatiu, l'avaluació formativa i la transformació de l'ensenyament , pilars que us permetran construir entorns inclusius, dinàmics i enfocats en el desenvolupament integral de cada estudiant. Amb un enfocament pràctic i casos aplicats, aquesta formació és ideal per als qui creuen en l' educació com a motor de canvi i busquen adquirir competències per liderar amb èxit la innovació educativa .

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Coneix més sobre els nostres articles aquí…

Nova convocatòria oberta! Comença setembre amb energia i cursos homologats que impulsen la teva carrera

Ja pots matricular-te als nostres cursos amb data d'inici al setembre. Tots estan 100% homologats, [...]

Escola d’Estiu 2025: Cursos Homologats Abans del Nomenament de Juliol

Els cursos homologats no només milloren la teva puntuació a la borsa, sinó que també [...]

Aprendre amb sentit: Neurociència, inclusió i benestar a l’educació

A la IV Jornada de Neuroeducació, experts de referència exploraran com podem transformar l'ensenyament a [...]

La Intel·ligència Artificial a l’educació

La intel·ligència artificial revoluciona l'educació en personalitzar l'aprenentatge, optimitzar l'ensenyament i oferir retroalimentació immediata. Aquest [...]

Quan parlar és un repte: El TDL i el seu impacte a la comunicació

El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) dificulta la comunicació i laprenentatge, afectant la vida [...]

Estratègies clau per enfortir l’autoestima des de casa i l’escola

Guia pràctica amb estratègies efectives perquè docents i famílies fomentin l'autoestima infantil i juvenil, promovent [...]

Nadal inclusiu; el valor de la diversitat des de l’escola i la llar

El Nadal ofereix una oportunitat única per promoure la diversitat i la inclusió, ensenyant valors [...]

Comprenent el TDL i la seva relació amb les funcions executives

El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) està estretament relacionat amb dèficits en funcions executives, [...]

Deixa un comentari