Les autoinstruccions neixen als anys 60 de la idea de Donald Meichenbaum d’associar la tècnica de solució de problemes al model d’Aleksandr Lúria, que reconeix el llenguatge intern com a “director i controlador” del comportament.

En què consisteix l’entrenament en autoinstruccions?

És una tècnica mitjançant la qual el subjecte es dóna a si mateix un conjunt d’ordres o instruccions per a la regulació autònoma de la pròpia conducta. L’objectiu d’aquest entrenament és ensenyar a l’infant i a l’adolescent una forma d’actuació ràpida i eficaç per aconseguir l’èxit en una tasca o en una conducta.

La majoria de nens fan aquest procés de manera automàtica, però els nens amb dificultats ho han d’aprendre, ho han d’entrenar.

Des de les primeres aplicacions de les autoinstruccions, que es van fer en nens hiperactius, s‟ha posat de manifest l‟eficàcia d‟aquesta tècnica aplicada al tractament de nens impulsius, amb dèficit atencional, amb manca d‟autocontrol, amb trastorns d‟ansietat i amb dificultats d‟aprenentatge en general.

A l’àmbit educatiu també s’ha utilitzat amb èxit per introduir i automatitzar hàbits i procediments de treball no només amb nens amb dificultats, sinó amb tots els alumnes i de forma grupal.

Procediment complet d’entrenament en autoinstruccions:

I. Modelat cognitiu:

L’adult (terapeuta o educador) actua com a model i duu a terme una tasca mentre va dient en veu alta cada cosa que fa.

II. Guia externa en veu alta:

El nen porta a terme la mateixa tasca proposada per l’adult mentre verbalitza les instruccions.

III. Autoinstruccions en veu alta:

El nen ho torna a fer mentre es va dient a si mateix en veu alta les instruccions per resoldre la tasca.

IV. Autoinstruccions emmascarades:

El nen duu a terme la tasca i verbalitza les instruccions en un to de veu molt baix.

V. Autoinstruccions encobertes:

El nen guia el seu propi comportament mitjançant instruccions internes, mentre va desenvolupant la tasca.

Les autoinstruccions es refereixen a diferents elements, segons el tipus de treball .

  • Autointerrogació: Què he de fer? Què he entès? Què em pregunten? Quines dades tinc? I si ho faig d’una altra manera?
  • Anàlisi de tasques: Quins són els passos a seguir? Quin és el primer pas? Quin és el pas següent?
  • Autocomprovació: Repassaré aquest pas perquè no estic segur d’haver-ho fet bé. Comprovaré si el resultat és lògic d’acord amb allò que em demanaven. Repassaré tots els passos.
  • Autoreforç: “M’està sortint molt bé!”, “Ara, molt millor!”, “Fa cinc minuts que no m’aixeco de la cadira!”, “Ho he aconseguit per mi mateix!”, “He descobert l’error i ho he corregit: fantàstic!”.

Què cal perquè l’entrenament en autoinstruccions funcioni?

  • Ha de ser constant i sistemàtic.
  • El procediment s’ha d’adequar a les característiques del destinatari.
  • Ha d’implicar els nens i nenes.
  • Cal fer servir imatges que incitin l’ús de les autoinstruccions.
  • Ha d’incloure verbalitzacions que el nen i la nena ja utilitza en el control de la pròpia conducta.
  • Ha de facilitar la generalització de les autoinstruccions mitjançant l’ús reiterat en una àmplia i variada gamma de situacions.

Esperem que aquests recursos us siguin útils per ajudar els nens, nenes i adolescents a desenvolupar les conductes que els permetin dur a terme de manera autònoma i amb èxit les tasques que afronten diàriament.

Coneix més aquí...

Descobreix totes les nostres formacions aquí…

Sense Categoria

ClaroRead PC

49,59

Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
El preu original era: 27,88€.El preu actual és: 26,35€.

El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.

Oferta!
El preu original era: 55,00€.El preu actual és: 45,00€.

Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic. Idioma: Castellà RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). ¡Places limitades!

