L'àmbit socioemocional en nens i adolescents amb TDAH

Un curs de Rafa Guerrero

Descàrrega gratuïta Recursos per reforçar les emocions al TDAH

Omple el formulari i et regalarem una selecció de recursos per reforçar les emocions al TDAH dins i fora de l'aula.



    Desenvolupa estratègies efectives per donar suport al benestar socioemocional en nens i adolescents amb TDAH.

    Amb l’orientació d’un formador amb àmplia experiència en TDAH i desenvolupament emocional, exploraràs les claus per entendre com aquest trastorn afecta les emocions i les relacions socials. Descobriràs eines pràctiques per identificar i gestionar les dificultats emocionals, ajudant a crear un entorn més positiu i equilibrat tant a casa com a l’aula.

    En acabar, comptaràs amb les habilitats necessàries per intervenir de manera efectiva i fomentar el benestar socioemocional de nens i adolescents amb TDAH, tot sota la guia d’un referent en la matèria.

    Preu del curs

    -47 % Dte.149,0079,00
    -47 % Dte.149,0079,00
    4,8 (38)

    Selecciona una convocatòria:

    Convocatòria de setembre:
    PREINSCRIPCIÓ. De l’1 de setembre al 30 de novembre del 2025

    Has de seleccionar una convocatòria

    Què aprendràs

    Aquest curs us proposarem informació sobre com identificar i manejar les emocions dels nens i nenes amb TDAH, així com estratègies per ajudar a desenvolupar habilitats emocionals i d'autocontrol. També reflexionarem sobre com treballar amb les famílies i els mestres per donar suport als infants amb TDAH a l'entorn escolar i a la llar.

    Contingut

    Presentació

    Quan parlem o ens referim a processar qualsevol tipus d'informació, no podem obviar que aquesta es duu a terme també des d'una perspectiva emocional. L'emoció és el nivell d'energia que s'encarrega en gran mesura de regular, impulsar, organitzar i atenuar una conducta i aquesta energia és regulada a través de les funcions executives.
    Les persones amb TDAH poden tenir dificultats en el maneig i control de les emocions i per aquest motiu estan més exposades a viure amb més intensitat i més explosions emocionals. El dèficit en la regulació de les emocions es pot expressar amb la hiperexpressió emocional; en aquests casos ens trobem amb persones extremadament intenses, o, per contra, un aplanament afectiu, quan es mostren extremadament apàtiques. A vegades aquests estats emocionals tan intensos poden provocar dificultats d'autoconcepte i autoestima.

    L'àrea socioemocional és una de les àrees on més dificultats tenen els nens i adolescents amb TDAH. L'adquisició de pautes, estratègies i habilitats per relacionar-se adequadament afavorirà la interacció social dels afectats amb TDAH amb els seus iguals i evitarà problemes de rebuig social, aïllament i baixa autoestima.

    • Proporcionar informació sobre el TDAH i com pot afectar la regulació emocional dels infants.
    • Ajudar a identificar i comprendre les emocions dels nens amb TDAH ia com aquestes emocions poden afectar-ne el comportament i les relacions.
    • Proporcionar estratègies pràctiques per ajudar els nens amb TDAH a fer servir les seves emocions de manera efectiva ia desenvolupar habilitats d'autocontrol.
    • Ajudar a establir expectatives i límits clars i coherents ia fomentar el comportament positiu als nens amb TDAH.
    • Proporcionar eines per treballar amb les famílies i els mestres dels nens amb TDAH i brindar suport a l'entorn escolar ia la llar.
    • Ajudar a comprendre com poden donar suport als nens amb TDAH en el desenvolupament d'habilitats de comunicació i en l'establiment de relacions saludables amb els parells.

    MÒDUL 1: ENTENEM EL TDAH

    BLOC 1. Què és el TDAH?

    • Què és el TDAH?
    • TDAH: un trastorn de l'escorça prefrontal

    BLOC 2. La metàfora dels ordinadors

    BLOC 3. Mites més estesos sobre el TDAH

    BLOC 4. Neurobiologia del TDAH

    BLOC 5. Tres metàfores per comprendre millor els menors amb TDAH

    • La metàfora del director d'orquestra (Goldberg)
    • La metàfora del cervell a la mà (Siegel)
    • La metàfora de l'edifici cerebral (Guerrero)

    BLOC 6. Cas pràctic: el dilema de Julián

    BLOC 7. Simptomatologia, causa i prevalença del TDAH

    • Símptomes nuclears i secundaris
    • Causes del TDAH
    • Quin percentatge de menors tenen TDAH?

    BLOC 8. Avaluació, diagnòstic i comorbiditat del TDAH | Avaluació

    • Diagnòstic
    • Comorbiditat: trastorns associats al TDAH

    BLOC 9. Evolució, pronòstic i psicoeducació del TDAH | Evolució del TDAH

    • Factors de bon pronòstic
    • Psicoeducació: ¿ com explicar al nen que té TDAH?

    MÒDUL 2: TDAH I EMOCIONS

    BLOC 1. Què diuen els estudis científics de l'àmbit socioemocional dels infants i els adolescents amb TDAH?

