Trastorns de l'aprenentatge, de la conducta i dels afectius: diagnòstic i intervenció

Un curs d'Anna López i el seu equip

Descàrrega gratuïta Recursos per reforçar aprenentatges

Omple el formulari i et regalarem una selecció de recursos per reforçar els aprenentatges



    Identifica, diagnostica i intervé eficaçment en els trastorns de l’aprenentatge .

    Aprendràs a reconèixer i diagnosticar trastorns de l’aprenentatge com la dislèxia, discalcúlia i TDAH , comprenent com impacten en el rendiment escolar. Et proporcionarem eines per fer un diagnòstic d’hora i efectiu, a més d’estratègies pràctiques per intervenir a l’aula oa casa.

    També adquiriràs recursos per adaptar l’entorn educatiu i millorar l’experiència d’aprenentatge de cada infant . En acabar, estaràs preparat per detectar, diagnosticar i abordar aquests trastorns, ajudant a superar les seves dificultats i maximitzar-ne el potencial en l’àmbit escolar.

    4,5 (931)

    Preu del curs

    -39 % Dte.195,00119,00
    -39 % Dte.195,00119,00
    4,5 (931)

    Selecciona una convocatòria:

    Convocatòria de setembre:
    PREINSCRIPCIÓ. De l’1 de setembre al 30 de novembre del 2025

    Has de seleccionar una convocatòria

    Què aprendràs

    Aprendreu a analitzar les causes que afecten l'aprenentatge per ajustar l'atenció psicopedagògica als nens amb dificultats. També us capacitareu per identificar alumnes amb problemes d'aprenentatge, comportament i relacions socials, aplicant eines d'avaluació i diagnòstic.

    Desenvoluparàs estratègies de prevenció i orientació per a l'equip docent i aprendràs a dissenyar programes d'intervenció reeducativa que afavoreixin la integració d'alumnes amb necessitats especials. A més, obtindràs informació sobre tractaments farmacològics de trastorns del comportament. En resum, adquiriràs les eines necessàries per detectar i intervenir amb alumnes que presentin dificultats daprenentatge i conducta.

    Contingut

    Presentació

    El Fracàs Escolar (FE) és un dels problemes més greus del nostre país. mitjana dels països europeus. Afecta més els homes que les dones, un 58,5% davant d'un 41%.

    L'aptitud de l'alumne per a l'aprenentatge i el rendiment acadèmic és determinant en el seu progrés escolar. La capacitat desforç i sacrifici també és fonamental.

    Qualsevol alumne que als 8 anys no ha aconseguit el nivell esperat de lectura, escriptura, càlcul i/o capacitat datenció, ha de ser considerat com un alumne que necessita una atenció especial i específica. L'ajut que necessita un alumne amb unes capacitats cognitives limitades és totalment diferent del que necessita, per exemple, l'alumne amb TDAH o dislèxia. Els trastorns específics de laprenentatge afecten entre el 5 i 15 % de la població escolar. És un percentatge molt alt. Diferents estudis han relacionat les dificultats d'aprenentatge amb un risc augmentat de problemes de salut mental: estrès, ansietat, depressió i temptatives de suïcidi. Aquestes darreres es dupliquen a la població amb dificultats d'aprenentatge en relació amb la població general.

    Si es vol disminuir el FE cal contemplar de manera efectiva aquests alumnes: amb detecció primerenca, ajudes i adequacions específiques.

    A l'educació és fonamental tenir en compte factors neurobiològics que interactuen amb factors socials, culturals i contextuals. El cervell té com una de les funcions més transcendentals l'aprenentatge, que es produeix per la interacció constant amb l'entorn com a font d'informació i estímul. L'avenç de les anomenades neurociències en les darreres dècades ha estat molt important. El coneixement, encara parcial, de com funciona el cervell per adquirir certs aprenentatges, en condicions normals i anormals, s'hauria de poder traduir en una millora dels mètodes educatius i l'abordatge de certes dificultats d'aprenentatge.

