ALTAS CAPACIDADES INTELECTUALES

Altes Capacitats Intel·lectuals

Un curs de Rosabel Rodríguez

Adquireix coneixements i estratègies que et permetin atendre de manera adequada les necessitats dels alumnes amb altes capacitats.

Comença avui mateix!

INSCRIPCIONS OBERTES

FINALITZACIÓ
DEL CURS:
31/07/2021

Contingut

Presentació

La recerca de la igualtat i la individualització de l’ensenyament comporta la necessitat que l’escola reconegui les diferències individuals de l’alumnat i, en funció de la diversitat, planifiqui la resposta educativa d’acord amb les característiques, les possibilitats i les capacitats de cadascun dels estudiants.

Una escola de qualitat és aquella capaç d’atendre la diversitat, aquella capaç d’oferir a cada alumne el currículum que necessita pel seu progrés. En definitiva, es tracta d’una escola inclusiva que atengui la diversitat treballant amb cadascun en funció de les seves necessitats i possibilitats, és a dir, una escola que atén tota mena d’alumnat i on els estudiants amb altes capacitats intel·lectuals representen una variant més.

Els mestres i professors sense preparació per a la formació d’estudiants amb altes capacitats intel·lectuals sovint es mostren desinteressats i manifesten actituds de sorpresa, rebuig, confusió, inseguretat o fins i tot hostilitat cap a un tipus d’alumnat que perceben com una càrrega afegida, com una feina extra i, de vegades, com una amenaça. Per contra, els professors que tenen formació i experiència amb aquest tipus d’estudiants tendeixen a ser entusiastes i es mostren interessats per treballar-hi, plantejant-se la seva educació com un nou repte a la seva professió.

Actualment són cada vegada més els docents a qui preocupa el món dels alumnes amb altes capacitats intel·lectuals ja que veuen que la realitat educativa dels centres i aules no solen donar resposta als seus interessos i aptituds. Parlem d´uns professionals que advoquen per la necessitat d’una formació o preparació específica, que els permeti satisfer de forma adequada les necessitats dels alumnes amb talent, superdotats i/o creatius.

  • Conéixer i distingir els diferents termes relacionats amb les altes capacitats intel·lectuals.
  • Aprofundir les característiques que presenta lalumnat amb altes capacitats.
  • Estudiar el procés d’identificació i els instruments utilitzats per conèixer la configuració cognitivoemocional daquest alumnat.
  • Presentar un protocol d’identificació general per a tota una comunitat educativa que garanteixi una homogeneïtat més gran i minimitzi els errors que es deriven del desenvolupament del procés d’identificació.
  • Conèixer les mesures datenció a la diversitat existents per a aquest alumnat.
  • Estimular el pensament creatiu.

Bloc 1: Qüestions preliminars

  • Per què necessitem conèixer i treballar amb les Altes Capacitats?
  • Algunes idees errònies sobre les Altes Capacitats

Bloc 2: Aprendre a reconèixer les Altes Capacitats

  • La precocitat
  • El talent
  • La superdotació

Bloc 3: Característiques de les Altes Capacitats

  • Components cognitius
  • Components socioemocionals

Bloc 4: Identificació de les Altes Capacitats (1a part)

  • Per què és important identificar?
  • Tipus d’identificació
  • La identificació proactiva
  • La importància de la detecció

Bloc 5: Identificació de les Altes Capacitats (2a part)

  • L’avaluació psicopedagògica
  • L’informe psicopedagògic

Bloc 6: La intervenció educativa

  • Per què és important intervenir?
  • Aspectes facilitadors per a la intervenció
  • Tipus d’intervenció: avantatges i inconvenients

Bloc 7: L’enriquiment com a estratègia bàsica d’intervenció

  • Per què és important enriquir el currículum?
  • Tipus d’enriquiment
  • Afavorir les habilitats de pensament

Bloc 8: La creativitat com a repte

  • Per què és important la creativitat?
  • Conèixer què és la creativitat
  • El mesurament de la creativitat
  • Estimulació de la creativitat

Bloc 9: El treball amb les famílies

  • Què necessiten les famílies amb fills/es amb Altes Capacitats?
  • Passos a seguir si hi ha sospites que el seu fill/a pugui tenir Altes Capacitats
  • Com estimular els seus fills/es amb Altes Capacitats
  • Material complementari
Rosabel-Rodriguez-Integratek

ROSABEL RODRÍGUEZ
DOCTORA EN PSICOPEDAGOGIA I LOGOPEDA

VEURE MÉS

Què aprendràs?

