Curs sobre lectura i dificultats específiques d’aprenentatge

 L’objectiu principal de les escoles és que els alumnes aprenguin a llegir i puguin adquirir nou coneixement. Però la tasca de llegir no és senzilla i ens trobem amb diversitat d’alumnes a les aules, on cada un té el seu ritme d’aprenentatge i les seves necessitats educatives. La tasca dels mestres se centra en aconseguir que tots els alumnes puguin aprendre i arribar a desenvolupar-se al màxim dins de les seves possibilitats.
Aquesta tasca no és fàcil i per aquest motiu és necessari formar-se sobre les dificultats que ens podem trobar a l’aula, aprendre a detectar possibles trastorns d’aprenentatge i intervenir de forma precoç per evitar les conseqüències que tenen les dificultats en els alumnes, tant emocionals com acadèmiques.
Aquesta formació està dirigida a mestres amb l‘objectiu de formar-los envers la lectura i entendre la importància de la detecció de les dificultats d’aprenentatge dels alumnes i saber com poder donar suport.

 Objectius del curs

  • Conèixer les bases neurològiques i les funcions executives que intervenen en el procés lector.
  • Saber detectar els principals indicadors de dificultats d’accés a la lectura.
  • Distingir el retard del desenvolupament del trastorn d’aprenentatge.
  • Conèixer les principals dificultats d’aprenentatge.
  • Prendre consciència sobre la importància de la detecció i intervenció precoç de la dislèxia.
  • Conèixer les conseqüències emocionals que pot ocasionar la manca o el retard  d’intervenció.

 El curs

MÒDUL 1. La Lectura

1. Què és

2. Bases neurològiques

  • Neurociència i plasticitat cerebral.

3. Lectura a infantil

  • Prerequisits per a l’adquisició de la lectura.
  • Funcions executives.
  • Etapa logogràfica.
  • Procés lector.
  • Via fonològica.

4. Lectura a primària

  • Via lèxica.
  • Comprensió.
  • Disfuncions: via fonològica y via lèxica.

MÒDUL 2. Dificultats d’aprenentatge

1. Què són

2. Tipus

  • Discalcúlia.
  • Trastorn Específic del Llenguatge.
  • TEA.
  • TDA-H.
  • Dislèxia: factors genètics i influència de l’ambient; aspectes emocionals; prevalença; comorbiditats.

MÒDUL 3. Detecció i intervenció dificultats aprenentatge

1. Retard del desenvolupament i trastorns d’aprenentatge

2. La intervenció precoç

  • Detecció precoç.

3. Tipus d’intervenció segons l’edat

  • Infantil.
  • Primària.
  • ESO.

4. Conseqüències per falta d’intervenció

  • Baix rendiment acadèmic.
  • Gestió d’emocions.
  • Fracàs escolar.

5. Casos pràctics

 Les Ponents

Anna López Sala

Veure el currículum complet

Mercè Gonzàlez Calderón

Veure el currículum complet

 Horari

Duració completa de la formació: 10 hores

8 hores presencials + 2 hores online.

L’entrada del curs es farà a les 8:30h. T’aconsellem que no esperis a l’últim moment per entrar.

  • 8:30h: Recollida d’acreditacions.
  • 9:00h: Inici del curs.
  • 11:30h – 12:00h: Descans.
  • 12:00h – 14:00h: Curs.
  • 14:00h – 15:00h: Descans per dinar.
  • 15:00h – 17:00h: Inici curs tarda.
  • 17:00h – 17:30: Finalització del curs.

 Localització

Espai Integratek

Carrer Zamora, 45. 08005. Barcelona

 Tens dubtes? Contacta amb nosaltres!

Recordes que pots contactar amb nosaltres trucant al 93.210.70.24, escrivint-nos a cursos@integratek.es o omplint el formulari de contacte. T’informarem de tot el que necessitis saber sobre la formació.