    Comptar amb l'evidència científica, per exemple, que una alteració fonològica és a la base de la dislèxia ha permès avançar en els programes de reeducació i alhora abandonar programes basats en hipòtesis que no han mostrat la seva eficàcia. L'avenç en el coneixement cerebral continua estant molt allunyat del món educatiu. Documents recents de l'Organització per al Desenvolupament i Cooperació Econòmica (OCDE) assenyalen que “la comprensió del cervell pot ajudar a obrir noves vies per millorar la investigació i les polítiques educatives”. Són diversos els autors que proposen el desenvolupament del que anomenaria “ciència de l'aprenentatge” per poder abordar l'educació des de la multidisciplinarietat.

    El curs sobre Trastorns d'Aprenentatge i de la Conducta pretén oferir als professionals i futurs professionals del camp de la sanitat i l'educació, una visió integradora del que podria ser un exemple de col·laboració entre l'educació i les neurociències. Al llarg de la formació es donaran coneixements actualitzats i basats en l'evidència científica dels fonaments neurocognitius de l'aprenentatge i del llenguatge i els processos afectius, motivacionals i socials a l'aprenentatge escolar, entre d'altres. A més, es tractaran de manera específica temes com ara els trastorns d'aprenentatge i del comportament.

    Els objectius específics del curs els podem resumir en:

    • Aprendre a identificar i diagnosticar amb els criteris actuals els trastorns de laprenentatge i del comportament
    • Oferir les eines diagnòstiques principals de cadascun dels trastorns
    • Aportar les principals habilitats i tècniques d' intervenció reeducativa, psicològica i escolar/familiar

    Bloc 1: Introducció sobre diferències individuals

    • Etapes del desenvolupament psicomotor
    • Cervell i aprenentatge
    • Habilitats i dishabilitats

    Bloc 2: La Neuropsicologia

    • Definició
    • Avaluació neuropsicològica: etapes del diagnòstic; funcions i tests cognitius

    Bloc 3: Introducció sobre l'abordatge reeducatiu

    • Detecció precoç
    • Intervenció primerenca
    • RTI

    Bloc 4: La Dislèxia

    • Primeres descripcions
    • Definició
    • Funcionament cerebral per a la lectura
    • Perfil neuropsicològic de la dislèxia
    • Comorbilitats

    Bloc 5: Intervenció de la Dislèxia

    • Les 5 etapes de la intervenció

    Bloc 6: El TDL (Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge)

    • Etapes de desenvolupament del llenguatge
    • Definició i classificació
    • Activació cerebral
    • Subtipus de TDL
    • Comorbilitats

    Bloc 7: Intervenció al TDL

    • Introducció
    • Models d'intervenció
    • Intervenció logopèdica de les diferents àrees del llenguatge
    • Adaptacions escolars

    Bloc 8: La Discalculia

    • Definició
    • Bases cognitives
    • Bases neurobiològiques
    • Diferents perfils
    • Diagnòstic diferencial

    Bloc 9: Intervenció a la Discalculia

    • Intervenció
    • Material i estratègies
    • Adaptacions escolars

    Bloc 10: El TDAH (Trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat)

    • Primeres descripcions
    • Definició
    • Bases neurobiològiques
    • TDAH: tipus i diagnòstic
    • La disfunció neuropsicològica del TDAH
    • Comorbiditat

    Bloc 11: Intervenció al TDAH

    • Tractament farmacològic: Fàrmacs psicoestimulants; Fàrmacs no-psicoestimulants
    • Tractament no farmacològic: Reeducació; Autoinstruccions; Adaptacions escolars

    Bloc 12: El TEA (Trastorn dins de l'Espectre de l'Autisme)

    • Concepte i generalitats
    • Definició
    • Epidemiologia
    • Simptomatologia i evolució
    • Comorbiditats i diagnòstic diferencial
    • El procés diagnòstic
    • Cribratge i detecció precoç
    • Proves específiques

