El Fracàs Escolar (FE) és un dels problemes més greus del nostre país. mitjana dels països europeus. Afecta més els homes que les dones, un 58,5% davant d'un 41%.
L'aptitud de l'alumne per a l'aprenentatge i el rendiment acadèmic és determinant en el seu progrés escolar. La capacitat desforç i sacrifici també és fonamental.
Qualsevol alumne que als 8 anys no ha aconseguit el nivell esperat de lectura, escriptura, càlcul i/o capacitat datenció, ha de ser considerat com un alumne que necessita una atenció especial i específica. L'ajut que necessita un alumne amb unes capacitats cognitives limitades és totalment diferent del que necessita, per exemple, l'alumne amb TDAH o dislèxia. Els trastorns específics de laprenentatge afecten entre el 5 i 15 % de la població escolar. És un percentatge molt alt. Diferents estudis han relacionat les dificultats d'aprenentatge amb un risc augmentat de problemes de salut mental: estrès, ansietat, depressió i temptatives de suïcidi. Aquestes darreres es dupliquen a la població amb dificultats d'aprenentatge en relació amb la població general.
Si es vol disminuir el FE cal contemplar de manera efectiva aquests alumnes: amb detecció primerenca, ajudes i adequacions específiques.
A l'educació és fonamental tenir en compte factors neurobiològics que interactuen amb factors socials, culturals i contextuals. El cervell té com una de les funcions més transcendentals l'aprenentatge, que es produeix per la interacció constant amb l'entorn com a font d'informació i estímul. L'avenç de les anomenades neurociències en les darreres dècades ha estat molt important. El coneixement, encara parcial, de com funciona el cervell per adquirir certs aprenentatges, en condicions normals i anormals, s'hauria de poder traduir en una millora dels mètodes educatius i l'abordatge de certes dificultats d'aprenentatge.
Comptar amb l'evidència científica, per exemple, que una alteració fonològica és a la base de la dislèxia ha permès avançar en els programes de reeducació i alhora abandonar programes basats en hipòtesis que no han mostrat la seva eficàcia. L'avenç en el coneixement cerebral continua estant molt allunyat del món educatiu. Documents recents de l'Organització per al Desenvolupament i Cooperació Econòmica (OCDE) assenyalen que “la comprensió del cervell pot ajudar a obrir noves vies per millorar la investigació i les polítiques educatives”. Són diversos els autors que proposen el desenvolupament del que anomenaria “ciència de l'aprenentatge” per poder abordar l'educació des de la multidisciplinarietat.
Temario adecuado. Me ha ayudado a establecer unas bases para la practica
Muy enriquecedor en relación a aprendizaje y recursos.
Estoy relizando el curso y es muy completo.
me gustaría que hubieran habido más ejemplos en cuanto a valoraciones, informes, plan de intervención y no solo información general
Es interesante
Me está gustando , aunque siempre se puede mejorar