Nens i adolescents difícils

Un curs d'Helena Alvarado

Desenvolupa habilitats per abordar eficaçment les dificultats conductuals .

Aquest curs aprofundeix en les causes i les característiques del comportament difícil en nens, nenes i adolescents, proporcionant eines concretes per al seu maneig . A través d’un enfocament pràctic, aprendràs a intervenir en situacions desafiadores, aplicant estratègies que promoguin la regulació emocional , la millora de la conducta i el benestar tant a la llar com a l’entorn escolar.

A més, es presentaran estudis de casos i tècniques provades que et prepararan per enfrontar situacions complexes amb confiança i eficàcia.

Preu del curs

-47 % Dte.149,0079,00
-47 % Dte.149,0079,00
4,6 (102)

Selecciona una convocatòria:

Convocatòria de setembre:
PREINSCRIPCIÓ. De l’1 de setembre al 30 de novembre del 2025

Has de seleccionar una convocatòria

Què aprendràs

Gràcies a aquest curs, seràs capaç d'aplicar una metodologia rigorosa d'anàlisi de problemes i intervenir adequadament resolent ràpidament multitud de dificultats i situacions que afecten els nostres infants i adolescents.

Contingut

Presentació

La intervenció en nens i adolescents per millorar el comportament i les emocions sempre ha estat una assignatura pendent a l'àrea educativa, centrant com a prioritat l'aprenentatge i les metodologies d'estudi. Els canvis a la societat actual a nivell tecnològic i comunicacional, i la presència de models familiars que no permeten l'experimentació de les dificultats en els seus fills, i que redueixen els límits i les normes, ha generat una població infantil i juvenil molt més vulnerable i amb importants mancances en la regulació de les emocions i en la seva autoestima. Això ha produït que la lògica ordinària o les metodologies d'intervenció psicològica que funcionaven fa 20 anys hagin quedat en desús i no donin els fruits adequats, mantenint i empitjorant els problemes.

En aquesta formació Helena Alvarado ens presenta una aportació renovada centrada en els tres pilars bàsics d'intervenció: estratègies, relació i comunicació a través de la teràpia estratègica breu, sistèmica i la programació Neuro-Lingüística (PNL). Sense una bona combinació de les parts, eficàcia i eficiència no són possibles. Aprendrem en profunditat, com qui dissecciona amb un bisturí, a analitzar els problemes particulars més comuns en infància i adolescència, amb la finalitat de promoure el canvi i trobar la solució, i dotarem d'eines terapèutiques eficaces i eficients, i tècniques de comunicació i de relació als assistents per poder aconseguir resultats altament satisfactoris en poc temps, no només en el nen i en el nen.

  • Conèixer els models educatius familiars imperants, establir les bases d'una comunicació fluida, evitar les resistències i promoure la col·laboració entre la família i els professionals.
  • Aprendre a analitzar els problemes de manera objectiva per establir adequadament les solucions dirigides al canvi desitjat.
  • Treballar en la comunicació i relació, com a peces fonamentals dins de la intervenció estratègica.
  • Dotar d‟estratègies d‟intervenció eficaces i eficients davant els problemes emocionals i comportamentals més comuns en infància i adolescència, establint protocols d‟actuació en funció de la dificultat.

BLOC 1. Bases de la intervenció estratègica, sistèmica i comunicativa

BLOC 2. Aprenent a analitzar problemes.

  • Definició del problema
  • Sistema Interaccional (família; escola)
  • Solucions intentades
  • Objectius
  • Estratègies

BLOC 3. Protocols dactuació des de la teràpia estratègica breu

  • Alteració de la conducta. Hiperactivitat; Trastorn de conducta; Trastorn desafiador.
  • Dificultats relacionals. Timidesa; conflicte entre iguals.
  • Fòbia escolar. Pors.
  • Baixa motivació i rendiment escolar.

BLOC 4. Tècniques de comunicació

El concepte de realitat i mapa mental.

  • Tècniques de dissociació a la resolució de conflictes.
  • Els ancoratges per a la millora del control emocional.
  • La intenció positiva com a canvi de mirada.

BLOC 5. Models de família i comunicació

  • Famílies sobreprotectores.
  • Famílies permissives.
  • Professionals de la psicologia, psicopedagogia, logopèdia, etc. que vulguin compartir amb altres professionals la pràctica clínica.
  • Estudiants de pedagogia, psicopedagogia, psicologia, magisteri, etc. que vulguin iniciar la seva formació a la pràctica clínica.
  • Famílies o persones que estiguin en contacte amb persones amb trastorns de conducta o problemes relacionats amb la conducta i que vulguin desenvolupar estratègies i eines per millorar la intervenció en el context familiar.
  • Primària
  • Secundària

helena alvarado
PSICÒLOGA SANITÀRIA, TERAPEUTA I FORMADORA

veure més

Metodologia

Trobaràs el pla formatiu organitzat per blocs de contingut en format vídeo lliçó i en alta qualitat. A cadascun d'ells tindràs a la teva disposició material complementari, un test d'autoavaluació i accés per poder consultar i contribuir al fòrum.

