A l’hora de definir un projecte a l’aula cal tenir presents unes consideracions prèvies que en el moment de la planificació del projecte i del seu inici ens garanteixin l’èxit pedagògic, tant en la intenció com en el desenvolupament:

1. Pensar què volem fer

  • Elecció del tema (projecte i producte).
  • Què sabem i què volem saber? Com ens organitzem?
  • Comunicació didees prèvies i contrast.
  • Emplenament del Panell organitzador elaborat i consensuat pel grup classe, on es recollirà el que sabem, el que volem saber i el procediment de treball seguit.
  • Elaboració d´un full de ruta per escrit.

2. Buscar informació i planificar

  • Cerca de fonts d’informació i documentació.
  • Organització del treball a l’organitzador visual (planificació de tasques per al docent i l’alumnat).

3. Implementar el projecte

  • Realització d’un mural (A2) en grup petit.
  • Presentació grupal del producte-projecte. Tancament i síntesi grupal.
  • Realització dactivitats específiques del classificador.
  • Realització d’activitats d’ampliació i/o reforç (Sortides, Memory, Per escriure, altres jocs, pel·lícula…) (Opcional).

4. Ancorar i avaluar

  • Elaboració d’una fitxa individual com a síntesi i tancament.
  • Avaluació del que s’ha realitzat: coavaluació, autoavaluació (carpetes: Allò après, Allò treballat…).
Descobreix L'Univers de les Paraules

Deixa un comentari