Consells per preparar-se emocionalment per tornar a l’escola a través de l’educació emocional

Benvingut setembre, un mes en què sembla que tot torna a agafar forma, els nens i nenes tornen a l’escola i tots reprenem les nostres rutines.

La tornada a l’escola pot ser un període de joia, de retrobaments i noves aventures, però també pot generar inquietud, por i ansietat. Després del saludable descans i de la desconnexió estiuenca, és important habituar-se a la rutina de manera progressiva. Sobretot els més petits, per poder-los facilitar l’inici de curs.

Per fer front a aquests desafiaments emocionals, l’educació emocional es presenta com una eina essencial. A continuació, us oferim alguns consells basats en l’educació emocional per preparar estudiants i famílies per a la tornada a l’aula, a l’escola, i a les rutines en general.

1. Reconeixement d’emocions

Abans de manejar les nostres emocions, primer les hem de reconèixer. Les emocions no són ni bones ni dolentes;

Consell: Utilitza eines com el “termòmetre emocional”, on els nens poden assenyalar com se senten a una escala de l’1 al 10.

2.- Establiment de rutines

Una estructura i rutina poden ajudar a reduir l’ansietat. Establir horaris per dormir, menjar i fer feines proporciona un sentit de normalitat.

Consell: Abans que comencin les classes, establiu una rutina diària per començar a adaptar-nos de forma gradual.

3.- Espais per parlar

Dedica un moment al dia per parlar sobre com ens sentim davant dels canvis i els inicis d’etapes, especialment si experimentarem la sensació d’anar a nous centres o espais. Això no sols els permetrà expressar les seves inquietuds, sinó que també enfortirà el vincle familiar.

Consell: Crea un “racó de les emocions” a casa, un espai on puguin parlar obertament i lliurement.

4.- Eines de relaxació

És essencial que els nens i les nenes comptin amb eines per calmar els seus nervis. La respiració profunda, la meditació i l’exercici són aliats excel·lents.

Consell: Ensenya als teus fills i filles exercicis de respiració i dedica uns minuts al dia per practicar plegats.

5.- Preparatius previs

Visiteu junts l’escola abans de l’inici de classes, especialment si és un canvi de col·legi. Conéixer el lloc disminuirà el factor sorpresa i l’ansietat. També podeu preparar el material, escriure una carta a la nova mestra, als amics i amigues que fa setmanes que no veiem, etc.

Consell: Si és possible, organitza platges amb companys de classe perquè es vagin coneixent i hi hagi cares amigues el primer dia.

6.- Fomentar l’autonomia

L’autonomia genera confiança. Permeteu-los prendre petites decisions sobre la tornada a l’escola, com l’elecció d’estris o l’organització del vostre espai d’estudi.

Consell: Estableix rutines on tinguin responsabilitats, com ara preparar la motxilla o establir les alarmes.

7.- Acompanyament des de l’empatia

Entén que cada nen és un món i pot viure aquest procés de manera diferent. La clau és ser empàtics i brindar el suport necessari sense pressionar.

Consell: Llegeix llibres o veu pel·lícules relacionades amb l’escola i discuteix junts els sentiments dels personatges per obrir converses sobre les pròpies emocions.

 

L’educació emocional no sols beneficia la salut mental dels més petits, sinó que també enforteix les relacions familiars. Aprofita aquesta tornada a l’escola per estrènyer llaços, entendre emocions i preparar els teus fills i filles per enfrontar desafiaments amb resiliència i autoconeixement.

Us desitgem una feliç tornada a l’escola i un fantàstic inici a aquest nou cicle escolar!

Eduació Emocional i Emocionant

Saber més aquí...

Coneix més sobre els nostres cursos aquí…

Sense Categoria

ClaroRead PC

49,59

Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
El preu original era: 27,88€.El preu actual és: 26,35€.

El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.

Oferta!
El preu original era: 55,00€.El preu actual és: 45,00€.

Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic. Idioma: Castellà RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). ¡Places limitades!

69,00

Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiques per identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
69,00

Aquest curs té com a objectiu dotar els docents i professionals de l'educació d'eines pràctiques i estratègies per fomentar l'hàbit lector a l'alumnat , adaptant-se a les necessitats i interessos de cada etapa educativa.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Contingut del Webinar En aquesta xerrada aprofundirem en l´estrès des d´una mirada neuropsicològica i educativa, reconeixent que l´inici del curs escolar representa un període especialment desafiador per a professionals de l´educació i de la psicologia. Analitzarem com respon el nostre cervell davant de situacions d'alta exigència, diferenciant l'estrès que ens impulsa del que ens paralitza. A través d'una combinació de teoria comprensible i eines pràctiques aprendrem a identificar senyals de saturació ia regular el nostre sistema nerviós en contextos laborals intensos. ÀREA: Atenció a la diversitat | ETAPES: Infantil, Primària, Secundària, Adults

Oferta!
El preu original era: 32,00€.El preu actual és: 25,00€.

MASTERCLASS | EXPERT: Chema Lázaro

Oferta!
(2) El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Aprèn els principis i les eines per comprendre millor l'avaluació formativa i la seva aplicació en el context educatiu actual. Els docents i professionals de l'educació tenen avui l'oportunitat de ser agents de canvi als seus centres i aules . Aquest curs us ofereix un recorregut integral pels principis del lideratge educatiu, l'avaluació formativa i la transformació de l'ensenyament , pilars que us permetran construir entorns inclusius, dinàmics i enfocats en el desenvolupament integral de cada estudiant. Amb un enfocament pràctic i casos aplicats, aquesta formació és ideal per als qui creuen en l' educació com a motor de canvi i busquen adquirir competències per liderar amb èxit la innovació educativa .

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Coneix més sobre els nostres articles aquí…

Nova convocatòria oberta! Comença setembre amb energia i cursos homologats que impulsen la teva carrera

Ja pots matricular-te als nostres cursos amb data d'inici al setembre. Tots estan 100% homologats, [...]

Escola d’Estiu 2025: Cursos Homologats Abans del Nomenament de Juliol

Els cursos homologats no només milloren la teva puntuació a la borsa, sinó que també [...]

Aprendre amb sentit: Neurociència, inclusió i benestar a l’educació

A la IV Jornada de Neuroeducació, experts de referència exploraran com podem transformar l'ensenyament a [...]

La Intel·ligència Artificial a l’educació

La intel·ligència artificial revoluciona l'educació en personalitzar l'aprenentatge, optimitzar l'ensenyament i oferir retroalimentació immediata. Aquest [...]

Quan parlar és un repte: El TDL i el seu impacte a la comunicació

El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) dificulta la comunicació i laprenentatge, afectant la vida [...]

Estratègies clau per enfortir l’autoestima des de casa i l’escola

Guia pràctica amb estratègies efectives perquè docents i famílies fomentin l'autoestima infantil i juvenil, promovent [...]

Nadal inclusiu; el valor de la diversitat des de l’escola i la llar

El Nadal ofereix una oportunitat única per promoure la diversitat i la inclusió, ensenyant valors [...]

Comprenent el TDL i la seva relació amb les funcions executives

El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) està estretament relacionat amb dèficits en funcions executives, [...]

Deixa un comentari