Segons dades estadístiques, aproximadament hi ha un nen amb TDAH a cada aula d’Espanya. Les principals característiques del Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat ( TDAH ) són la inatenció, la impulsivitat i la hiperactivitat .
Aquests símptomes si no són detectats i diagnosticats a temps es poden convertir en un dels factors principals del fracàs escolar.
Per poder intervenir de forma adequada cal que totes les persones implicades en leducació del nen o nena actuïn de forma combinada i cooperativa. En aquest punt, hem decidit presentar-vos alguns consells per intervenir a l’aula que us poden ser de gran ajuda:
Consells per intervenir el TDAH a l’aula
- No pretenguis ser un expert en TDAH , existeixen experts que et poden ajudar.
- Pregunta al nen com pots ajudar-lo. Entendre com es troben és el primer pas per comprendre com podem actuar.
- Crea un bon clima i ambient a l’aula. Ens hem de sentir còmodes a l’espai que aprenem.
- Fes que ells escriguin les regles. Els nens amb TDAH estableixen confiança en la mesura que saben què se n’espera.
- Repeteix i escriu les normes o instruccions. Els nens amb TDAH necessiten sentir les coses més d’una vegada per comprendre-les.
- Dóna-li permís per fer preguntes. Fes mirades que l’involucrin, mirades que ajudin a recuperar l’atenció.
- Senti el nen a prop teu, això l’ajudarà a no distreure’s contínuament.
- No castiguis, no et servirà perquè millorin la seva atenció o interès per allò que aprèn.
- Fes un calendari per organitzar totes les activitats que tens plantejades.
- Ajuda els nens a fer el seu propi calendari.
- Evita les avaluacions amb límit de temps.

- Proporciona moments perquè el nen pugui sortir de classe.
- Supervisa sovint els progressos en les seves activitats.
- Modifica les activitats llargues per activitats diverses activitats curtes.
- Introduïu sempre que pugueu innovacions educatives.
- No sobreestimulis el nen, anticipa’t a les situacions.
- Elogia i premia els nens. Subratlla l’èxit sempre que puguis.
- Ensenya’ls a esquematitzar i subratllar, és important que aprenguin a estructurar-se.
- Fes servir el feedback per ajudar-los a convertir-se en auto-observadors.
- Fes de l’aprenentatge un joc.
- Les responsabilitats són importants dins de les possibilitats.
- Intenta tenir un quadern de comunicació Casa-Escola-Casa.
- Fes informes diaris sobre progressos.
- Feu que escriguin notes per a ells mateixos perquè recordin les vostres preguntes.
- És important que als projectes cada nen tingui un company.
- Mantingues reunions amb els pares sovint. Evita només reunir-vos per a problemes o crisis.
- Repeteix les coses tantes vegades com calgui.
- Proposa activitats enèrgiques i divertides.
- Busca els moments de brillantor.
- No paris atenció a les conductes no desitjades i aplica reforç a les que consideris apropiades.