Cada bloc té un o més vídeos explicatius per part de l'equip formador. Aquests vídeos es poden veure les vegades que siguin necessàries per resoldre tots els dubtes i consolidar el coneixement.

Tots els blocs disposen de material complementari per ampliar la informació obtinguda amb la visualització dels vídeos.

En acabar el darrer bloc trobaràs un test d'autoavaluació per assegurar-te que has consolidat tots els coneixements.

Hem intentat que el curs sigui el màxim de clar possible però sabem que sempre hi ha dubtes que no queden resolts. El campus compta amb un fòrum perquè pugueu fer consultes.

Certificat i homologació

Reconeixement

Aquest curs està homologat com a formació permanent per als docents de centres públics o concertats en algunes comunitats autònomes per a properes convocatòries.

Catalunya

Dates :
- De l'1 de juny al 31 d'agost del 2025.
- De l'1 de setembre al 30 de novembre del 2025.

Acredita el perfil professional de Diversitat i Educació especial .

Aragó i Comunitat Valenciana

Dates :
- De l'1 de juny al 31 d'agost del 2025.
- De l'1 de setembre al 30 de novembre del 2025.

4,6
Basat en 37 valoracions
5 star
65
65%
4 star
30
30%
3 star
5
5%
2 star
0%
1 star
0%
1-6 de 37 ressenyes
  1. MM
    MM

    Me està gustando mucho, tanto el contenido como el mensaje que lo envuelve. Gracias y felicidades por vuestro trabajo

    (0) (0)
  2. MU
    MU

    Es un curso muy interesante, valoro su contenido muy práctico

    (0) (0)
  3. U
    U

    Teoría interesante, buenas explicaciones y ejemplos claros

    (0) (0)
  4. AC
    AC

    Me encantó el curso y me dio muchas herramientas a la hora de reflexionar y actuar sobre este tema.

    (0) (0)
  5. MC
    MC

    Muchas gracias por todo! Estaré pendiente de los siguientes cursos que haga Helena…

    (0) (0)
  6. U
    U

    Creo que aporta una nueva mirada y una nueva metodología en cuanto al trabajo con familias y alumnos. Un cambio en el planteamiento de objetivos y pautas que se dan desde el servicio de orientación ante problemas de conducta.

    (0) (0)

Preguntes Freqüents

Et responem alguns dels dubtes que ens feu més sovint sobre les nostres formacions. Esperem que et siguin d'ajuda. Si no trobes allò que estàs buscant pots contactar amb nosaltres i t'ajudarem en tot allò que necessitis.

Al Campus Virtual trobaràs tot el material del curs en format multimèdia i PDF. Tots els documents en PDF es poden descarregar sempre que vulguis. Els vídeos només es poden visualitzar a través de la plataforma.
Al final de cada mòdul o cada 2-3 trobaràs un qüestionari d'avaluació sobre el contingut d'aquest tema.

Tots els continguts de la formació, el material audiovisual i els continguts descarregables són en castellà.

Cada un dels nostres cursos està format per un nombre de blocs o mòduls formatius. En cadascun d’ells, o cada 2-3 blocs segons el curs, es proposa un qüestionari que ens ajudarà a consolidar els continguts que anem treballant a cada unitat. Caldrà superar-lo amb un 80%. El sistema d'avaluació serà online i pots fer-ho tantes vegades com vulguis.
En finalitzar el curs hauràs de fer l'Enquesta de Satisfacció per obtenir el Certificat. L'enquesta només serà accessible si has completat el progrés del curs i has fet els qüestionaris dels blocs formatius.

Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.

D'altra banda, els continguts del curs estaran accessibles perquè puguis visualitzar els materials i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu .

Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.

D'altra banda, els continguts i materials estaran accessibles perquè els puguis visualitzar i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu.

Si la teva CCAA té un conveni d'homologació amb nosaltres, ens encarregarem de fer la sol·licitud d'homologació a la plataforma corresponent. Un cop finalitzi el curs, només hauràs de presentar el teu certificat perquè el curs quedi totalment acreditat per la teva comunitat autònoma.

Sí, tota l'oferta formativa d'Integratek està adherida a Fundae. Recorda que només es poden beneficiar les empreses o institucions que cotitzen a la Seguretat Social.

La gestió la pot fer directament el teu centre de treball a través de la gestoria que porta les cotitzacions de la Seguretat Social.

Si el teu centre de treball no et poden ajudar amb aquest tema, nosaltres oferim un servei extern perquè gestioni els tràmits. El cost d'aquest servei també és bonificable.

Inscriu-te al curs!

-47 % Dte.149,0079,00
-47 % Dte.149,0079,00
Comprar
Nens i adolescents difícils
-47 % Dte.149,00
79,00
-47 % Dte.149,00
79,00