Les addiccions a la infància i l'adolescència

Un curs de Mauro Bolmida i José María Marco

Prevenció i intervenció en addiccions durant la infància i l’adolescència .

Aprèn a identificar els primers signes d’addiccions en nens, nenes i adolescents , i aplica estratègies de prevenció i intervenció adaptades al seu desenvolupament.

Aquest curs et proporcionarà eines pràctiques per treballar en col·laboració amb famílies i centres educatius , creant entorns segurs i de suport que promoguin el benestar emocional i social dels joves.

Preu del curs

-62 % Dte.195,0075,00
-62 % Dte.195,0075,00
4,5 (158)

Selecciona una convocatòria:

Convocatòria de setembre:
PREINSCRIPCIÓ. De l’1 de setembre al 30 de novembre del 2025

Has de seleccionar una convocatòria

Què aprendràs

Aquest curs es privilegia no només el coneixement de les diferents addiccions, sinó la manera de relacionar-se amb les persones dependents per poder oferir una primera ajuda i prevenir les conductes addictives. Se subratllaran les diferents tipologies d'addicció i els senyals que ens ajudin a poder intervenir de manera precoç i eficaç. S'explicaran diferents estratègies d'intervenció i de comunicació amb les persones amb problemes d'addicció per construir relacions sanes de col·laboració i suport.

Contingut

Presentació

Les addiccions són un tema aparentment nou, però Sant Agustí (Agustín d'Hipona, 2006) ja afirmava: «Ningú pot viure sense plaer», i després: «És més fàcil l'abstinència que la moderació». Sant Agustí ja intuïa la facilitat de caure en les addiccions de qualsevol mena, perquè l'ésser humà té gran dificultat amb la moderació. A més, és molt interessant considerar com ja en els nens la recerca d'un estat alterat de la consciència és normal. Penseu en els nens que donen tombarelles sobre si mateix per marejar-se per produir res més que pur plaer. De la mateixa manera, els estats alterats de consciència sovint s'han relacionat amb exercici místic o espirituals, i per quedar-nos amb les tombarelles n'hi ha prou de pensar en el ball dels Dervixos que giren sobre si mateix fins a aconseguir l'èxtasi. Per això podem parlar de noves i velles addiccions. Però des del nostre punt de vista totes les addiccions sempre es fonamenten en un element comú: la cerca de produir un plaer o acabar un dolor. I aquesta conducta, massa sovint, acaba convertint-se en un problema que afecta significativament el projecte de vida de la persona.

Conèixer les diferents addiccions que es presenten a l'edat evolutiva, tant a la infància com a l'adolescència i, sobretot, com fer front per part de l'escola i de les famílies a aquestes conductes. L'objectiu principal del curs és oferir una panoràmica extensa i exhaustiva de les addiccions més freqüents, i d'aquelles potser més ocultes, en què els joves poden incórrer actualment i establir un model d'acció eficaç i atractiu contra aquestes.

TEMA 1: INTRODUCCIÓ

  1. Conceptes bàsics
  2. Ús, abús i dependència
  3. El cervell addicte
  4. Factors predisponents: personalitat
  5. Factors predisponents: models de família

TEMA 2: LES ADDICIONS CONDUCTUALS IA SUBSTÀNCIES

  1. Addiccions a substàncies
  2. Els nadius digitals
  3. La dependència d'Internet
  4. L'excés d'informació
  5. Videojocs i apostes en línia
  6. Sexting a l'adolescència
  7. Autolesions
  8. La dependència del propi cos (1/2)
  9. La dependència del propi cos (2/2)
  10. La dependència emocional

TEMA 3: EL TRACTAMENT DE LES ADDICIONS

  1. Introducció al tractament de les addiccions
  2. Frases del procés de rehabilitació
  3. Un experiment interessant
  4. Model integral dintervenció: Islàndia
  5. Canvis interns: acceptació
  6. Canvis interns: reconèixer autoenganys
  7. Canvis interns: actitud de protecció, disminució del desig, alfabetització emocional
  8. Canvis interns: espiritualitat; canvis externs
  9. Estratègies per potenciar efectes positius
  10. Teràpia basada en l'aventura i la importància de l'esport
  11. Conclusions
  • Docents i professionals de leducació que vulguin formar-se sobre latenció a les necessitats específiques del seu alumnat.
  • Professionals de la psicologia, psicopedagogia, logopèdia, etc. que vulguin compartir amb altres professionals la pràctica clínica.
  • Estudiants de pedagogia, psicopedagogia, psicologia, magisteri, etc. que vulguin iniciar la seva formació a la pràctica clínica.
  • Famílies o persones que vulguin desenvolupar estratègies i eines per millorar la intervenció en el cas de conductes addictives a la infància i/o adolescència.
  • Secundària

MAURO BÓLMIDA
MESTRE. EXPERT EN PSICOLOGIA EDUCATIVA

VEURE MÉS

josé maría marco
EXPERT EN PSICOLOGIA D'ADDICIONS

Metodologia

Trobaràs el pla formatiu organitzat per blocs de contingut en format vídeo lliçó i en alta qualitat. A cadascun d'ells tindràs a la teva disposició material complementari, un test d'autoavaluació i accés per poder consultar i contribuir al fòrum.