    Bloc 13: Intervenció al TEA

    • Tipus de tractaments
    • Intervenció al TEA
    • Intervenció en atenció precoç
    • Intervenció en edat primària
    • Intervenció a l'adolescència
    • Adaptacions escolars

    Bloc 14: Els Trastorns Afectius (Part 1): Trastorns Depressius, Trastorn d'Ansietat Generalitzada i TOC (Trastorn Obsessiu-Compulsiu)

    • Primeres descripcions
    • Definició
    • Bases neurobiològiques
    • Comorbilitats

    Bloc 15: Els Trastorns Afectius (Part 2): Trastorn de conducta i Trastorns del Moviment (Sd. Gilles de la Tourette)

    • Primeres descripcions
    • Definició
    • Bases neurobiològiques
    • Comorbilitats

    Bloc 16: La intervenció als Trastorns Afectius

    • La intervenció psicològica: la base
    • Tractaments eficaços: farmacològics i no farmacològics
    • Recomanacions generals
    • Docents i professionals de leducació que vulguin formar-se sobre latenció a les necessitats específiques del seu alumnat.
    • Professionals de la psicologia, psicopedagogia, logopèdia, etc. que vulguin compartir amb altres professionals la pràctica clínica.
    • Estudiants de pedagogia, psicopedagogia, psicologia, magisteri, etc. que vulguin iniciar la seva formació a la pràctica clínica.
    • Famílies i particulars que estiguin en contacte amb persones amb trastorns del neurodesenvolupament i que vulguin desenvolupar estratègies i eines per millorar la intervenció en el context familiar.
    • Infantil
    • Primària
    • Secundària

    ANNA LÓPEZ SALA
    NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

    ANNA MESAS RUIZ
    NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

    ANNA VALENZUELA PALAFOLL
    PSICÒLOGA

    CRISTINA GARCIA LÓPEZ
    PSICÒLOGA

    CONCHITA FERNÁNDEZ
    NEURÒLOGA PEDIATRICA

    CRISTINA BOIX LLUCH
    NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

    cristina-carmona-fernandez-integeratek

    CRISTINA CARMONA FERNÁNDEZ
    PSICÒLOGA

    CRISTINA SERRA AMAYA
    NEURÒLOGA PEDIATRICA

    ENCARNA CALDERÓN GONZÁLEZ
    PSICÒLOGA

    MARÍA ESTHER OCHOA
    PEDAGOGA TERAPEUTA

    MARIA GARAU ROLANDI
    NEUROPSICÒLOGA

    MARTA MASSAGUÉ CODINA
    NEUROPISCOLOGA INFANT-JUVENIL

    anna-fabra-ferrer-UTAE

    ANNA FABRA FERRER
    PSICÒLOGA

    ELISABET RIUS COLL
    PSICÒLOGA

    CRISTINA MONESCILLO GIJÓN-BONALES
    PSICÒLOGA

    MARTA VALLS PLA
    LOGOPEDA

    MONTSE ARELLANO PEDROLA
    NEURÒLOGA PEDIATRICA

    MONTSE GUITET JULIÀ
    NEURÒLOGA PEDIATRICA

    ROSA GASSIÓ SUBIRACHS
    NEURÒLOGA PEDIATRICA

    ROSER COLOMÉ ROURA
    NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

    Metodologia

    Trobaràs el pla formatiu organitzat per blocs de contingut en format vídeo lliçó i en alta qualitat. A cadascun d'ells tindràs a la teva disposició material complementari, un test d'autoavaluació i accés per poder consultar i contribuir al fòrum.

    Cada bloc té un o més vídeos explicatius per part de l'equip formador. Aquests vídeos es poden veure les vegades que siguin necessàries per resoldre tots els dubtes i consolidar el coneixement.

    Tots els blocs disposen de material complementari per ampliar la informació obtinguda amb la visualització dels vídeos.

