“500 estratègies i orientacions per a familiars i educadors dalumnat amb TEA” s'ha afegit a la vostra cistella. Visualitza la cistella
Les conseqüències psicològiques de la dislèxia poden ser múltiples. Els nens amb trastorns de l’aprenentatge en general, i amb dislèxia en particular, corren el perill de presentar alteracions a la seva vida afectiva com a conseqüència dels continus fracassos que experimenten tant en l’àmbit escolar com en les seves activitats de la vida quotidiana, que inclou contínuament accions o tasques pròpies del domini de les seves dificultats.
El nen dislèxic fracassa a l’escola i rep d’una manera continuada, directament o indirectament, de manera passiva o activa, missatges verbals i valoracions negatives de l’entorn escolar, social i familiar, és a dir, de tots els àmbits on el nen es troba immers. A poc a poc s’anirà conscienciant de la seva incapacitat per superar els obstacles que se li presenten diàriament, no podent, malgrat el seu esforç, tirar endavant.
Intervenció emocional i de conducta en les dificultats específiques de laprenentatge
Aquesta situació de fracàs continuat perdura en el temps, i en no rebre l’ajuda adequada al sistema escolar, perd la motivació cap a l’aprenentatge, i desenvoluparà lentament un sentiment d’inseguretat cap a si mateix i cap a les seves capacitats. La seva desconfiança en ser capaç de fer alguna cosa es generalitzarà a altres activitats de tipus extraescolar, afectant tots els àmbits de la seva vida.
Imatge via Pixabay
Es produeix, en conseqüència, una espiral de fracàs, un cercle viciós, ja que la por del fracàs que experimenta porta a una reducció de la seva productivitat per inseguretat i com a evitació de la constatació de les seves dificultats, no s’enfronta als nous aprenentatges, esdevenint un fracàs real i secundàriament la constatació de la por al fracàs del principi.
A partir d’aquí es poden desencadenar problemes emocionals i/o conductuals com ara ansietat, en qualsevol de les seves formes, manifestada més habitualment en problemes en l’alimentació (disminució o augment de la gana) el son (insomni, malsons…) o somatitzacions .
Per exemple, podem trobar molèsties o dolors corporals fruit de la tensió psíquica viscuda (cefalees, vòmits, abdominàlgies…), simptomatologia depressiva (sentiments de fracàs, inseguretat, dificultats escolars, tristesa, labilitat emocional, canvis bruscos d’humor…).
També es presenten trastorns relacionals secundaris al pobre autoconcepte, apareixent dificultats en la interacció amb els seus companys , trastorns en el comportament manifestos a través d’una conducta pertorbadora de compensació de tipus agressiva o provocadora, com a mecanisme de defensa ineficaç, i baixa autoestima.
Si el fracàs perdura en el temps i es repeteix de manera recurrent, com sol passar, el dany a l’autoestima s’anirà incrementant de mica en mica. El nen es desmotiva, es descoratja, es replega en si mateix i perd l’interès pels altres infants del grup, ja que el seu nivell de competència és molt inferior al model escolar establert.
Es margina de la classe. Com més fracassos, les sancions i les reprimendes augmentaran, així com la sensació del nen de ser incapaç i de pensar que no serveix per a res.
Si el trastorn no es detecta adequadament i es tracta a temps, el problema es pot augmentar i complicar ràpidament. Per tant, és indispensable un diagnòstic precoç tant per superar amb èxit l’educació reglada i reduir el retard en els aprenentatges com per evitar l’afectació emocional al màxim possible.
Helena Alvarado Psicòloga col 1080. Pedagoga terapeuta. Logopeda habilitada.
Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.
27,88€El preu original era: 27,88€.26,35€El preu actual és: 26,35€.
El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.
55,00€El preu original era: 55,00€.45,00€El preu actual és: 45,00€.
Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic.
Idioma: Castellà
RESERVA LA TEVA PLAÇA
Taller en directe (disponible en diferit).
¡Places limitades!
Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiquesper identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.
Aquest curs té com a objectiu dotar els docents i professionals de l'educació d'eines pràctiques i estratègies per fomentar l'hàbit lector a l'alumnat , adaptant-se a les necessitats i interessos de cada etapa educativa.
Contingut del Webinar
En aquesta xerrada aprofundirem en l´estrès des d´una mirada neuropsicològica i educativa, reconeixent que l´inici del curs escolar representa un període especialment desafiador per a professionals de l´educació i de la psicologia.
Analitzarem com respon el nostre cervell davant de situacions d'alta exigència, diferenciant l'estrès que ens impulsa del que ens paralitza. A través d'una combinació de teoria comprensible i eines pràctiques aprendrem a identificar senyals de saturació ia regular el nostre sistema nerviós en contextos laborals intensos.
ÀREA: Atenció a la diversitat | ETAPES: Infantil, Primària, Secundària, Adults
(2)149,00€El preu original era: 149,00€.79,00€El preu actual és: 79,00€.
Aprèn els principis i les eines per comprendre millor l'avaluació formativa i la seva aplicació en el context educatiu actual.
Els docents i professionals de l'educació tenen avui l'oportunitat de ser agents de canvi als seus centres i aules . Aquest curs us ofereix un recorregut integral pels principis del lideratge educatiu, l'avaluació formativa i la transformació de l'ensenyament , pilars que us permetran construir entorns inclusius, dinàmics i enfocats en el desenvolupament integral de cada estudiant.
Amb un enfocament pràctic i casos aplicats, aquesta formació és ideal per als qui creuen en l' educació com a motor de canvi i busquen adquirir competències per liderar amb èxit la innovació educativa .
La intel·ligència artificial revoluciona l'educació en personalitzar l'aprenentatge, optimitzar l'ensenyament i oferir retroalimentació immediata. Aquest [...]
Utilizamos cookies propias y de terceros para hacer funcionar de manera correcta y segura nuestra página web y personalizar su contenido. También las utilizamos para analizar la navegación de los usuarios y poder ajustar la publicidad a sus gustos y preferencias. Más información.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.