Cada bloc té un o més vídeos explicatius per part de l'equip formador. Aquests vídeos es poden veure les vegades que siguin necessàries per resoldre tots els dubtes i consolidar el coneixement.

Tots els blocs disposen de material complementari per ampliar la informació obtinguda amb la visualització dels vídeos.

En acabar el darrer bloc trobaràs un test d'autoavaluació per assegurar-te que has consolidat tots els coneixements.

Hem intentat que el curs sigui el màxim de clar possible però sabem que sempre hi ha dubtes que no queden resolts. El campus compta amb un fòrum perquè pugueu fer consultes.

Certificat i homologació

Reconeixement

Aquest curs està homologat com a formació permanent per als docents de centres públics o concertats en algunes comunitats autònomes per a properes convocatòries.

Catalunya

Dates:
- De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025 (pendent d'homologació).

Aragó i Comunitat Valenciana

Dates:
- De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025.

4,6
Basat en 16 valoracions
5 star
69
69%
4 star
25
25%
3 star
6
6%
2 star
0%
1 star
0%
1-6 de 16 ressenyes
  1. SG
    SG

    Por lo que llevo hecho del curso, puedo decir que de momento me está gustando mucho, es muy dinámico, los profesores explican muy bien y estoy aprendiendo cosas nuevas.

    (0) (0)
  2. A
    A

    Molt ben explicat. Curs molt recomanable

    (0) (0)
  3. A
    A

    Los vídeos son claros y precisos. El temario y los libros recomendados son muy interesantes.

    (0) (0)
  4. FQ
    FQ

    Gran curso. Se muestra una nueva forma de ver el tratamiento de las adicciones

    (0) (0)
  5. M
    M

    Interesante y eminentemente práctico, ya he obtenido mejoras en mis intervenciones gracias a todo este curso y acabo de terminarlo. Gracias por la formación

    (0) (0)
  6. ML
    ML

    Me ha parecido particularmente útil con respecto al trato de estos temas en el aula y para ayudar a las familias con estos temas. Muy recomendable

    (0) (0)

Preguntes Freqüents

Et responem alguns dels dubtes que ens feu més sovint sobre les nostres formacions. Esperem que et siguin d'ajuda. Si no trobes allò que estàs buscant pots contactar amb nosaltres i t'ajudarem en tot allò que necessitis.

Al Campus Virtual trobaràs tot el material del curs en format multimèdia i PDF. Tots els documents en PDF es poden descarregar sempre que vulguis. Els vídeos només es poden visualitzar a través de la plataforma.
Al final de cada mòdul o cada 2-3 trobaràs un qüestionari d'avaluació sobre el contingut d'aquest tema.

Tots els continguts de la formació, el material audiovisual i els continguts descarregables són en castellà.

Cada un dels nostres cursos està format per un nombre de blocs o mòduls formatius. En cadascun d’ells, o cada 2-3 blocs segons el curs, es proposa un qüestionari que ens ajudarà a consolidar els continguts que anem treballant a cada unitat. Caldrà superar-lo amb un 80%. El sistema d'avaluació serà online i pots fer-ho tantes vegades com vulguis.
En finalitzar el curs hauràs de fer l'Enquesta de Satisfacció per obtenir el Certificat. L'enquesta només serà accessible si has completat el progrés del curs i has fet els qüestionaris dels blocs formatius.

Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.

D'altra banda, els continguts del curs estaran accessibles perquè puguis visualitzar els materials i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu .

Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.

D'altra banda, els continguts i materials estaran accessibles perquè els puguis visualitzar i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu.

Si la teva CCAA té un conveni d'homologació amb nosaltres, ens encarregarem de fer la sol·licitud d'homologació a la plataforma corresponent. Un cop finalitzi el curs, només hauràs de presentar el teu certificat perquè el curs quedi totalment acreditat per la teva comunitat autònoma.

Sí, tota l'oferta formativa d'Integratek està adherida a Fundae. Recorda que només es poden beneficiar les empreses o institucions que cotitzen a la Seguretat Social.

La gestió la pot fer directament el teu centre de treball a través de la gestoria que porta les cotitzacions de la Seguretat Social.

Si el teu centre de treball no et poden ajudar amb aquest tema, nosaltres oferim un servei extern perquè gestioni els tràmits. El cost d'aquest servei també és bonificable.

Inscriu-te al curs!

-62 % Dte.195,0075,00
-62 % Dte.195,0075,00
Comprar
Les addiccions a la infància i adolescència
-62 % Dte.195,00
75,00
-62 % Dte.195,00
75,00