Segons dades estadístiques, aproximadament hi ha un nen amb TDAH a cada aula d’Espanya. Les principals característiques del Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat ( TDAH ) són la inatenció, la impulsivitat i la hiperactivitat .

Aquests símptomes si no són detectats i diagnosticats a temps es poden convertir en un dels factors principals del fracàs escolar.

Per poder intervenir de forma adequada cal que totes les persones implicades en leducació del nen o nena actuïn de forma combinada i cooperativa. En aquest punt, hem decidit presentar-vos alguns consells per intervenir a l’aula que us poden ser de gran ajuda:

Consells per intervenir el TDAH a l’aula

  1. No pretenguis ser un expert en TDAH , existeixen experts que et poden ajudar.

 

  1. Pregunta al nen com pots ajudar-lo. Entendre com es troben és el primer pas per comprendre com podem actuar.

 

  1. Crea un bon clima i ambient a l’aula. Ens hem de sentir còmodes a l’espai que aprenem.

 

  1. Fes que ells escriguin les regles. Els nens amb TDAH estableixen confiança en la mesura que saben què se n’espera.

 

  1. Repeteix i escriu les normes o instruccions. Els nens amb TDAH necessiten sentir les coses més d’una vegada per comprendre-les.

 

  1. Dóna-li permís per fer preguntes. Fes mirades que l’involucrin, mirades que ajudin a recuperar l’atenció.

 

  1. Senti el nen a prop teu, això l’ajudarà a no distreure’s contínuament.

 

  1. No castiguis, no et servirà perquè millorin la seva atenció o interès per allò que aprèn.

 

  1. Fes un calendari per organitzar totes les activitats que tens plantejades.

 

  1. Ajuda els nens a fer el seu propi calendari.

 

  1. Evita les avaluacions amb límit de temps.
TDAH
Imatge via Pixabay

 

  1. Proporciona moments perquè el nen pugui sortir de classe.

 

  1. Supervisa sovint els progressos en les seves activitats.

 

  1. Modifica les activitats llargues per activitats diverses activitats curtes.

 

  1. Introduïu sempre que pugueu innovacions educatives.

 

  1. No sobreestimulis el nen, anticipa’t a les situacions.

 

  1. Elogia i premia els nens. Subratlla l’èxit sempre que puguis.

 

  1. Ensenya’ls a esquematitzar i subratllar, és important que aprenguin a estructurar-se.

 

  1. Fes servir el feedback per ajudar-los a convertir-se en auto-observadors.

 

  1. Fes de l’aprenentatge un joc.

 

  1. Les responsabilitats són importants dins de les possibilitats.

 

  1. Intenta tenir un quadern de comunicació Casa-Escola-Casa.

 

  1. Fes informes diaris sobre progressos.

 

  1. Feu que escriguin notes per a ells mateixos perquè recordin les vostres preguntes.

 

  1. És important que als projectes cada nen tingui un company.

 

  1. Mantingues reunions amb els pares sovint. Evita només reunir-vos per a problemes o crisis.

 

  1. Repeteix les coses tantes vegades com calgui.

 

  1. Proposa activitats enèrgiques i divertides.

 

  1. Busca els moments de brillantor.

 

  1. No paris atenció a les conductes no desitjades i aplica reforç a les que consideris apropiades.
Saber més aquí...

Coneix més sobre els nostres cursos aquí…

Sense Categoria

ClaroRead PC

49,59

Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
El preu original era: 27,88€.El preu actual és: 26,35€.

El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.

Oferta!
El preu original era: 55,00€.El preu actual és: 45,00€.

Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic. Idioma: Castellà RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). ¡Places limitades!

69,00

Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiques per identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
69,00

Aquest curs té com a objectiu dotar els docents i professionals de l'educació d'eines pràctiques i estratègies per fomentar l'hàbit lector a l'alumnat , adaptant-se a les necessitats i interessos de cada etapa educativa.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Contingut del Webinar En aquesta xerrada aprofundirem en l´estrès des d´una mirada neuropsicològica i educativa, reconeixent que l´inici del curs escolar representa un període especialment desafiador per a professionals de l´educació i de la psicologia. Analitzarem com respon el nostre cervell davant de situacions d'alta exigència, diferenciant l'estrès que ens impulsa del que ens paralitza. A través d'una combinació de teoria comprensible i eines pràctiques aprendrem a identificar senyals de saturació ia regular el nostre sistema nerviós en contextos laborals intensos. ÀREA: Atenció a la diversitat | ETAPES: Infantil, Primària, Secundària, Adults

Oferta!
El preu original era: 32,00€.El preu actual és: 25,00€.

MASTERCLASS | EXPERT: Chema Lázaro

Oferta!
(2) El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Aprèn els principis i les eines per comprendre millor l'avaluació formativa i la seva aplicació en el context educatiu actual. Els docents i professionals de l'educació tenen avui l'oportunitat de ser agents de canvi als seus centres i aules . Aquest curs us ofereix un recorregut integral pels principis del lideratge educatiu, l'avaluació formativa i la transformació de l'ensenyament , pilars que us permetran construir entorns inclusius, dinàmics i enfocats en el desenvolupament integral de cada estudiant. Amb un enfocament pràctic i casos aplicats, aquesta formació és ideal per als qui creuen en l' educació com a motor de canvi i busquen adquirir competències per liderar amb èxit la innovació educativa .

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Coneix més sobre els nostres articles aquí…

Nova convocatòria oberta! Comença setembre amb energia i cursos homologats que impulsen la teva carrera

Ja pots matricular-te als nostres cursos amb data d'inici al setembre. Tots estan 100% homologats, [...]

Escola d’Estiu 2025: Cursos Homologats Abans del Nomenament de Juliol

Els cursos homologats no només milloren la teva puntuació a la borsa, sinó que també [...]

Aprendre amb sentit: Neurociència, inclusió i benestar a l’educació

A la IV Jornada de Neuroeducació, experts de referència exploraran com podem transformar l'ensenyament a [...]

La Intel·ligència Artificial a l’educació

La intel·ligència artificial revoluciona l'educació en personalitzar l'aprenentatge, optimitzar l'ensenyament i oferir retroalimentació immediata. Aquest [...]

Quan parlar és un repte: El TDL i el seu impacte a la comunicació

El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) dificulta la comunicació i laprenentatge, afectant la vida [...]

Estratègies clau per enfortir l’autoestima des de casa i l’escola

Guia pràctica amb estratègies efectives perquè docents i famílies fomentin l'autoestima infantil i juvenil, promovent [...]

Nadal inclusiu; el valor de la diversitat des de l’escola i la llar

El Nadal ofereix una oportunitat única per promoure la diversitat i la inclusió, ensenyant valors [...]

Comprenent el TDL i la seva relació amb les funcions executives

El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) està estretament relacionat amb dèficits en funcions executives, [...]

Deixa un comentari