En la darrera dècada el concepte Resposta a la Intervenció (RTI) ha irromput al camp de la pedagogia. Per a aquelles persones que no s’hagin familiaritzat amb el terme, procedent dels Estats Units (Response To Intervention), és una metodologia que contribueix a donar resposta a les dificultats d’aprenentatge i d’atenció dels estudiants.

Mitjançant l’avaluació continuada dels coneixements adquirits, el model RTI facilita al docent informació periòdica sobre el progrés de tots els alumnes. D’aquesta manera, el professor pot detectar, de manera empírica, qui necessita un suport educatiu intensiu i intervenir per optimitzar-ne les capacitats.

Què és la Resposta a la Intervenció?

Si bé és cert que la RTI s’ha relacionat sovint amb competències específiques en comprensió lectora i matemàtiques, cal destacar que es pot aplicar, sense cap mena de restricció, en els diferents àmbits del coneixement.

És, sens dubte, un mètode interessant, perquè no només fixa l’atenció en la valoració prolongada del rendiment de l’alumne, sinó que també implica l’adopció, per part del professorat, d’una actitud flexible que fomenti la realització d’anàlisis crítiques sobre l’eficàcia de les estratègies educatives emprades.

Fases de la Resposta a la Intervenció

Entrem una mica en detall. Segons afirmen els estudiosos, la RTI és un procés metodològic que consta de tres fases.

A la primera, que implica tot l’alumnat, el professorat imparteix una sèrie d’aprenentatges i, posteriorment, avalua el progrés acadèmic de tots els participants.

A la segona, ja amb els resultats en mà, el docent assisteix, en grups reduïts, aquells estudiants que no han consolidat els coneixements bàsics.

Per acabar, la tercera i última fase està pensada per desenvolupar plans d’aprenentatge adequats a les necessitats individuals dels alumnes que, durant l’acció en petit comitè, tampoc no han interioritzat aquells continguts que el professor els ha volgut transmetre.

L’objectiu final d’aquest mètode d’avaluació universal és millorar la qualitat educativa a través d’accions basades en investigacions dutes a terme a l’aula.

Per tant, el més interesant de la RTI és que implica un canvi de perspectiva. El professor ja no pot ser un simple agent passiu, sinó que amb la metodologia de la RTI s’ha d’implicar en la prevenció i la intervenció en situacions de dificultats en l’aprenentatge i l’atenció.

El seu rol és actiu: ha de mantenir la seva atenció en els alumnes, indagar l’evolució pedagògica de cada persona i treballar amb les estratègies més útils per al seu propòsit, que en darrer terme és que l’alumnat aprengui i obtingui els fruits desitjats.

Saber més aquí...

Coneix més sobre els nostres cursos aquí…

Oferta!
El preu original era: 149,00€.El preu actual és: 79,00€.

Comprèn el dol en les etapes del desenvolupament, identifica senyals d'alerta i explora eines per al seu abordatge pedagògic. Les pèrdues formen part del procés vital de totes les persones. Malgrat la seva universalitat, el dol continua sent un tema delicat i poc treballat, especialment en la infància i l'adolescència. La tendència a evitar parlar de la mort amb nens i joves pot dificultar la seva vivència emocional i limitar la seva capacitat d'afrontament.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Sense Categoria

ClaroRead PC

60,00

Lector de textos que reprodueix qualsevol document que tinguem a l'ordinador. Aquest programari està dissenyat per ajudar aquelles persones que tenen alguna dificultat en la lectura o escriptura.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Oferta!
El preu original era: 29,00€.El preu actual és: 27,40€.

El nou llibre de Cristina García López | En aquest llibre trobaràs un primer apropament a la comprensió i el maneig del TEA. S'hi inclouen 500 estratègies i orientacions concretes i pràctiques per entendre i ajudar les persones amb aquesta condició.

Oferta!
El preu original era: 55,00€.El preu actual és: 45,00€.

Aquest curs pràctic està dissenyat per a proporcionar als participants les eines necessàries per a analitzar i interpretar els resultats del WISC-V amb major precisió, facilitant la presa de decisions en l'àmbit psicopedagògic i neuropsicològic. Idioma: Castellà RESERVA LA TEVA PLAÇA Taller en directe (disponible en diferit). ¡Places limitades!

69,00

Aquest curs proporciona estratègies i recursos pràctics basats en evidències científiques per identificar i atendre l'alumnat amb trastorns emocionals i conductuals , afavorint el seu aprenentatge, la convivència a l'aula i la col·laboració amb les famílies i professionals.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
69,00

Aquest curs té com a objectiu dotar els docents i professionals de l'educació d'eines pràctiques i estratègies per fomentar l'hàbit lector a l'alumnat , adaptant-se a les necessitats i interessos de cada etapa educativa.

Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Contingut del Webinar En aquesta xerrada aprofundirem en l´estrès des d´una mirada neuropsicològica i educativa, reconeixent que l´inici del curs escolar representa un període especialment desafiador per a professionals de l´educació i de la psicologia. Analitzarem com respon el nostre cervell davant de situacions d'alta exigència, diferenciant l'estrès que ens impulsa del que ens paralitza. A través d'una combinació de teoria comprensible i eines pràctiques aprendrem a identificar senyals de saturació ia regular el nostre sistema nerviós en contextos laborals intensos. ÀREA: Atenció a la diversitat | ETAPES: Infantil, Primària, Secundària, Adults

Oferta!
El preu original era: 32,00€.El preu actual és: 25,00€.

MASTERCLASS | EXPERT: Chema Lázaro

Coneix més sobre els nostres articles aquí…

Com treballar la regulació emocional a l’aula en períodes d’adaptació

En aquest article descobriràs estratègies de regulació emocional a l’aula per afavorir l’adaptació escolar i [...]

Nova convocatòria oberta! Comença setembre amb energia i cursos homologats que impulsen la teva carrera

Ja pots matricular-te als nostres cursos amb data d'inici al setembre. Tots estan 100% homologats, [...]

Escola d’Estiu 2025: Cursos Homologats Abans del Nomenament de Juliol

Els cursos homologats no només milloren la teva puntuació a la borsa, sinó que també [...]

Aprendre amb sentit: Neurociència, inclusió i benestar a l’educació

A la IV Jornada de Neuroeducació, experts de referència exploraran com podem transformar l'ensenyament a [...]

La Intel·ligència Artificial a l’educació

La intel·ligència artificial revoluciona l'educació en personalitzar l'aprenentatge, optimitzar l'ensenyament i oferir retroalimentació immediata. Aquest [...]

Quan parlar és un repte: El TDL i el seu impacte a la comunicació

El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) dificulta la comunicació i laprenentatge, afectant la vida [...]

Estratègies clau per enfortir l’autoestima des de casa i l’escola

Guia pràctica amb estratègies efectives perquè docents i famílies fomentin l'autoestima infantil i juvenil, promovent [...]

Nadal inclusiu; el valor de la diversitat des de l’escola i la llar

El Nadal ofereix una oportunitat única per promoure la diversitat i la inclusió, ensenyant valors [...]

Un comentari en “Què és la Resposta a la Intervenció (RTI)?

Deixa un comentari