Les autoinstruccions neixen als anys 60 de la idea de Donald Meichenbaum d’associar la tècnica de solució de problemes al model d’Aleksandr Lúria, que reconeix el llenguatge intern com a “director i controlador” del comportament.

En què consisteix l’entrenament en autoinstruccions?

És una tècnica mitjançant la qual el subjecte es dóna a si mateix un conjunt d’ordres o instruccions per a la regulació autònoma de la pròpia conducta. L’objectiu d’aquest entrenament és ensenyar a l’infant i a l’adolescent una forma d’actuació ràpida i eficaç per aconseguir l’èxit en una tasca o en una conducta.

La majoria de nens fan aquest procés de manera automàtica, però els nens amb dificultats ho han d’aprendre, ho han d’entrenar.

Des de les primeres aplicacions de les autoinstruccions, que es van fer en nens hiperactius, s‟ha posat de manifest l‟eficàcia d‟aquesta tècnica aplicada al tractament de nens impulsius, amb dèficit atencional, amb manca d‟autocontrol, amb trastorns d‟ansietat i amb dificultats d‟aprenentatge en general.

A l’àmbit educatiu també s’ha utilitzat amb èxit per introduir i automatitzar hàbits i procediments de treball no només amb nens amb dificultats, sinó amb tots els alumnes i de forma grupal.

Procediment complet d’entrenament en autoinstruccions:

I. Modelat cognitiu:

L’adult (terapeuta o educador) actua com a model i duu a terme una tasca mentre va dient en veu alta cada cosa que fa.

II. Guia externa en veu alta:

El nen porta a terme la mateixa tasca proposada per l’adult mentre verbalitza les instruccions.

III. Autoinstruccions en veu alta:

El nen ho torna a fer mentre es va dient a si mateix en veu alta les instruccions per resoldre la tasca.

IV. Autoinstruccions emmascarades:

El nen duu a terme la tasca i verbalitza les instruccions en un to de veu molt baix.

V. Autoinstruccions encobertes:

El nen guia el seu propi comportament mitjançant instruccions internes, mentre va desenvolupant la tasca.

Les autoinstruccions es refereixen a diferents elements, segons el tipus de treball .

  • Autointerrogació: Què he de fer? Què he entès? Què em pregunten? Quines dades tinc? I si ho faig d’una altra manera?
  • Anàlisi de tasques: Quins són els passos a seguir? Quin és el primer pas? Quin és el pas següent?
  • Autocomprovació: Repassaré aquest pas perquè no estic segur d’haver-ho fet bé. Comprovaré si el resultat és lògic d’acord amb allò que em demanaven. Repassaré tots els passos.
  • Autoreforç: “M’està sortint molt bé!”, “Ara, molt millor!”, “Fa cinc minuts que no m’aixeco de la cadira!”, “Ho he aconseguit per mi mateix!”, “He descobert l’error i ho he corregit: fantàstic!”.

Què cal perquè l’entrenament en autoinstruccions funcioni?

  • Ha de ser constant i sistemàtic.
  • El procediment s’ha d’adequar a les característiques del destinatari.
  • Ha d’implicar els nens i nenes.
  • Cal fer servir imatges que incitin l’ús de les autoinstruccions.
  • Ha d’incloure verbalitzacions que el nen i la nena ja utilitza en el control de la pròpia conducta.
  • Ha de facilitar la generalització de les autoinstruccions mitjançant l’ús reiterat en una àmplia i variada gamma de situacions.

Esperem que aquests recursos us siguin útils per ajudar els nens, nenes i adolescents a desenvolupar les conductes que els permetin dur a terme de manera autònoma i amb èxit les tasques que afronten diàriament.

Coneix més aquí...

Descobreix totes les nostres formacions aquí…

55,00

Aquest taller en línia, d'enfocament pràctic i intensiu, ofereix una visió actualitzada i crítica sobre l'avaluació de les altes capacitats intel·lectuals. Idioma: Espanyol RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). Places limitades!