    BLOC 2. Parlem d'emocions

    • Comprenent les emocions
    • Característiques de les emocions
    • Classificació de les emocions
    • Les emocions bàsiques

    BLOC 3. El paper dels adults en la regulació emocional

    BLOC 4. L'aferrament segur com a amortidor de les emocions de defensa

    BLOC 5. 10 estratègies de regulació emocional

    BLOC 6. Recursos

    • Docents i professionals de leducació que vulguin formar-se sobre latenció a les necessitats específiques del seu alumnat.
    • Professionals de la psicologia, psicopedagogia, logopèdia, etc. que vulguin compartir amb altres professionals la pràctica clínica.
    • Estudiants de pedagogia, psicopedagogia, psicologia, magisteri, etc. que vulguin iniciar la seva formació a la pràctica clínica.
    • Famílies i particulars que estiguin en contacte amb persones amb trastorns del neurodesenvolupament i que vulguin desenvolupar estratègies i eines per millorar la intervenció en el context familiar.
    • Infantil
    • Primària
    • Secundària

    RAFA GUERRERO
    PSICÒLEG CLÍNIC I DE LA SALUT. DOCTOR EN EDUCACIÓ

    Metodologia

    Trobaràs el pla formatiu organitzat per blocs de contingut en format vídeo lliçó i en alta qualitat. A cadascun d'ells tindràs a la teva disposició material complementari, un test d'autoavaluació i accés per poder consultar i contribuir al fòrum.

    Cada bloc té un o més vídeos explicatius per part de l'equip formador. Aquests vídeos es poden veure les vegades que siguin necessàries per resoldre tots els dubtes i consolidar el coneixement.

    Tots els blocs disposen de material complementari per ampliar la informació obtinguda amb la visualització dels vídeos.

    En acabar el darrer bloc trobaràs un test d'autoavaluació per assegurar-te que has consolidat tots els coneixements.

    Hem intentat que el curs sigui el màxim de clar possible però sabem que sempre hi ha dubtes que no queden resolts. El campus compta amb un fòrum perquè pugueu fer consultes.

    Certificat i homologació

    Reconeixement

    Aquest curs està homologat com a formació permanent per als docents de centres públics o concertats en algunes comunitats autònomes per a properes convocatòries.

    Catalunya
    Dates:
    - Del 1 de septiembre al 30 de noviembre de 2025 (pendent d'homologació).

    Acredita el perfil professional de Diversitat i Educació especial

    Aragó i Comunitat Valenciana
    Dates:
    - De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025.

    4,8
    Basat en 38 valoracions
    5 star
    87
    87%
    4 star
    10
    10%
    3 star
    3
    3%
    2 star
    0%
    1 star
    0%
    1-6 de 38 ressenyes
    1. NR
      NR

      Molt interessant, ben documentat i molt didàctic.

      (0) (0)
    2. A
      A

      Muy útil

      (0) (0)
    3. AS
      AS

      Aconsejo.los cursos para no tener mala informaciones.ya que son cursos para aprender…etc.

      (0) (0)
    4. NS
      NS

      El curso me parece estupendo para todos los ámbitos que tienen relación con el TDAH, desde familias hasta profesionales.
      Las sesiones son sencillas de seguir y se hacen muy amenas. Recogen información muy relevante de forma precisa, sin llegar a ser abrumadora.

      Lo recomiendo 100%

      (0) (0)
    5. CS
      CS

      Una aproximación clara y práctica al tdah

      (0) (0)
    6. ED
      ED

      Muy bueno! Rafael es muy claro y práctico! Lo recomiendo!

      (0) (0)

    Preguntes Freqüents

    Et responem alguns dels dubtes que ens feu més sovint sobre les nostres formacions. Esperem que et siguin d'ajuda. Si no trobes allò que estàs buscant pots contactar amb nosaltres i t'ajudarem en tot allò que necessitis.

    Al Campus Virtual trobaràs tot el material del curs en format multimèdia i PDF. Tots els documents en PDF es poden descarregar sempre que vulguis. Els vídeos només es poden visualitzar a través de la plataforma.
    Al final de cada mòdul o cada 2-3 trobaràs un qüestionari d'avaluació sobre el contingut d'aquest tema.

    Tots els continguts de la formació, el material audiovisual i els continguts descarregables són en castellà.

    Cada un dels nostres cursos està format per un nombre de blocs o mòduls formatius. En cadascun d’ells, o cada 2-3 blocs segons el curs, es proposa un qüestionari que ens ajudarà a consolidar els continguts que anem treballant a cada unitat. Caldrà superar-lo amb un 80%. El sistema d'avaluació serà online i pots fer-ho tantes vegades com vulguis.
    En finalitzar el curs hauràs de fer l'Enquesta de Satisfacció per obtenir el Certificat. L'enquesta només serà accessible si has completat el progrés del curs i has fet els qüestionaris dels blocs formatius.

    Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.

    D'altra banda, els continguts del curs estaran accessibles perquè puguis visualitzar els materials i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu .

    Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.

    D'altra banda, els continguts i materials estaran accessibles perquè els puguis visualitzar i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu.

    Si la teva CCAA té un conveni d'homologació amb nosaltres, ens encarregarem de fer la sol·licitud d'homologació a la plataforma corresponent. Un cop finalitzi el curs, només hauràs de presentar el teu certificat perquè el curs quedi totalment acreditat per la teva comunitat autònoma.

    Sí, tota l'oferta formativa d'Integratek està adherida a Fundae. Recorda que només es poden beneficiar les empreses o institucions que cotitzen a la Seguretat Social.

    La gestió la pot fer directament el teu centre de treball a través de la gestoria que porta les cotitzacions de la Seguretat Social.

    Si el teu centre de treball no et poden ajudar amb aquest tema, nosaltres oferim un servei extern perquè gestioni els tràmits. El cost d'aquest servei també és bonificable.

    Inscriu-te al curs!

    -47 % Dte.149,0079,00
    -47 % Dte.149,0079,00
    Comprar
    L’àmbit socioemocional en nens i adolescents amb TDAH
    -47 % Dte.149,00
    79,00
    -47 % Dte.149,00
    79,00