TRASTORNO DEL ESPECTRO DEL AUTISMO – TEA

Trastorn de l’Espectre de l’Autisme

Un curs de l´Hospital Sant Joan de Déu i UTAE: Unitat de Trastorn d´Aprenentatge Escolar

Aprendràs coneixements actualitzats i basats en l’evidència científica dels fonaments psicològics que expliquen la manera de funcionar de les persones amb aquest perfil, així com s’exposaran els tractaments amb evidència científica vigents i s’hi aportaran eines pràctiques d’intervenció.

Comença avui mateix!

INSCRIPCIONS OBERTES

FINALITZACIÓ
DEL CURS:
31/07/2021

Contingut

Presentació

El Trastorn de l’Espectre de l’Autisme (TEA) és un trastorn caracteritzat per dificultats en la interacció social recíproca, interessos restringits i patrons de conducta repetitius i estereotipats . físic. L’evidència científica demostra que la detecció i la intervenció de forma primerenca milloren el pronòstic de les persones amb TEA de forma significativa, incidint sobre la seva qualitat de vida personal i familiar. positiva. Així mateix, des d’un pla pràctic, és essencial conèixer les tècniques i les estratègies que s’han demostrat eficaces en el treball amb persones amb TEA, tant en l’àmbit familiar com en l’escola.

El curs sobre Trastorn a l’Espectre de l’Autisme (TEA) pretén oferir als professionals i futurs professionals del camp de la sanitat i educació una visió integradora que els permeti identificar nens i adolescents amb aquest perfil de funcionament i intervenir sobre les seves dificultats per afavorir-ne el desenvolupament. Al llarg de la formació es presentaran coneixements actualitzats i basats en l’evidència científica dels fonaments psicològics que expliquen la manera de funcionar de les persones amb aquest perfil. Un cop compresa la naturalesa d’aquest trastorn, s’exposaran els tractaments amb evidència científica vigents i s’hi aportaran eines pràctiques per intervenir de persones amb TEA. Tot això des d´una visió clínica i aplicada, basada en l´experiència clínica fruit del treball diari del nostre equip amb nens i adolescents amb aquest perfil.

Els objectius específics del curs els podem resumir en:

 

  • Comprendre la naturalesa i la variabilitat quant a simptomatologia dels TEA.
  • Aprendre a identificar els TEA a partir dels criteris actualment vigents.
  • Descriure i aprofundir sobre les eines diagnòstiques principals per identificar persones amb aquest trastorn.
  • Presentar les principals estratègies i tècniques d’intervenció psicològica, escolar i familiar, basades en l’evidència científica.
  • Oferir recursos pràctics i aplicats que ajudin les famílies a afavorir el desenvolupament de les persones amb TEA.
  • Oferir recursos pràctics i aplicats que ajudin els professionals a treballar amb persones amb TEA a nivell clínic i escolar.

Bloc 1: Introducció al TEA

  • Concepte i generalitats
  • Epidemiologia
  • Evolució
  • Diagnòstic diferencial

Bloc 2: Teories cognitives explicatives del TEA

  • Teoria de la ment
  • Teoria de la coherència central
  • Funcions executives
  • Cervell hipermasculí

Bloc 3: El procés diagnòstic al TEA

  • Evolució nomenclatura i criteris diagnòstics
  • El procés diagnòstic
  • Eines de cribratge
  • Proves específiques
  • Altres instruments diagnòstics al tea

Bloc 4: Tipus de tractaments amb evidència científica

  • Guies de referència
  • Teràpies amb evidència

Bloc 5: Intervenció al TEA: Atenció precoç

  • Introducció signes d’alerta
  • Tractaments amb evidència científica
  • Pautes família

Bloc 6: Intervenció al TEA: Etapa primària

  • Introducció signes d’alerta
  • Tractaments amb evidència científica
  • Pautes família

Bloc 7: Intervenció al TEA: Adolescència

  • Introducció signes d’alerta
  • Tractaments amb evidència científica
  • Pautes família
  • Possibilitats formatives després de l’educació secundària

Bloc 8: Intervenció a lescola en alumnes amb TEA

  • Observació a l’aula
  • Intervenció: infantil, primària, secundària
  • Recursos i estratègies de treball per al professorat

