Jesús C. Guillén és neuroeducador, professor de postgrau, màster i diplomatura.

El cervell humà és un òrgan amb una enorme plasticitat, que es reorganitza contínuament a nivell funcional i estructural. Per esprémer les seves possibilitats entre els més joves és fonamental, segons afirma el neuroeducador Jesús C. Guillén , que tant pares com professors cuidin, amb especial atenció, la qüestió emocional.

“No podem separar allò emocional del cognitiu, perquè tot està impregnat d’emocions”, assegura Guillén.

La importància de la neurociència

La neurociència ha constatat, els darrers anys, que “els climes emocionals positius són imprescindibles per a l’aprenentatge”. Per aconseguir que l’alumnat desenvolupi una “mentalitat de creixement” cal, doncs, que el rol del professor vagi més enllà de la identificació i la correcció d’errors, que tradicionalment s’ha associat al bolígraf vermell.

“És molt important potenciar, mitjançant un llenguatge positiu, les fortaleses de cada alumne” , declara Guillén.

L’educació, per a ell, ha de tenir un caràcter holístic, és a dir, ha de “transcendir allò cognitiu i atendre les necessitats físiques, socials i emocionals dels infants i adolescents”, perquè tots aquests factors influeixen en el desenvolupament de l’activitat cerebral.

Assumir el protagonisme a l’aprenentatge

Guillén també es mostra convençut que “l’alumnat aprèn millor quan se sent protagonista, i no pas un receptor passiu, del procés d’aprenentatge”.

“Les investigacions demostren, simplement, allò que els bons professors ja sabien per endavant, i és que la motivació és clau per a un millor aprenentatge” , manifesta.

Per captar l’atenció dels alumnes i activar-ne la memòria cal emocionar-los prèviament. És per això que escoltar, conèixer i empatitzar són verbs bàsics en l’exercici de les tasques de qualsevol professor.

“Al final, el mestre també s’ha de convertir, en certa manera, en un estudiant, és a dir, en un analista dels seus propis mètodes”, conclou Guillén, que també defensa l’atenció i l’avaluació individualitzades.

Educar per a la vida

Un altre dels reptes pedagògics que aquest neuroeducador remarca sobre l’eficiència. Guillén és partidari de desenvolupar una educació per a la vida.

“Els grans hem estudiat un munt de coses que no tenen cap rellevància a la nostra vida quotidiana”, manifesta, en aquest sentit. Guillén aposta per un “aprenentatge eficient, que vinculi els coneixements a les situacions reals”. Segons Guillén, a l’educació “ha predominat la solució única, mentre que quan intentem resoldre un problema real sol haver-hi múltiples formes d’afrontar-lo”.

En conseqüència, lligar més sovint els coneixements curriculars amb la vida pràctica apropa els joves a la gestió de la complexitat.

Amb el propòsit de facilitar les “rutines de pensament” entre l’alumnat, Guillén també aconsella l’ús pedagògic de la metacognició, és a dir, de la reflexió sobre el propi aprenentatge, mitjançant eines com ara qüestionaris en què es faci raonar els estudiants sobre, entre altres qüestions, els coneixements consolidats i els que falten per consolidar.

En síntesi, per assolir una educació eficient, que tregui el màxim profit possible de les capacitats humanes, és indispensable posar l’alumnat al centre del focus d’atenció i acompanyar el procés educatiu d’un treball emocional.

“Els bons projectes que eduquen emocionalment no només milloren competències en aquest àmbit, com l’empatia, la resiliència, el caràcter cooperatiu i l’autocontrol, sinó que també incideixen positivament en la millora del rendiment acadèmic” , conclou Guillén.

De les seves declaracions se’n pot extreure la idea d’una escola amb cervell i cor, dos elements que Guillén posa al servei d’un alumnat més ben preparat per fer front als desafiaments vitals del present i del futur.

Saber més aquí...

Coneix més sobre els nostres cursos aquí…

 

55,00

Aquest taller en línia, d'enfocament pràctic i intensiu, ofereix una visió actualitzada i crítica sobre l'avaluació de les altes capacitats intel·lectuals. Idioma: Espanyol RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). Places limitades!

Oferta!
El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Aprèn què és la CNV, aprofundeix en l'escolta activa i explora els quatre passos bàsics de la CNV. Practicar CNV ens ajuda a connectar amb el que sentim i necessitem, a construir relacions sanes i autèntiques en entorns educatius i personals, a respondre amb consciència en lloc de reaccionar automàticament i a gestionar els conflictes de manera respectuosa i constructiva.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
Esgotat
El preu original era: 55,00€.El preu actual és: 45,00€.

Aquest taller en línia abordarà els principals reptes i enfocaments pràctics en l'avaluació integral de l'autisme, considerant la seva manifestació en diferents contextos i etapes del desenvolupament, i explorant els instruments i els dilemes clínics més rellevants. Idioma: Español RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). Places limitades!

Oferta!
(3) El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Comprèn el dol en les etapes del desenvolupament, identifica senyals d'alerta i explora eines per al seu abordatge pedagògic. Les pèrdues formen part del procés vital de totes les persones. Malgrat la seva universalitat, el dol continua sent un tema delicat i poc treballat, especialment en la infància i l'adolescència. La tendència a evitar parlar de la mort amb nens i joves pot dificultar la seva vivència emocional i limitar la seva capacitat d'afrontament.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Sense Categoria

ClaroRead PC

49,59

Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
El preu original era: 27,88€.El preu actual és: 26,35€.

El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.

Esgotat
(5) 55,00

Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic. Idioma: Castellà ÚLTIMES PLACES Taller en directe (disponible en diferit). ¡Places limitades!

Oferta!
El preu original era: 115,00€.El preu actual és: 69,00€.

Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiques per identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Coneix més sobre els nostres articles aquí…

Calendari d’Advent Integratek: 24 dies d’aprenentatge i emoció (descàrrega gratuïta)

Descobreix el Calendari d'Advent Integratek 2025: 24 activitats educatives pel desembre que combinen emoció, joc [...]

Doble excepcionalitat a l’escola: com identificar i acompanyar

Qué es la doble excepcionalidad y cómo acompañar al alumnado con altas capacidades y dificultades [...]

La comunicació no violenta com a eina clau per a la convivència escolar

Claus per crear aules lliures d'estereotips de gènere des de la coeducació, la neuroeducació i [...]

Com construir aules lliures d’estereotips de gènere

Claus per crear aules lliures d'estereotips de gènere des de la coeducació, la neuroeducació i [...]

Estrès i aprenentatge: com afecta el cervell i què podem fer des de l’aula

L'estrès sostingut bloqueja l'atenció i la memòria. La neuroeducació ofereix claus per crear aules més [...]

L’impacte de la motivació al rendiment acadèmic: claus per potenciar l’aprenentatge des de la neuroeducació

Descobreix com la motivació influeix en el rendiment acadèmic i quines estratègies els docents poden [...]

Avaluar l’autisme: instruments, context i desafiaments actuals

Descobreix què implica avaluar l'autisme més enllà dels tests. Context, eines i claus per a [...]

Aprofita el teu crèdit FUNDAE abans que s’acabi l’any i forma’t amb Integratek

Aprofiteu el vostre crèdit FUNDAE abans de final d'any. Forma't amb Integratek amb cursos 100% [...]

Deixa un comentari