Segons dades estadístiques, aproximadament hi ha un nen amb TDAH a cada aula d’Espanya. Les principals característiques del Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat ( TDAH ) són la inatenció, la impulsivitat i la hiperactivitat .

Aquests símptomes si no són detectats i diagnosticats a temps es poden convertir en un dels factors principals del fracàs escolar.

Per poder intervenir de forma adequada cal que totes les persones implicades en leducació del nen o nena actuïn de forma combinada i cooperativa. En aquest punt, hem decidit presentar-vos alguns consells per intervenir a l’aula que us poden ser de gran ajuda:

Consells per intervenir el TDAH a l’aula

  1. No pretenguis ser un expert en TDAH , existeixen experts que et poden ajudar.

 

  1. Pregunta al nen com pots ajudar-lo. Entendre com es troben és el primer pas per comprendre com podem actuar.

 

  1. Crea un bon clima i ambient a l’aula. Ens hem de sentir còmodes a l’espai que aprenem.

 

  1. Fes que ells escriguin les regles. Els nens amb TDAH estableixen confiança en la mesura que saben què se n’espera.

 

  1. Repeteix i escriu les normes o instruccions. Els nens amb TDAH necessiten sentir les coses més d’una vegada per comprendre-les.

 

  1. Dóna-li permís per fer preguntes. Fes mirades que l’involucrin, mirades que ajudin a recuperar l’atenció.

 

  1. Senti el nen a prop teu, això l’ajudarà a no distreure’s contínuament.

 

  1. No castiguis, no et servirà perquè millorin la seva atenció o interès per allò que aprèn.

 

  1. Fes un calendari per organitzar totes les activitats que tens plantejades.

 

  1. Ajuda els nens a fer el seu propi calendari.

 

  1. Evita les avaluacions amb límit de temps.
TDAH
Imatge via Pixabay

 

  1. Proporciona moments perquè el nen pugui sortir de classe.

 

  1. Supervisa sovint els progressos en les seves activitats.

 

  1. Modifica les activitats llargues per activitats diverses activitats curtes.

 

  1. Introduïu sempre que pugueu innovacions educatives.

 

  1. No sobreestimulis el nen, anticipa’t a les situacions.

 

  1. Elogia i premia els nens. Subratlla l’èxit sempre que puguis.

 

  1. Ensenya’ls a esquematitzar i subratllar, és important que aprenguin a estructurar-se.

 

  1. Fes servir el feedback per ajudar-los a convertir-se en auto-observadors.

 

  1. Fes de l’aprenentatge un joc.

 

  1. Les responsabilitats són importants dins de les possibilitats.

 

  1. Intenta tenir un quadern de comunicació Casa-Escola-Casa.

 

  1. Fes informes diaris sobre progressos.

 

  1. Feu que escriguin notes per a ells mateixos perquè recordin les vostres preguntes.

 

  1. És important que als projectes cada nen tingui un company.

 

  1. Mantingues reunions amb els pares sovint. Evita només reunir-vos per a problemes o crisis.

 

  1. Repeteix les coses tantes vegades com calgui.

 

  1. Proposa activitats enèrgiques i divertides.

 

  1. Busca els moments de brillantor.

 

  1. No paris atenció a les conductes no desitjades i aplica reforç a les que consideris apropiades.
Saber més aquí...

Coneix més sobre els nostres cursos aquí…

55,00

Aquest taller en línia, d'enfocament pràctic i intensiu, ofereix una visió actualitzada i crítica sobre l'avaluació de les altes capacitats intel·lectuals. Idioma: Espanyol RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). Places limitades!

Oferta!
El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Aprèn què és la CNV, aprofundeix en l'escolta activa i explora els quatre passos bàsics de la CNV. Practicar CNV ens ajuda a connectar amb el que sentim i necessitem, a construir relacions sanes i autèntiques en entorns educatius i personals, a respondre amb consciència en lloc de reaccionar automàticament i a gestionar els conflictes de manera respectuosa i constructiva.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
Esgotat
El preu original era: 55,00€.El preu actual és: 45,00€.

Aquest taller en línia abordarà els principals reptes i enfocaments pràctics en l'avaluació integral de l'autisme, considerant la seva manifestació en diferents contextos i etapes del desenvolupament, i explorant els instruments i els dilemes clínics més rellevants. Idioma: Español RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). Places limitades!

Oferta!
(3) El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Comprèn el dol en les etapes del desenvolupament, identifica senyals d'alerta i explora eines per al seu abordatge pedagògic. Les pèrdues formen part del procés vital de totes les persones. Malgrat la seva universalitat, el dol continua sent un tema delicat i poc treballat, especialment en la infància i l'adolescència. La tendència a evitar parlar de la mort amb nens i joves pot dificultar la seva vivència emocional i limitar la seva capacitat d'afrontament.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Sense Categoria

ClaroRead PC

60,00

Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
El preu original era: 29,00€.El preu actual és: 27,40€.

El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.

Esgotat
(5) 55,00

Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic. Idioma: Castellà ÚLTIMES PLACES Taller en directe (disponible en diferit). ¡Places limitades!

Oferta!
El preu original era: 115,00€.El preu actual és: 69,00€.

Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiques per identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Coneix més sobre els nostres articles aquí…

Calendari d’Advent Integratek: 24 dies d’aprenentatge i emoció (descàrrega gratuïta)

Descobreix el Calendari d'Advent Integratek 2025: 24 activitats educatives pel desembre que combinen emoció, joc [...]

Doble excepcionalitat a l’escola: com identificar i acompanyar

Qué es la doble excepcionalidad y cómo acompañar al alumnado con altas capacidades y dificultades [...]

La comunicació no violenta com a eina clau per a la convivència escolar

Claus per crear aules lliures d'estereotips de gènere des de la coeducació, la neuroeducació i [...]

Com construir aules lliures d’estereotips de gènere

Claus per crear aules lliures d'estereotips de gènere des de la coeducació, la neuroeducació i [...]

Estrès i aprenentatge: com afecta el cervell i què podem fer des de l’aula

L'estrès sostingut bloqueja l'atenció i la memòria. La neuroeducació ofereix claus per crear aules més [...]

L’impacte de la motivació al rendiment acadèmic: claus per potenciar l’aprenentatge des de la neuroeducació

Descobreix com la motivació influeix en el rendiment acadèmic i quines estratègies els docents poden [...]

Avaluar l’autisme: instruments, context i desafiaments actuals

Descobreix què implica avaluar l'autisme més enllà dels tests. Context, eines i claus per a [...]

Aprofita el teu crèdit FUNDAE abans que s’acabi l’any i forma’t amb Integratek

Aprofiteu el vostre crèdit FUNDAE abans de final d'any. Forma't amb Integratek amb cursos 100% [...]

Deixa un comentari