Segons dades estadístiques, aproximadament hi ha un nen amb TDAH a cada aula d’Espanya. Les principals característiques del Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat ( TDAH ) són la inatenció, la impulsivitat i la hiperactivitat .

Aquests símptomes si no són detectats i diagnosticats a temps es poden convertir en un dels factors principals del fracàs escolar.

Per poder intervenir de forma adequada cal que totes les persones implicades en leducació del nen o nena actuïn de forma combinada i cooperativa. En aquest punt, hem decidit presentar-vos alguns consells per intervenir a l’aula que us poden ser de gran ajuda:

Consells per intervenir el TDAH a l’aula

  1. No pretenguis ser un expert en TDAH , existeixen experts que et poden ajudar.

 

  1. Pregunta al nen com pots ajudar-lo. Entendre com es troben és el primer pas per comprendre com podem actuar.

 

  1. Crea un bon clima i ambient a l’aula. Ens hem de sentir còmodes a l’espai que aprenem.

 

  1. Fes que ells escriguin les regles. Els nens amb TDAH estableixen confiança en la mesura que saben què se n’espera.

 

  1. Repeteix i escriu les normes o instruccions. Els nens amb TDAH necessiten sentir les coses més d’una vegada per comprendre-les.

 

  1. Dóna-li permís per fer preguntes. Fes mirades que l’involucrin, mirades que ajudin a recuperar l’atenció.

 

  1. Senti el nen a prop teu, això l’ajudarà a no distreure’s contínuament.

 

  1. No castiguis, no et servirà perquè millorin la seva atenció o interès per allò que aprèn.

 

  1. Fes un calendari per organitzar totes les activitats que tens plantejades.

 

  1. Ajuda els nens a fer el seu propi calendari.

 

  1. Evita les avaluacions amb límit de temps.
TDAH
Imatge via Pixabay

 

  1. Proporciona moments perquè el nen pugui sortir de classe.

 

  1. Supervisa sovint els progressos en les seves activitats.

 

  1. Modifica les activitats llargues per activitats diverses activitats curtes.

 

  1. Introduïu sempre que pugueu innovacions educatives.

 

  1. No sobreestimulis el nen, anticipa’t a les situacions.

 

  1. Elogia i premia els nens. Subratlla l’èxit sempre que puguis.

 

  1. Ensenya’ls a esquematitzar i subratllar, és important que aprenguin a estructurar-se.

 

  1. Fes servir el feedback per ajudar-los a convertir-se en auto-observadors.

 

  1. Fes de l’aprenentatge un joc.

 

  1. Les responsabilitats són importants dins de les possibilitats.

 

  1. Intenta tenir un quadern de comunicació Casa-Escola-Casa.

 

  1. Fes informes diaris sobre progressos.

 

  1. Feu que escriguin notes per a ells mateixos perquè recordin les vostres preguntes.

 

  1. És important que als projectes cada nen tingui un company.

 

  1. Mantingues reunions amb els pares sovint. Evita només reunir-vos per a problemes o crisis.

 

  1. Repeteix les coses tantes vegades com calgui.

 

  1. Proposa activitats enèrgiques i divertides.

 

  1. Busca els moments de brillantor.

 

  1. No paris atenció a les conductes no desitjades i aplica reforç a les que consideris apropiades.
Saber més aquí...

Coneix més sobre els nostres cursos aquí…

Oferta!
El preu original era: 55,00€.El preu actual és: 45,00€.

Aquest taller online abordarà els principals reptes i enfocaments pràctics en l'avaluació integral de l'autisme, considerant la seva manifestació en diferents contextos i etapes del desenvolupament, i explorant els instruments i els dilemes clínics més rellevants. Idioma: Castellà RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). Places limitades!

Oferta!
El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Comprèn el dol en les etapes del desenvolupament, identifica senyals d'alerta i explora eines per al seu abordatge pedagògic. Les pèrdues formen part del procés vital de totes les persones. Malgrat la seva universalitat, el dol continua sent un tema delicat i poc treballat, especialment en la infància i l'adolescència. La tendència a evitar parlar de la mort amb nens i joves pot dificultar la seva vivència emocional i limitar la seva capacitat d'afrontament.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Sense Categoria

ClaroRead PC

60,00

Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
El preu original era: 29,00€.El preu actual és: 27,40€.

El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.

Esgotat
(1) 55,00

Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic. Idioma: Castellà ÚLTIMES PLACES Taller en directe (disponible en diferit). ¡Places limitades!

Oferta!
El preu original era: 115,00€.El preu actual és: 69,00€.

Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiques per identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
El preu original era: 115,00€.El preu actual és: 69,00€.

Aquest curs té com a objectiu dotar els docents i professionals de l'educació d'eines pràctiques i estratègies per fomentar l'hàbit lector a l'alumnat , adaptant-se a les necessitats i interessos de cada etapa educativa.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Contingut del Webinar En aquesta xerrada aprofundirem en l´estrès des d´una mirada neuropsicològica i educativa, reconeixent que l´inici del curs escolar representa un període especialment desafiador per a professionals de l´educació i de la psicologia. Analitzarem com respon el nostre cervell davant de situacions d'alta exigència, diferenciant l'estrès que ens impulsa del que ens paralitza. A través d'una combinació de teoria comprensible i eines pràctiques aprendrem a identificar senyals de saturació ia regular el nostre sistema nerviós en contextos laborals intensos. ÀREA: Atenció a la diversitat | ETAPES: Infantil, Primària, Secundària, Adults

Coneix més sobre els nostres articles aquí…

Avaluar l’autisme: instruments, context i desafiaments actuals

Descobreix què implica avaluar l'autisme més enllà dels tests. Context, eines i claus per a [...]

Aprofita el teu crèdit FUNDAE abans que s’acabi l’any i forma’t amb Integratek

Aprofiteu el vostre crèdit FUNDAE abans de final d'any. Forma't amb Integratek amb cursos 100% [...]

Com la dislèxia influeix en l’autoestima i què podem fer a l’aula

En aquest article descubriràs com la dislèxia influeix en l’autoestima i quines estratègies poden ajudar [...]

Com interpretar el WISC-V pas a pas

En aquest article aprendràs com interpretar el WISC-V: descobrirás claus per analitzar resultats, detectarás fortaleses [...]

La importància de la neuroplasticitat en l’educació

La neuroplasticitat mostra que el cervell sempre pot canviar. Coneix el seu impacte a l'educació [...]

TDAH i eines digitals: aliats o enemics?

TDAH i tecnologia a l’aula: oportunitats, riscos i estratègies perquè les eines digitals siguin aliades [...]

Com treballar la regulació emocional a l’aula en períodes d’adaptació

En aquest article descobriràs estratègies de regulació emocional a l’aula per afavorir l’adaptació escolar i [...]

Nova convocatòria oberta! Comença setembre amb energia i cursos homologats que impulsen la teva carrera

Ja pots matricular-te als nostres cursos amb data d'inici al setembre. Tots estan 100% homologats, [...]

Deixa un comentari