  • A detectar els senyals que indiquen que un nen, un adolescent o un jove presenta trets característics de les persones amb Altes Capacitats.
  • A descriure i analitzar els casos de manera objectiva, reconeixent potencialitats i debilitats de cada subjecte i descobrint com aconseguir el desenvolupament òptim de cada persona.
  • A fer el procés d’identificació
  • A conèixer els instruments utilitzats per conèixer la configuració cognitiva emocional daquest alumnat.
  • A reconèixer i analitzar les característiques creatives i emocionals que defineixen les altes capacitats.
  • A establir les parts i els continguts que ha de tenir un informe d’avaluació psicopedagògica.
  • A aprofundir en les mesures existents d’atenció a la diversitat per a aquest alumnat, coneixent-ne els avantatges i els inconvenients.
  • A reconèixer i estimular la creativitat dins de diferents contextos.
  • A treballar amb les famílies, a comunicar-t’hi de manera assertiva ia establir vies col·laboratives.

Aprendràs, en definitiva, a reconèixer, entendre i enriquir l’educació de les persones amb altes capacitats.

Metodologia

La formació és 100% online tenen una durada aproximada de 60h que pots administrar al teu ritme.

Cada bloc presenta un o més vídeos amb explicacions per part dels formadors seguit de material complementari i un test d’autoavaluació:

Cada bloc té un o més vídeos explicatius per part de l’equip formador. Aquests vídeos es poden veure les vegades que siguin necessàries per resoldre tots els dubtes i consolidar el coneixement.

Tots els blocs disposen de material complementari per ampliar la informació obtinguda amb la visualització dels vídeos.

En finalitzar un bloc o grup de blocs (en funció del tipus de contingut) trobaràs un test d’autoavaluació per assegurar-te que has consolidat tots els coneixements.

Hem intentat que el curs sigui el màxim de clar possible però sabem que sempre hi ha dubtes que no queden resolts.

El campus compta amb un fòrum perquè puguis fer consultes a Rosabel.

Certificat

Els nostres cursos

Reconeixement

Aquest curs està reconegut per als docents en una escola pública o concertada, per les següents comunitats autònomes:

Catalunya


Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya

Canàries


Conselleria dEducació, Universitats, Cultura i Esports del Govern de Canàries

Comunitat Valenciana


Conselleria dEducació, Cultura i Esport de la Comunitat Valenciana

Aragó


Departament d’Educació, Cultura i Esport del Govern d’Aragó

Múrcia


Conselleria dEducació i Cultura
Direcció General de Planificació Educativa i
Recursos Humans

Illes Balears


Conselleria Educació, Universitat i Investigació

Preguntes freqüents

El curs s’adreça a: mestres i professors, pedagogs i psicopedagogs, logopedes, estudiants i orientadors amb interès al curs. Si tens interès a nivell particular amb el tema et pots inscriure sense problemes. El curs és obert a tothom.

Pots distribuir-te el curs com vulguis perquè s’adapti alhora que li puguis dedicar a cada moment.

Sí, tota l’oferta formativa d’Integratek està adherida a Fundae. Recorda que només se’n poden beneficiar les persones o institucions que cotitzen a la Seguretat Social.

La gestió la pot fer directament el teu centre de treball a través de la gestoria que porta les cotitzacions de la Seguretat Social.

Si al vostre centre de treball no us poden ajudar amb aquest tema nosaltres us podem oferir un servei extern a nosaltres perquè us gestioni els tràmits.

La informació de reconeixement de les nostres formacions apareix publicada dins de la descripció de cada curs.

Els reconeixements de formació varien en funció de cada comunitat autònoma així que no totes en disposen.

De tota manera, si el curs no està reconegut per la Conselleria d’Educació de la teva comunitat et lliurarem igualment un certificat propi d’Integratek perquè puguis adjuntar-lo al teu currículum formatiu.

Consulta aquí totes les Preguntes Freqüents