En la darrera dècada el concepte Resposta a la Intervenció (RTI) ha irromput al camp de la pedagogia. Per a aquelles persones que no s’hagin familiaritzat amb el terme, procedent dels Estats Units (Response To Intervention), és una metodologia que contribueix a donar resposta a les dificultats d’aprenentatge i d’atenció dels estudiants.
Mitjançant l’avaluació continuada dels coneixements adquirits, el model RTI facilita al docent informació periòdica sobre el progrés de tots els alumnes. D’aquesta manera, el professor pot detectar, de manera empírica, qui necessita un suport educatiu intensiu i intervenir per optimitzar-ne les capacitats.
Què és la Resposta a la Intervenció?
Si bé és cert que la RTI s’ha relacionat sovint amb competències específiques en comprensió lectora i matemàtiques, cal destacar que es pot aplicar, sense cap mena de restricció, en els diferents àmbits del coneixement.
És, sens dubte, un mètode interessant, perquè no només fixa l’atenció en la valoració prolongada del rendiment de l’alumne, sinó que també implica l’adopció, per part del professorat, d’una actitud flexible que fomenti la realització d’anàlisis crítiques sobre l’eficàcia de les estratègies educatives emprades.
Fases de la Resposta a la Intervenció
Entrem una mica en detall. Segons afirmen els estudiosos, la RTI és un procés metodològic que consta de tres fases.
A la primera, que implica tot l’alumnat, el professorat imparteix una sèrie d’aprenentatges i, posteriorment, avalua el progrés acadèmic de tots els participants.
A la segona, ja amb els resultats en mà, el docent assisteix, en grups reduïts, aquells estudiants que no han consolidat els coneixements bàsics.
Per acabar, la tercera i última fase està pensada per desenvolupar plans d’aprenentatge adequats a les necessitats individuals dels alumnes que, durant l’acció en petit comitè, tampoc no han interioritzat aquells continguts que el professor els ha volgut transmetre.
L’objectiu final d’aquest mètode d’avaluació universal és millorar la qualitat educativa a través d’accions basades en investigacions dutes a terme a l’aula.
Per tant, el més interesant de la RTI és que implica un canvi de perspectiva. El professor ja no pot ser un simple agent passiu, sinó que amb la metodologia de la RTI s’ha d’implicar en la prevenció i la intervenció en situacions de dificultats en l’aprenentatge i l’atenció.
El seu rol és actiu: ha de mantenir la seva atenció en els alumnes, indagar l’evolució pedagògica de cada persona i treballar amb les estratègies més útils per al seu propòsit, que en darrer terme és que l’alumnat aprengui i obtingui els fruits desitjats.
Aquest taller en línia, d'enfocament pràctic i intensiu, ofereix una visió actualitzada i crítica sobre l'avaluació de les altes capacitats intel·lectuals.
Idioma: Espanyol
RESERVA LA TEVA PLAÇA
Taller en directe (disponible en diferit).
Places limitades!
129,00$El preu original era: 129,00$.69,00$El preu actual és: 69,00$.
Aprèn què és la CNV, aprofundeix en l'escolta activa i explora els quatre passos bàsics de la CNV.
Practicar CNV ens ajuda a connectar amb el que sentim i necessitem, a construir relacions sanes i autèntiques en entorns educatius i personals, a respondre amb consciència en lloc de reaccionar automàticament i a gestionar els conflictes de manera respectuosa i constructiva.
59,95$El preu original era: 59,95$.49,05$El preu actual és: 49,05$.
Aquest taller en línia abordarà els principals reptes i enfocaments pràctics en l'avaluació integral de l'autisme, considerant la seva manifestació en diferents contextos i etapes del desenvolupament, i explorant els instruments i els dilemes clínics més rellevants.
Idioma: Español
RESERVA LA TEVA PLAÇA
Taller en directe (disponible en diferit).
Places limitades!
(3)129,00$El preu original era: 129,00$.69,00$El preu actual és: 69,00$.
Comprèn el dol en les etapes del desenvolupament, identifica senyals d'alerta i explora eines per al seu abordatge pedagògic.Les pèrdues formen part del procés vital de totes les persones. Malgrat la seva universalitat, el dol continua sent un tema delicat i poc treballat, especialment en la infància i l'adolescència. La tendència a evitar parlar de la mort amb nens i joves pot dificultar la seva vivència emocional i limitar la seva capacitat d'afrontament.
Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.
31,61$El preu original era: 31,61$.29,87$El preu actual és: 29,87$.
El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.
Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic.
Idioma: Castellà
ÚLTIMES PLACES
Taller en directe (disponible en diferit).
¡Places limitades!
125,35$El preu original era: 125,35$.75,21$El preu actual és: 75,21$.
Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiquesper identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.
Per saber-ne més sobre la Resposta a la intervenció? Pautes? Criteris d’avaluació etc…?