1. A la comunicació oral
- Necessitat de repetir-se diverses vegades la informació específica, tecnicismes, números o altre tipus de dades concretes, que no afecten la comprensió global del discurs però sí l’especificitat tècnica del missatge.
- Utilització d’esborranys constantment i fins i tot amb paraules simples pel fet que costa retenir la informació en un primer moment (memòria de treball).
- Necessitat de corroborar la idea o el tema principal de què s’està parlant.
2. A la lectura
- Evita llegir, escriure o fer càlculs matemàtics.
- Sensació de fatiga davant de les tasques de lectura.
- Lentitud i poca precisió a la lectura.
- Escassa comprensió lectora que decrementa quan el lèxic és tècnic o poc freqüent.
3. A l’escriptura
- Dificultat per traslladar el pensament oral a escrit en redactar un text, organitzar idees i estructurar-ne el contingut.
- Dificultat a l’accés al vocabulari. Canvis al lèxic, una paraula per una altra referent a objectes, conceptes i/o persones.
- Faltes d’ortografia, substitucions, inversions i omissions.
- Dificultat per trobar i corregir una paraula mal escrita.
- Empra molt de temps per transcriure apunts .
- Redacció pobra , sense utilitzar signes de puntuació o col·locant-los en llocs incorrectes.
- Manca de cohesió entre les idees.
