LAS ADICCIONES EN LA INFANCIA Y ADOLESCENCIA

Les addiccions a la infància i adolescència

Un curs de Mauro Bòlmida

Comença avui mateix!

INSCRIPCIONS OBERTES

FINALITZACIÓ
DEL CURS PREVISTA:
15/08/2021

Contingut

Presentació

Les addiccions són un tema aparentment nou, però ja Sant Agustí (Agustí d’Hipona, 2006) afirmava: “Ningú no pot viure sense plaer”, i després: “És més fàcil l’abstinència que la moderació”. Sant Agustí ja intuïa la facilitat de caure en les addiccions de qualsevol mena, perquè l’ésser humà té gran dificultat amb la moderació. A més, és molt interessant considerar com ja en els nens la recerca d’un estat alterat de la consciència és normal. Penseu en els nens que donen tombarelles sobre si mateix per marejar-se per produir res més que pur plaer. De la mateixa manera, els estats alterats de consciència sovint s’han relacionat amb exercici místic o espirituals, i per quedar-nos amb les tombarelles n’hi ha prou de pensar en el ball dels Dervixos que giren sobre si mateix fins a aconseguir l’èxtasi. Per això podem parlar de noves i velles addiccions. Però des del nostre punt de vista totes les addiccions sempre es fonamenten en un element comú: la cerca de produir un plaer o acabar un dolor. I aquesta conducta, massa sovint, acaba convertint-se en un problema que afecta significativament el projecte de vida de la persona.

Conèixer les diferents addiccions que es presenten en l’edat evolutiva, tant a la infància com a l’adolescència i, sobretot, com fer front per part de l’escola i de les famílies a aquestes conductes.

TEMA 1: INTRODUCCIÓ

  1. Conceptes bàsics
  2. Ús, abús i dependència
  3. El cervell addicte
  4. Factors predisponents: personalitat
  5. Factors predisponents: models de família

TEMA 2: LES ADDICIONS CONDUCTUALS IA SUBSTÀNCIES

  1. Addiccions a substàncies
  2. Els nadius digitals
  3. La dependència d’Internet
  4. L’excés d’informació
  5. Videojocs i apostes en línia
  6. Sexting a l’adolescència
  7. Autolesions
  8. La dependència del propi cos (1/2)
  9. La dependència del propi cos (2/2)
  10. La dependència emocional

TEMA 3: EL TRACTAMENT DE LES ADDICIONS

  1. Introducció al tractament de les addiccions
  2. Frases del procés de rehabilitació
  3. Un experiment interessant
  4. Model integral dintervenció: Islàndia
  5. Canvis interns: acceptació
  6. Canvis interns: reconèixer autoenganys
  7. Canvis interns: actitud de protecció, disminució del desig, alfabetització emocional
  8. Canvis interns: espiritualitat; canvis externs
  9. Estratègies per potenciar efectes positius
  10. Teràpia basada en l’aventura i la importància de l’esport
  11. Conclusions

MAURO BÓLMIDA
MESTRE. EXPERT EN PSICOLOGIA EDUCATIVA

VEURE MÉS

JOSE MARÍA MARCO
EXPERT EN PSICOLOGIA D'ADDICIONS

VEURE MÉS

Què aprendràs?

Aquest curs es privilegia no només el coneixement de les diferents addiccions, sinó la manera de relacionar-se amb les persones dependents per poder oferir una primera ajuda i prevenir les conductes addictives. Se subratllaran les diferents tipologies d’addicció i els senyals que ens ajudin a poder intervenir de manera precoç i eficaç. S’explicaran diferents estratègies d’intervenció i de comunicació amb les persones amb problemes d’addicció per construir relacions sanes de col·laboració i suport.

Metodologia

La formació és 100% en línia i té una durada aproximada de 60h que pots administrar al teu ritme.

Cada bloc presenta un o més vídeos amb explicacions per part dels formadors seguit de material complementari i un test d’autoavaluació:

Cada bloc té un o més vídeos explicatius per part de lequip formador. Aquests vídeos es poden veure les vegades que siguin necessàries per resoldre tots els dubtes i consolidar el coneixement.

Tots els blocs disposen de material complementari per ampliar la informació obtinguda amb la visualització dels vídeos.

En finalitzar un bloc o grup de blocs (en funció del tipus de contingut) trobaràs un test d’autoavaluació per assegurar-te que has consolidat tots els coneixements.

Hem intentat que el curs sigui el màxim de clar possible però sabem que sempre hi ha dubtes que no queden resolts.

El campus compta amb un fòrum perquè pugueu fer consultes a Mauro.

Certificat

Els nostres cursos

Preguntes freqüents

El curs s’adreça a: mestres i professors, pedagogs i psicopedagogs, logopedes, estudiants i orientadors amb interès al curs. Si tens interès a nivell particular amb el tema et pots inscriure sense problemes. El curs és obert a tothom.

Pots distribuir-te el curs com vulguis perquè s’adapti alhora que li puguis dedicar a cada moment.

Sí, tota l’oferta formativa d’Integratek està adherida a Fundae. Recorda que només se’n poden beneficiar les persones o institucions que cotitzen a la Seguretat Social.

La gestió la pot fer directament el teu centre de treball a través de la gestoria que porta les cotitzacions de la Seguretat Social.

Si al vostre centre de treball no us poden ajudar amb aquest tema nosaltres us podem oferir un servei extern a nosaltres perquè us gestioni els tràmits.

La informació de reconeixement de les nostres formacions apareix publicada dins de la descripció de cada curs.

Els reconeixements de formació varien en funció de cada comunitat autònoma així que no totes en disposen.

De tota manera, si el curs no està reconegut per la Conselleria d’Educació de la vostra comunitat us lliurarem igualment un certificat propi d’Integratek perquè pugueu adjuntar-lo al vostre currículum formatiu.

Consulta aquí totes les Preguntes Freqüents