Estratègies educatives
per millorar l'aprenentatge a l'aula

Un curs de Fabricio Ballarini

Optimitza l’aprenentatge a l’aula amb estratègies basades en la neurociència .

Aprendràs com aplicar principis de neurociència per millorar el procés d’aprenentatge a l’aula. Descobriràs estratègies pràctiques i basades en evidència que et permetran entendre com funciona el cervell dels teus estudiants i com pots adaptar els mètodes d’ensenyament per maximitzar-ne el rendiment.

En acabar, estaràs preparat per implementar canvis efectius que potenciïn l’ atenció, la memòria i la motivació de l’alumnat , aconseguint així un entorn educatiu més eficient i adaptat a les necessitats cognitives de cada estudiant.”

Preu del curs

-47 % Dte.149,0079,00
-47 % Dte.149,0079,00

Selecciona una convocatòria:

Convocatòria de setembre:
PREINSCRIPCIÓ. De l’1 de setembre al 30 de novembre del 2025

Has de seleccionar una convocatòria

Què aprendràs

Aquest curs proposa oferir una visió actualitzada de les estratègies educatives basades en evidència científica per millorar l'aprenentatge a l'aula. A mesura que avancem, descobrirem com la recerca en neurociència, psicologia i pedagogia ens proporciona eines valuoses per optimitzar l'experiència educativa i promoure un aprenentatge efectiu i saludable, de la mà d'un gran neurocientífic especialitzat en l'aplicació de la neuroeducació a l'aula.

Contingut

Presentació

En un món en constant evolució, l'educació té un paper fonamental en el desenvolupament de les habilitats i coneixements necessaris per a l'èxit a la vida. Tot i això, el procés d'ensenyament-aprenentatge no és un camí lineal i uniforme; està influenciat per una àmplia gamma de factors que van des de la memòria i l'estrès fins a la tecnologia i la salut mental. L'educació és un procés complex que involucra diversos factors, entre els quals hi ha els estudiants, els docents, els continguts i el context. En els darrers anys, la investigació científica ha aportat un gran coneixement sobre com millorar l'aprenentatge a l'aula.

Aquest curs proposa oferir una visió actualitzada de les estratègies educatives basades en evidència científica per millorar l'aprenentatge a l'aula. A mesura que avancem, descobrirem com la recerca en neurociència, psicologia i pedagogia ens proporciona eines valuoses per optimitzar l'experiència educativa i promoure un aprenentatge efectiu i saludable, de la mà d'un gran neurocientífic especialitzat en l'aplicació de la neuroeducació a l'aula.

Tractarem temes com i intentarem respondre a qüestions com: Memòria i aprenentatge; Com funciona la memòria? Com podem millorar laprenentatge? L'efecte de la sorpresa com a promotor; Com la sorpresa ens pot ajudar a aprendre? Presa de decisions; Com podem ajudar els estudiants a prendre millors decisions? Somni i memòria; Com afecta el somni a l'aprenentatge? i Salut mental en entorns escolars; Com l'ansietat i la depressió afecten l'aprenentatge?, entre moltes altres qüestions.
En acabar aquest curs, els participants estaran més ben preparats per aplicar estratègies educatives recolzades per la ciència, contribuint així a l'èxit acadèmic i benestar dels seus estudiants.

  • Comprendre els fonaments científics de laprenentatge.
  • Identificar les estratègies educatives basades en evidència científica per millorar laprenentatge.
  • Aplicar aquestes estratègies a la teva pràctica docent.
  • Explicar els diferents tipus de memòria i com es relacionen amb laprenentatge.
  • Descriure les estratègies que poden ajudar a millorar la memòria i laprenentatge.
  • Descriure els factors que influeixen en la presa de decisions.
  • Dissenyar activitats que ajudin els estudiants a prendre millors decisions.
  • Explicar els efectes de l'ansietat i la depressió a l'aprenentatge.
  • Identificar els hàbits de son que poden ajudar a millorar laprenentatge.

BLOC 1 . Anatomia i fisiologia del sistema nerviós.

BLOC 2 . Funcions executives.
- Memòria de Treball.
- Inhibició, Flexibilitat Cognitiva.
- Planificació.
- Canvi atencional.

BLOC 3. Memòria i aprenentatge.

BLOC 4. Moduladors positius i negatius de laprenentatge i la memòria
estratègies educatives.

- Efecte de novetat i estrès.
- Somni i memòria.
- Creativitat.
- Ansietat i depressió.

BLOC 5. Presa de decisions.