Oferta!
El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Aprèn què és la CNV, aprofundeix en l'escolta activa i explora els quatre passos bàsics de la CNV. Practicar CNV ens ajuda a connectar amb el que sentim i necessitem, a construir relacions sanes i autèntiques en entorns educatius i personals, a respondre amb consciència en lloc de reaccionar automàticament i a gestionar els conflictes de manera respectuosa i constructiva.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
Esgotat
El preu original era: 55,00€.El preu actual és: 45,00€.

Aquest taller en línia abordarà els principals reptes i enfocaments pràctics en l'avaluació integral de l'autisme, considerant la seva manifestació en diferents contextos i etapes del desenvolupament, i explorant els instruments i els dilemes clínics més rellevants. Idioma: Español RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). Places limitades!

Oferta!
(3) El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Comprèn el dol en les etapes del desenvolupament, identifica senyals d'alerta i explora eines per al seu abordatge pedagògic. Les pèrdues formen part del procés vital de totes les persones. Malgrat la seva universalitat, el dol continua sent un tema delicat i poc treballat, especialment en la infància i l'adolescència. La tendència a evitar parlar de la mort amb nens i joves pot dificultar la seva vivència emocional i limitar la seva capacitat d'afrontament.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Sense Categoria

ClaroRead PC

60,00

Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
El preu original era: 29,00€.El preu actual és: 27,40€.

El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.

Esgotat
(5) 55,00

Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic. Idioma: Castellà ÚLTIMES PLACES Taller en directe (disponible en diferit). ¡Places limitades!

Oferta!
El preu original era: 115,00€.El preu actual és: 69,00€.

Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiques per identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Vols comprar autoinstruccions?

14,90

Llibre d'autoinstruccions per a estudiants de 6 a 10 anys. Quadern de 32 pàgines amb seqüències d'autoinstruccions per consolidar hàbits i reforçar coneixements bàsics de llengües i de matemàtiques. Inclou una introducció sobre l'entrenament en autoinstruccions per part de les autores de la UTAE de St. Joan de Déu.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
14,90

Llibre d'autoinstruccions per a estudiants de 10 a 15 anys. Quadern de 32 pàgines amb seqüències d'autoinstruccions per consolidar hàbits i reforçar coneixements bàsics de llengües i de matemàtiques. Inclou una introducció sobre l'entrenament en autoinstruccions per part de les autores de la UTAE de St. Joan de Déu.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Descobreix el nostre bloc aquí…

Calendari d’Advent Integratek: 24 dies d’aprenentatge i emoció (descàrrega gratuïta)

Descobreix el Calendari d'Advent Integratek 2025: 24 activitats educatives pel desembre que combinen emoció, joc [...]

Doble excepcionalitat a l’escola: com identificar i acompanyar

Qué es la doble excepcionalidad y cómo acompañar al alumnado con altas capacidades y dificultades [...]

La comunicació no violenta com a eina clau per a la convivència escolar

Claus per crear aules lliures d'estereotips de gènere des de la coeducació, la neuroeducació i [...]

Com construir aules lliures d’estereotips de gènere

Claus per crear aules lliures d'estereotips de gènere des de la coeducació, la neuroeducació i [...]

Estrès i aprenentatge: com afecta el cervell i què podem fer des de l’aula

L'estrès sostingut bloqueja l'atenció i la memòria. La neuroeducació ofereix claus per crear aules més [...]

L’impacte de la motivació al rendiment acadèmic: claus per potenciar l’aprenentatge des de la neuroeducació

Descobreix com la motivació influeix en el rendiment acadèmic i quines estratègies els docents poden [...]

Avaluar l’autisme: instruments, context i desafiaments actuals

Descobreix què implica avaluar l'autisme més enllà dels tests. Context, eines i claus per a [...]

Aprofita el teu crèdit FUNDAE abans que s’acabi l’any i forma’t amb Integratek

Aprofiteu el vostre crèdit FUNDAE abans de final d'any. Forma't amb Integratek amb cursos 100% [...]

Deixa un comentari