“Interpretació del WISC-V. Taller pràctic online | 10 d’octubre del 2025” s'ha afegit a la vostra cistella. Visualitza la cistella
L’autisme és un trastorn del neurodesenvolupament que es caracteritza per dificultats en la comunicació social, la interacció social i la conducta repetitiva i restrictiva. S’estima que l’autisme afecta 1 de cada 160 nens a tot el món, i la seva prevalença està augmentant a molts països.
On són les fronteres de l’autisme?
La definició del TEA i la identificació de les persones amb TEA sovint es basen en criteris diagnòstics establerts per l’American Psychiatric Association (APA) i l’ Organització Mundial de la Salut (OMS). Aquests inclouen la presència de certs símptomes i comportaments, així com l’avaluació clínica i l’observació de la persona.
Els criteris diagnòstics establerts per l’APA i l’OMS són útils, però s’han de fer servir amb precaució i en combinació amb una avaluació clínica i l’observació de la persona. A més, és important reconèixer l’existència de subtipus i variants del TEA, així com la possibilitat que les persones experimentin canvis en els símptomes a mesura que creixen i desenvolupen habilitats socials i de comunicació.
La importància de la detecció primerenca
Es diagnostica principalment a la infància, encara que alguns símptomes poden ser detectats a la primera infància. La seva detecció i intervenció primerenca són factors determinants per a un bon pronòstic.
La detecció primerenca del TEA és crucial per a una intervenció primerenca i efectiva. Com més aviat es detecti el TEA, abans es pot començar la intervenció i millors seran els resultats a llarg termini.
És important comprendre que el TEA forma part d’un espectre, cosa que significa que hi ha una àmplia varietat de símptomes i nivells de severitat. Per tant, les intervencions que són efectives per a una persona amb autisme poden no ser efectives per a una altra.
Imatge via Pixabay
5 aspectes generals clau de la intervenció
La intervenció per a l’autisme ha de serpersonalitzada i adaptada a les necessitats individualsde la persona. Cada persona amb TEA és única i té les seves pròpies fortaleses i desafiaments.
Ha de serbasada en les pràctiques que tinguin evidència, utilitzant tractaments que han demostrat ser efectius en estudis clínics rigorosos.
Enfocament multidisciplinari. La intervenció del TEA l’ha de fer un equip de professionals que treballin junts per abordar les diferents necessitats de la persona amb TEA. L’equip pot incloure psicòlegs, terapeutes ocupacionals, logopedes, pediatres i neuropediatres i altres professionals de la salut.
Hem d’incloure les famílies i tots els agents que intervinguin en el contextde les persones amb TEA, aconseguir entendre i comprendre algunes de les estratègies que funcionen ens ajudarà a donar suport i contextualitzar i generalitzar la intervenció
La intervenció del TEA ha de centrar-se amillorar la qualitat de vidade la persona amb TEA, en lloc de simplement eliminar els símptomes del trastorn. Això pot incloure el foment de la independència, el desenvolupament d’habilitats per a la vida diària i la participació en activitats socials i comunitàries.
És important recordar que no hi ha una cura per a l’autisme, i que cap intervenció no pot eliminar completament els símptomes de l’autisme.
Tot i això,les intervencions poden ajudar les persones amb autisme a desenvolupar habilitats socials i emocionals, millorar la seva capacitat de comunicar-se i fomentar la seva independència.
Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.
29,00€El preu original era: 29,00€.27,40€El preu actual és: 27,40€.
El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.
55,00€El preu original era: 55,00€.45,00€El preu actual és: 45,00€.
Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic.
Idioma: Castellà
RESERVA LA TEVA PLAÇA
Taller en directe (disponible en diferit).
¡Places limitades!
Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiquesper identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.
Aquest curs té com a objectiu dotar els docents i professionals de l'educació d'eines pràctiques i estratègies per fomentar l'hàbit lector a l'alumnat , adaptant-se a les necessitats i interessos de cada etapa educativa.
Contingut del Webinar
En aquesta xerrada aprofundirem en l´estrès des d´una mirada neuropsicològica i educativa, reconeixent que l´inici del curs escolar representa un període especialment desafiador per a professionals de l´educació i de la psicologia.
Analitzarem com respon el nostre cervell davant de situacions d'alta exigència, diferenciant l'estrès que ens impulsa del que ens paralitza. A través d'una combinació de teoria comprensible i eines pràctiques aprendrem a identificar senyals de saturació ia regular el nostre sistema nerviós en contextos laborals intensos.
ÀREA: Atenció a la diversitat | ETAPES: Infantil, Primària, Secundària, Adults
(2)149,00€El preu original era: 149,00€.79,00€El preu actual és: 79,00€.
Aprèn els principis i les eines per comprendre millor l'avaluació formativa i la seva aplicació en el context educatiu actual.
Els docents i professionals de l'educació tenen avui l'oportunitat de ser agents de canvi als seus centres i aules . Aquest curs us ofereix un recorregut integral pels principis del lideratge educatiu, l'avaluació formativa i la transformació de l'ensenyament , pilars que us permetran construir entorns inclusius, dinàmics i enfocats en el desenvolupament integral de cada estudiant.
Amb un enfocament pràctic i casos aplicats, aquesta formació és ideal per als qui creuen en l' educació com a motor de canvi i busquen adquirir competències per liderar amb èxit la innovació educativa .
La intel·ligència artificial revoluciona l'educació en personalitzar l'aprenentatge, optimitzar l'ensenyament i oferir retroalimentació immediata. Aquest [...]
Utilizamos cookies propias y de terceros para hacer funcionar de manera correcta y segura nuestra página web y personalizar su contenido. También las utilizamos para analizar la navegación de los usuarios y poder ajustar la publicidad a sus gustos y preferencias. Más información.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.