Jesús C. Guillén és neuroeducador, professor de postgrau, màster i diplomatura.

El cervell humà és un òrgan amb una enorme plasticitat, que es reorganitza contínuament a nivell funcional i estructural. Per esprémer les seves possibilitats entre els més joves és fonamental, segons afirma el neuroeducador Jesús C. Guillén , que tant pares com professors cuidin, amb especial atenció, la qüestió emocional.

“No podem separar allò emocional del cognitiu, perquè tot està impregnat d’emocions”, assegura Guillén.

La importància de la neurociència

La neurociència ha constatat, els darrers anys, que “els climes emocionals positius són imprescindibles per a l’aprenentatge”. Per aconseguir que l’alumnat desenvolupi una “mentalitat de creixement” cal, doncs, que el rol del professor vagi més enllà de la identificació i la correcció d’errors, que tradicionalment s’ha associat al bolígraf vermell.

“És molt important potenciar, mitjançant un llenguatge positiu, les fortaleses de cada alumne” , declara Guillén.

L’educació, per a ell, ha de tenir un caràcter holístic, és a dir, ha de “transcendir allò cognitiu i atendre les necessitats físiques, socials i emocionals dels infants i adolescents”, perquè tots aquests factors influeixen en el desenvolupament de l’activitat cerebral.

Assumir el protagonisme a l’aprenentatge

Guillén també es mostra convençut que “l’alumnat aprèn millor quan se sent protagonista, i no pas un receptor passiu, del procés d’aprenentatge”.

“Les investigacions demostren, simplement, allò que els bons professors ja sabien per endavant, i és que la motivació és clau per a un millor aprenentatge” , manifesta.

Per captar l’atenció dels alumnes i activar-ne la memòria cal emocionar-los prèviament. És per això que escoltar, conèixer i empatitzar són verbs bàsics en l’exercici de les tasques de qualsevol professor.

“Al final, el mestre també s’ha de convertir, en certa manera, en un estudiant, és a dir, en un analista dels seus propis mètodes”, conclou Guillén, que també defensa l’atenció i l’avaluació individualitzades.

Educar per a la vida

Un altre dels reptes pedagògics que aquest neuroeducador remarca sobre l’eficiència. Guillén és partidari de desenvolupar una educació per a la vida.

“Els grans hem estudiat un munt de coses que no tenen cap rellevància a la nostra vida quotidiana”, manifesta, en aquest sentit. Guillén aposta per un “aprenentatge eficient, que vinculi els coneixements a les situacions reals”. Segons Guillén, a l’educació “ha predominat la solució única, mentre que quan intentem resoldre un problema real sol haver-hi múltiples formes d’afrontar-lo”.

En conseqüència, lligar més sovint els coneixements curriculars amb la vida pràctica apropa els joves a la gestió de la complexitat.

Amb el propòsit de facilitar les “rutines de pensament” entre l’alumnat, Guillén també aconsella l’ús pedagògic de la metacognició, és a dir, de la reflexió sobre el propi aprenentatge, mitjançant eines com ara qüestionaris en què es faci raonar els estudiants sobre, entre altres qüestions, els coneixements consolidats i els que falten per consolidar.

En síntesi, per assolir una educació eficient, que tregui el màxim profit possible de les capacitats humanes, és indispensable posar l’alumnat al centre del focus d’atenció i acompanyar el procés educatiu d’un treball emocional.

“Els bons projectes que eduquen emocionalment no només milloren competències en aquest àmbit, com l’empatia, la resiliència, el caràcter cooperatiu i l’autocontrol, sinó que també incideixen positivament en la millora del rendiment acadèmic” , conclou Guillén.

De les seves declaracions se’n pot extreure la idea d’una escola amb cervell i cor, dos elements que Guillén posa al servei d’un alumnat més ben preparat per fer front als desafiaments vitals del present i del futur.

Saber més aquí...

Coneix més sobre els nostres cursos aquí…

 

Oferta!
El preu original era: 55,00€.El preu actual és: 45,00€.

Aquest taller online abordarà els principals reptes i enfocaments pràctics en l'avaluació integral de l'autisme, considerant la seva manifestació en diferents contextos i etapes del desenvolupament, i explorant els instruments i els dilemes clínics més rellevants. Idioma: Castellà RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). Places limitades!

Oferta!
El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Comprèn el dol en les etapes del desenvolupament, identifica senyals d'alerta i explora eines per al seu abordatge pedagògic. Les pèrdues formen part del procés vital de totes les persones. Malgrat la seva universalitat, el dol continua sent un tema delicat i poc treballat, especialment en la infància i l'adolescència. La tendència a evitar parlar de la mort amb nens i joves pot dificultar la seva vivència emocional i limitar la seva capacitat d'afrontament.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Sense Categoria

ClaroRead PC

49,59

Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
El preu original era: 27,88€.El preu actual és: 26,35€.

El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.

Esgotat
(1) 55,00

Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic. Idioma: Castellà ÚLTIMES PLACES Taller en directe (disponible en diferit). ¡Places limitades!

Oferta!
El preu original era: 115,00€.El preu actual és: 69,00€.

Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiques per identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
El preu original era: 115,00€.El preu actual és: 69,00€.

Aquest curs té com a objectiu dotar els docents i professionals de l'educació d'eines pràctiques i estratègies per fomentar l'hàbit lector a l'alumnat , adaptant-se a les necessitats i interessos de cada etapa educativa.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Contingut del Webinar En aquesta xerrada aprofundirem en l´estrès des d´una mirada neuropsicològica i educativa, reconeixent que l´inici del curs escolar representa un període especialment desafiador per a professionals de l´educació i de la psicologia. Analitzarem com respon el nostre cervell davant de situacions d'alta exigència, diferenciant l'estrès que ens impulsa del que ens paralitza. A través d'una combinació de teoria comprensible i eines pràctiques aprendrem a identificar senyals de saturació ia regular el nostre sistema nerviós en contextos laborals intensos. ÀREA: Atenció a la diversitat | ETAPES: Infantil, Primària, Secundària, Adults

Coneix més sobre els nostres articles aquí…

Avaluar l’autisme: instruments, context i desafiaments actuals

Descobreix què implica avaluar l'autisme més enllà dels tests. Context, eines i claus per a [...]

Aprofita el teu crèdit FUNDAE abans que s’acabi l’any i forma’t amb Integratek

Aprofiteu el vostre crèdit FUNDAE abans de final d'any. Forma't amb Integratek amb cursos 100% [...]

Com la dislèxia influeix en l’autoestima i què podem fer a l’aula

En aquest article descubriràs com la dislèxia influeix en l’autoestima i quines estratègies poden ajudar [...]

Com interpretar el WISC-V pas a pas

En aquest article aprendràs com interpretar el WISC-V: descobrirás claus per analitzar resultats, detectarás fortaleses [...]

La importància de la neuroplasticitat en l’educació

La neuroplasticitat mostra que el cervell sempre pot canviar. Coneix el seu impacte a l'educació [...]

TDAH i eines digitals: aliats o enemics?

TDAH i tecnologia a l’aula: oportunitats, riscos i estratègies perquè les eines digitals siguin aliades [...]

Com treballar la regulació emocional a l’aula en períodes d’adaptació

En aquest article descobriràs estratègies de regulació emocional a l’aula per afavorir l’adaptació escolar i [...]

Nova convocatòria oberta! Comença setembre amb energia i cursos homologats que impulsen la teva carrera

Ja pots matricular-te als nostres cursos amb data d'inici al setembre. Tots estan 100% homologats, [...]

Deixa un comentari