69,00

Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiques per identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
69,00

Aquest curs té com a objectiu dotar els docents i professionals de l'educació d'eines pràctiques i estratègies per fomentar l'hàbit lector a l'alumnat , adaptant-se a les necessitats i interessos de cada etapa educativa.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Contingut del Webinar En aquesta xerrada aprofundirem en l´estrès des d´una mirada neuropsicològica i educativa, reconeixent que l´inici del curs escolar representa un període especialment desafiador per a professionals de l´educació i de la psicologia. Analitzarem com respon el nostre cervell davant de situacions d'alta exigència, diferenciant l'estrès que ens impulsa del que ens paralitza. A través d'una combinació de teoria comprensible i eines pràctiques aprendrem a identificar senyals de saturació ia regular el nostre sistema nerviós en contextos laborals intensos. ÀREA: Atenció a la diversitat | ETAPES: Infantil, Primària, Secundària, Adults

Oferta!
El preu original era: 32,00€.El preu actual és: 25,00€.

MASTERCLASS | EXPERT: Chema Lázaro

Oferta!
(2) El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Aprèn els principis i les eines per comprendre millor l'avaluació formativa i la seva aplicació en el context educatiu actual. Els docents i professionals de l'educació tenen avui l'oportunitat de ser agents de canvi als seus centres i aules . Aquest curs us ofereix un recorregut integral pels principis del lideratge educatiu, l'avaluació formativa i la transformació de l'ensenyament , pilars que us permetran construir entorns inclusius, dinàmics i enfocats en el desenvolupament integral de cada estudiant. Amb un enfocament pràctic i casos aplicats, aquesta formació és ideal per als qui creuen en l' educació com a motor de canvi i busquen adquirir competències per liderar amb èxit la innovació educativa .

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Vols comprar autoinstruccions?

14,33

Llibre d'autoinstruccions per a estudiants de 6 a 10 anys. Quadern de 32 pàgines amb seqüències d'autoinstruccions per consolidar hàbits i reforçar coneixements bàsics de llengües i de matemàtiques. Inclou una introducció sobre l'entrenament en autoinstruccions per part de les autores de la UTAE de St. Joan de Déu.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
14,33

Llibre d'autoinstruccions per a estudiants de 10 a 15 anys. Quadern de 32 pàgines amb seqüències d'autoinstruccions per consolidar hàbits i reforçar coneixements bàsics de llengües i de matemàtiques. Inclou una introducció sobre l'entrenament en autoinstruccions per part de les autores de la UTAE de St. Joan de Déu.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Descobreix el nostre bloc aquí…

Nova convocatòria oberta! Comença setembre amb energia i cursos homologats que impulsen la teva carrera

Ja pots matricular-te als nostres cursos amb data d'inici al setembre. Tots estan 100% homologats, [...]

Escola d’Estiu 2025: Cursos Homologats Abans del Nomenament de Juliol

Els cursos homologats no només milloren la teva puntuació a la borsa, sinó que també [...]

Aprendre amb sentit: Neurociència, inclusió i benestar a l’educació

A la IV Jornada de Neuroeducació, experts de referència exploraran com podem transformar l'ensenyament a [...]

La Intel·ligència Artificial a l’educació

La intel·ligència artificial revoluciona l'educació en personalitzar l'aprenentatge, optimitzar l'ensenyament i oferir retroalimentació immediata. Aquest [...]

Quan parlar és un repte: El TDL i el seu impacte a la comunicació

El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) dificulta la comunicació i laprenentatge, afectant la vida [...]

Estratègies clau per enfortir l’autoestima des de casa i l’escola

Guia pràctica amb estratègies efectives perquè docents i famílies fomentin l'autoestima infantil i juvenil, promovent [...]

Nadal inclusiu; el valor de la diversitat des de l’escola i la llar

El Nadal ofereix una oportunitat única per promoure la diversitat i la inclusió, ensenyant valors [...]

Comprenent el TDL i la seva relació amb les funcions executives

El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) està estretament relacionat amb dèficits en funcions executives, [...]

Deixa un comentari