“500 estratègies i orientacions per a familiars i educadors dalumnat amb TEA” s'ha afegit a la vostra cistella. Visualitza la cistella
Jesús C. Guillén és neuroeducador, professor de postgrau, màster i diplomatura.
El cervell humà és un òrgan amb una enorme plasticitat, que es reorganitza contínuament a nivell funcional i estructural. Per esprémer les seves possibilitats entre els més joves és fonamental, segons afirma el neuroeducador Jesús C. Guillén , que tant pares com professors cuidin, amb especial atenció, la qüestió emocional.
“No podem separar allò emocional del cognitiu, perquè tot està impregnat d’emocions”, assegura Guillén.
La importància de la neurociència
La neurociència ha constatat, els darrers anys, que “els climes emocionals positius són imprescindibles per a l’aprenentatge”. Per aconseguir que l’alumnat desenvolupi una “mentalitat de creixement” cal, doncs, que el rol del professor vagi més enllà de la identificació i la correcció d’errors, que tradicionalment s’ha associat al bolígraf vermell.
“És molt important potenciar, mitjançant un llenguatge positiu, les fortaleses de cada alumne” , declara Guillén.
L’educació, per a ell, ha de tenir un caràcter holístic, és a dir, ha de “transcendir allò cognitiu i atendre les necessitats físiques, socials i emocionals dels infants i adolescents”, perquè tots aquests factors influeixen en el desenvolupament de l’activitat cerebral.
Assumir el protagonisme a l’aprenentatge
Guillén també es mostra convençut que “l’alumnat aprèn millor quan se sent protagonista, i no pas un receptor passiu, del procés d’aprenentatge”.
“Les investigacions demostren, simplement, allò que els bons professors ja sabien per endavant, i és que la motivació és clau per a un millor aprenentatge” , manifesta.
Per captar l’atenció dels alumnes i activar-ne la memòria cal emocionar-los prèviament. És per això que escoltar, conèixer i empatitzar són verbs bàsics en l’exercici de les tasques de qualsevol professor.
“Al final, el mestre també s’ha de convertir, en certa manera, en un estudiant, és a dir, en un analista dels seus propis mètodes”, conclou Guillén, que també defensa l’atenció i l’avaluació individualitzades.
Educar per a la vida
Un altre dels reptes pedagògics que aquest neuroeducador remarca sobre l’eficiència. Guillén és partidari de desenvolupar una educació per a la vida.
“Els grans hem estudiat un munt de coses que no tenen cap rellevància a la nostra vida quotidiana”, manifesta, en aquest sentit. Guillén aposta per un “aprenentatge eficient, que vinculi els coneixements a les situacions reals”. Segons Guillén, a l’educació “ha predominat la solució única, mentre que quan intentem resoldre un problema real sol haver-hi múltiples formes d’afrontar-lo”.
En conseqüència, lligar més sovint els coneixements curriculars amb la vida pràctica apropa els joves a la gestió de la complexitat.
Amb el propòsit de facilitar les “rutines de pensament” entre l’alumnat, Guillén també aconsella l’ús pedagògic de la metacognició, és a dir, de la reflexió sobre el propi aprenentatge, mitjançant eines com ara qüestionaris en què es faci raonar els estudiants sobre, entre altres qüestions, els coneixements consolidats i els que falten per consolidar.
En síntesi, per assolir una educació eficient, que tregui el màxim profit possible de les capacitats humanes, és indispensable posar l’alumnat al centre del focus d’atenció i acompanyar el procés educatiu d’un treball emocional.
“Els bons projectes que eduquen emocionalment no només milloren competències en aquest àmbit, com l’empatia, la resiliència, el caràcter cooperatiu i l’autocontrol, sinó que també incideixen positivament en la millora del rendiment acadèmic” , conclou Guillén.
De les seves declaracions se’n pot extreure la idea d’una escola amb cervell i cor, dos elements que Guillén posa al servei d’un alumnat més ben preparat per fer front als desafiaments vitals del present i del futur.
Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.
27,88€El preu original era: 27,88€.26,35€El preu actual és: 26,35€.
El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.
55,00€El preu original era: 55,00€.45,00€El preu actual és: 45,00€.
Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic.
Idioma: Castellà
RESERVA LA TEVA PLAÇA
Taller en directe (disponible en diferit).
¡Places limitades!
Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiquesper identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.
Aquest curs té com a objectiu dotar els docents i professionals de l'educació d'eines pràctiques i estratègies per fomentar l'hàbit lector a l'alumnat , adaptant-se a les necessitats i interessos de cada etapa educativa.
Contingut del Webinar
En aquesta xerrada aprofundirem en l´estrès des d´una mirada neuropsicològica i educativa, reconeixent que l´inici del curs escolar representa un període especialment desafiador per a professionals de l´educació i de la psicologia.
Analitzarem com respon el nostre cervell davant de situacions d'alta exigència, diferenciant l'estrès que ens impulsa del que ens paralitza. A través d'una combinació de teoria comprensible i eines pràctiques aprendrem a identificar senyals de saturació ia regular el nostre sistema nerviós en contextos laborals intensos.
ÀREA: Atenció a la diversitat | ETAPES: Infantil, Primària, Secundària, Adults
(2)149,00€El preu original era: 149,00€.79,00€El preu actual és: 79,00€.
Aprèn els principis i les eines per comprendre millor l'avaluació formativa i la seva aplicació en el context educatiu actual.
Els docents i professionals de l'educació tenen avui l'oportunitat de ser agents de canvi als seus centres i aules . Aquest curs us ofereix un recorregut integral pels principis del lideratge educatiu, l'avaluació formativa i la transformació de l'ensenyament , pilars que us permetran construir entorns inclusius, dinàmics i enfocats en el desenvolupament integral de cada estudiant.
Amb un enfocament pràctic i casos aplicats, aquesta formació és ideal per als qui creuen en l' educació com a motor de canvi i busquen adquirir competències per liderar amb èxit la innovació educativa .
La intel·ligència artificial revoluciona l'educació en personalitzar l'aprenentatge, optimitzar l'ensenyament i oferir retroalimentació immediata. Aquest [...]
Utilizamos cookies propias y de terceros para hacer funcionar de manera correcta y segura nuestra página web y personalizar su contenido. También las utilizamos para analizar la navegación de los usuarios y poder ajustar la publicidad a sus gustos y preferencias. Más información.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.