  • Docents i professionals de leducació que vulguin formar-se sobre latenció a les necessitats específiques del seu alumnat.
  • Professionals de la psicologia, psicopedagogia, logopèdia, etc. que vulguin compartir amb altres professionals la pràctica clínica.
  • Estudiants de pedagogia, psicopedagogia, psicologia, magisteri, etc. que vulguin iniciar la seva formació a la pràctica clínica.
  • Famílies i particulars que estiguin en contacte amb persones amb trastorns del neurodesenvolupament i que vulguin desenvolupar estratègies i eines per millorar la intervenció en el context familiar.
  • Infantil
  • Primària
  • Secundària

Fabricio BALLARINI
Llicenciat en Ciències Biològiques a UBA, Doctor de la Facultat de Medicina de la UBA

Metodologia

Trobaràs el pla formatiu organitzat per blocs de contingut en format vídeo lliçó i en alta qualitat. A cadascun d'ells tindràs a la teva disposició material complementari, un test d'autoavaluació i accés per poder consultar i contribuir al fòrum.

Cada bloc té un o més vídeos explicatius per part de l'equip formador. Aquests vídeos es poden veure les vegades que siguin necessàries per resoldre tots els dubtes i consolidar el coneixement.

Tots els blocs disposen de material complementari per ampliar la informació obtinguda amb la visualització dels vídeos.

En acabar el darrer bloc trobaràs un test d'autoavaluació per assegurar-te que has consolidat tots els coneixements.

Hem intentat que el curs sigui el màxim de clar possible però sabem que sempre hi ha dubtes que no queden resolts. El campus compta amb un fòrum perquè pugueu fer consultes.

Certificat i homologació

Reconeixement

Aquest curs està homologat com a formació permanent per als docents de centres públics o concertats en algunes comunitats autònomes per a properes convocatòries.

Catalunya
Dates:
- De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025.

Aragó i Comunitat Valenciana
Dates:
- De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025.

4,8
Basat en 38 valoracions
5 star
87
87%
4 star
10
10%
3 star
3
3%
2 star
0%
1 star
0%
1-6 de 38 ressenyes
  1. NR
    NR

    Molt interessant, ben documentat i molt didàctic.

    (0) (0)
  2. A
    A

    Muy útil

    (0) (0)
  3. AS
    AS

    Aconsejo.los cursos para no tener mala informaciones.ya que son cursos para aprender…etc.

    (0) (0)
  4. NS
    NS

    El curso me parece estupendo para todos los ámbitos que tienen relación con el TDAH, desde familias hasta profesionales.
    Las sesiones son sencillas de seguir y se hacen muy amenas. Recogen información muy relevante de forma precisa, sin llegar a ser abrumadora.

    Lo recomiendo 100%

    (0) (0)
  5. CS
    CS

    Una aproximación clara y práctica al tdah

    (0) (0)
  6. ED
    ED

    Muy bueno! Rafael es muy claro y práctico! Lo recomiendo!

    (0) (0)

Preguntes Freqüents

Et responem alguns dels dubtes que ens feu més sovint sobre les nostres formacions. Esperem que et siguin d'ajuda. Si no trobes allò que estàs buscant pots contactar amb nosaltres i t'ajudarem en tot allò que necessitis.

Al Campus Virtual trobaràs tot el material del curs en format multimèdia i PDF. Tots els documents en PDF es poden descarregar sempre que vulguis. Els vídeos només es poden visualitzar a través de la plataforma.
Al final de cada mòdul o cada 2-3 trobaràs un qüestionari d'avaluació sobre el contingut d'aquest tema.

Tots els continguts de la formació, el material audiovisual i els continguts descarregables són en castellà.

Cada un dels nostres cursos està format per un nombre de blocs o mòduls formatius. En cadascun d’ells, o cada 2-3 blocs segons el curs, es proposa un qüestionari que ens ajudarà a consolidar els continguts que anem treballant a cada unitat. Caldrà superar-lo amb un 80%. El sistema d'avaluació serà online i pots fer-ho tantes vegades com vulguis.
En finalitzar el curs hauràs de fer l'Enquesta de Satisfacció per obtenir el Certificat. L'enquesta només serà accessible si has completat el progrés del curs i has fet els qüestionaris dels blocs formatius.

Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.

D'altra banda, els continguts del curs estaran accessibles perquè puguis visualitzar els materials i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu .

Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.

D'altra banda, els continguts i materials estaran accessibles perquè els puguis visualitzar i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu.

Si la teva CCAA té un conveni d'homologació amb nosaltres, ens encarregarem de fer la sol·licitud d'homologació a la plataforma corresponent. Un cop finalitzi el curs, només hauràs de presentar el teu certificat perquè el curs quedi totalment acreditat per la teva comunitat autònoma.

Sí, tota l'oferta formativa d'Integratek està adherida a Fundae. Recorda que només es poden beneficiar les empreses o institucions que cotitzen a la Seguretat Social.

La gestió la pot fer directament el teu centre de treball a través de la gestoria que porta les cotitzacions de la Seguretat Social.

Si el teu centre de treball no et poden ajudar amb aquest tema, nosaltres oferim un servei extern perquè gestioni els tràmits. El cost d'aquest servei també és bonificable.

Inscriu-te al curs!

-47 % Dte.149,0079,00
-47 % Dte.149,0079,00
Comprar
Estratègies educatives per millorar l’aprenentatge a l’aula
-47 % Dte.149,00
79,00
-47 % Dte.149,00
79,00