Bloc 9: Nenes i dones amb TEA: Diagnòstic i intervenció

  • Introducció signes d’alerta
  • Diagnòstic
  • Tractaments amb evidència científica
  • Pautes família

MONTSE GUITET JULIÀ
NEURÒLOGA PEDIATRICA

anna-fabra-ferrer-UTAE

ANNA FABRA FERRER
PSICÒLOGA

laia-segura-UTAE

LAIA SEGURA MARGINET
PSICÒLOGA

ELISABET RIUS COLL
PSICÒLOGA

CRISTINA GARCIA LÓPEZ
PSICÒLOGA

ANNA VALENZUELA PALAFOLL
PSICÒLOGA

CRISTINA MONESCILLO GIJÓN-BONALES
PSICÒLOGA

Què aprendràs?

  1. A identificar els signes d’alerta propis del TEA a les diferents etapes del desenvolupament.

  2. A seleccionar i aplicar els principals instruments davaluació per a la detecció i diagnòstic dels TEA.

  3. Estratègies per a la prevenció, l’estimulació i el maneig de les dificultats de relació social, comunicació, llenguatge, aprenentatge i conducta en l’àmbit familiar i escolar.

  4. A dissenyar programes dintervenció psicològica per als TEA al llarg del seu desenvolupament (atenció primerenca, edat primària i adolescència).

  5. A aplicar informació i documentació científica dels tractaments amb més evidència científica.

  6. En general, podem afirmar que t’oferirem les eines necessàries per poder detectar i intervenir amb nens i adolescents amb el diagnòstic de TEA, en els diferents nivells de severitat.

Metodologia

La formació és 100% en línia i té una durada aproximada de 60h que pots administrar al teu ritme.

Els blocs estan organitzats de la manera següent:

Cada bloc té un o més vídeos explicatius per part de lequip formador. Aquests vídeos es poden veure les vegades que siguin necessàries per resoldre tots els dubtes i consolidar el coneixement.

Tots els blocs disposen de material complementari per ampliar la informació obtinguda amb la visualització dels vídeos.

En finalitzar un bloc o grup de blocs (en funció del tipus de contingut) trobaràs un test d’autoavaluació per assegurar-te que has consolidat tots els coneixements.

Hem intentat que el curs sigui el màxim de clar possible però sabem que sempre hi ha dubtes que no queden resolts.

El campus compta amb un equip de formadores amb què podeu realitzar diferents tipus de tutories i resoldre dubtes concrets a través dels fòrums temàtics.

Certificat

Els nostres cursos

Reconeixement

Aquest curs està reconegut per als docents en una escola pública o concertada, per les següents comunitats autònomes :

Catalunya


Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

Canàries


Conselleria dEducació, Universitats, Cultura i Esports del Govern de Canàries

Comunitat Valenciana


Conselleria dEducació, Cultura i Esport de la Comunitat Valenciana

Aragón


Departament d’Educació, Cultura i Esport del Govern d’Aragó

Múrcia


Conselleria dEducació i Cultura
Direcció General de Planificació Educativa i
Recursos Humans

Illes Balears


Conselleria Educació, Universitat i Investigació

Preguntes freqüents

El curs s’adreça a: mestres i professors, pedagogs i psicopedagogs, logopedes, estudiants i orientadors amb interès al curs. Si tens interès a nivell particular amb el tema et pots inscriure sense problemes. El curs és obert a tothom.

Pots distribuir-te el curs com vulguis perquè s’adapti alhora que li puguis dedicar a cada moment.

Sí, tota l’oferta formativa d’Integratek està adherida a Fundae. Recorda que només se’n poden beneficiar les persones o institucions que cotitzen a la Seguretat Social.

La gestió la pot fer directament el teu centre de treball a través de la gestoria que porta les cotitzacions de la Seguretat Social.

Si al vostre centre de treball no us poden ajudar amb aquest tema nosaltres us podem oferir un servei extern a nosaltres perquè us gestioni els tràmits.

La informació de reconeixement de les nostres formacions apareix publicada dins de la descripció de cada curs.

Els reconeixements de formació varien en funció de cada comunitat autònoma així que no totes en disposen.

De tota manera, si el curs no està reconegut per la Conselleria d’Educació de la vostra comunitat us lliurarem igualment un certificat propi d’Integratek perquè pugueu adjuntar-lo al vostre currículum formatiu.

Consulta aquí totes les Preguntes Freqüents