A la IV Jornada de Neuroeducació, experts de referència exploraran com podem transformar l’ensenyament a partir dels darrers avenços en neurociència. A través d´un enfocament basat en evidència científica, la jornada convida a reflexionar sobre com l´educació pot ser més humana, innovadora i inclusiva.
La intel·ligència artificial revoluciona l’educació en personalitzar l’aprenentatge, optimitzar l’ensenyament i oferir retroalimentació immediata. Aquest article explora els seus beneficis, desafiaments ètics i estratègies per a una integració efectiva a les aules.
El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) dificulta la comunicació i laprenentatge, afectant la vida social. Aquest article aborda el seu impacte i la importància de la detecció primerenca per a una societat més inclusiva.
Guia pràctica amb estratègies efectives perquè docents i famílies fomentin l’autoestima infantil i juvenil, promovent confiança, autonomia i benestar emocional des de casa i escola, amb accions concretes i reflexions clau.
El Nadal ofereix una oportunitat única per promoure la diversitat i la inclusió, ensenyant valors d’empatia i respecte mitjançant activitats significatives que enriqueixen tant a l’aula com a casa.
El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) està estretament relacionat amb dèficits en funcions executives, afectant llenguatge, aprenentatge i socialització. Integrar enfocaments cognitius i lingüístics en millora la intervenció.
Comprendre el desenvolupament socioemocional en persones TEA permet a docents i famílies aplicar estratègies inclusives i empàtiques que afavoreixen la interacció social i l’autoregulació emocional, promovent un entorn educatiu adaptat i de suport.
Comprendre el TDAH des d’una perspectiva neurocientífica permet a docents i famílies aplicar-hi intervencions educatives que s’ajustin a les necessitats individuals de cada estudiant.
La Selectivitat 2025 adoptarà una avaluació més competencial, enfocada a mesurar habilitats crítiques i l’aplicació del coneixement, allunyant-se de la memorització tradicional.
La dislèxia no és una barrera per a l’èxit, sinó una oportunitat per descobrir maneres úniques d’aprendre i sobresortir.










