A l’hora de definir un projecte a l’aula cal tenir presents unes consideracions prèvies que en el moment de la planificació del projecte i del seu inici ens garanteixin l’èxit pedagògic, tant en la intenció com en el desenvolupament:

1. Pensar què volem fer
- Elecció del tema (projecte i producte).
- Què sabem i què volem saber? Com ens organitzem?
- Comunicació didees prèvies i contrast.
- Emplenament del Panell organitzador elaborat i consensuat pel grup classe, on es recollirà el que sabem, el que volem saber i el procediment de treball seguit.
- Elaboració d´un full de ruta per escrit.

2. Buscar informació i planificar
- Cerca de fonts d’informació i documentació.
- Organització del treball a l’organitzador visual (planificació de tasques per al docent i l’alumnat).

3. Implementar el projecte
- Realització d’un mural (A2) en grup petit.
- Presentació grupal del producte-projecte. Tancament i síntesi grupal.
- Realització dactivitats específiques del classificador.
- Realització d’activitats d’ampliació i/o reforç (Sortides, Memory, Per escriure, altres jocs, pel·lícula…) (Opcional).

4. Ancorar i avaluar
- Elaboració d’una fitxa individual com a síntesi i tancament.
- Avaluació del que s’ha realitzat: coavaluació, autoavaluació (carpetes: Allò après, Allò treballat…).