    En acabar el darrer bloc trobaràs un test d'autoavaluació per assegurar-te que has consolidat tots els coneixements.

    Hem intentat que el curs sigui el màxim de clar possible però sabem que sempre hi ha dubtes que no queden resolts. El campus compta amb un fòrum perquè pugueu fer consultes.

    Certificat i homologació

    Certificat d'IDP-ICE de la Universitat de Barcelona

    Obtenció del certificat IDP-ICE de la Universitat de Barcelona:

    Durant el curs escolar 2025-2026 es duran a terme dues edicions:

    • 1ª edició: De l'1 de setembre de 2025 al 28 de febrer de 2026
    • 2ª edición: De l'1 de març de 2026 al 31 d'agost de 2026
    El lliurament dels certificats oficials de les convocatòries de setembre i desembre es realitzarà a la 1a edició a partir del 28 de febrer de 2026.
    El lliurament dels certificats oficials de les convocatòries de març i juny es realitzarà a la 2a edició a partir del 31 d'agost de 2026.
    Veure més sobre acreditació

    Certificat Integratek

    Reconeixement formació permanent del professorat

    El curs està homologat com a Formació Permanent del Professorat a totes les CCAA d'Espanya. Pots consultar com reconèixer-ho a la teva comunitat a l'apartat d' homologació .

    A més, si ets docent en alguna de les següents CCAA, et tramitem directament el reconeixement del curs: Aragó, Catalunya i el País Valencià. Per gestionar el reconeixement, has de finalitzar el curs abans del tancament les convocatòries següents:

    Catalunya:
    Dates:
    - De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025 (pendent d'homologació).
    Aquest curs acredita el perfil professional de Diversitat i Educació especial.

    Aragó i Comunitat Valenciana:
    Dates:
    - De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025.

    Veure més sobre homologació
    4,6
    Basat en 143 valoracions
    5 star
    68
    68%
    4 star
    27
    27%
    3 star
    5
    5%
    2 star
    0%
    1 star
    0%
    1-6 de 143 ressenyes
    1. A
      A

      Temario adecuado. Me ha ayudado a establecer unas bases para la practica

      (0) (0)
    2. CB
      CB

      Muy enriquecedor en relación a aprendizaje y recursos.

      (0) (0)
    3. MM
      MM

      Estoy relizando el curso y es muy completo.

      (0) (0)
    4. LT
      LT

      me gustaría que hubieran habido más ejemplos en cuanto a valoraciones, informes, plan de intervención y no solo información general

      (0) (0)
    5. NS
      NS

      Es interesante

      (0) (0)
    6. A
      A

      Me está gustando , aunque siempre se puede mejorar

      (0) (0)

    Preguntes Freqüents

    Et responem alguns dels dubtes que ens feu més sovint sobre les nostres formacions. Esperem que et siguin d'ajuda. Si no trobes allò que estàs buscant pots contactar amb nosaltres i t'ajudarem en tot allò que necessitis.

    Al Campus Virtual trobaràs tot el material del curs en format multimèdia i PDF. Tots els documents en PDF es poden descarregar sempre que vulguis. Els vídeos només es poden visualitzar a través de la plataforma.
    Al final de cada mòdul o cada 2-3 trobaràs un qüestionari d'avaluació sobre el contingut d'aquest tema.

    Tots els continguts de la formació, el material audiovisual i els continguts descarregables són en castellà.

    Cada un dels nostres cursos està format per un nombre de blocs o mòduls formatius. En cadascun d’ells, o cada 2-3 blocs segons el curs, es proposa un qüestionari que ens ajudarà a consolidar els continguts que anem treballant a cada unitat. Caldrà superar-lo amb un 80%. El sistema d'avaluació serà online i pots fer-ho tantes vegades com vulguis.
    En finalitzar el curs hauràs de fer l'Enquesta de Satisfacció per obtenir el Certificat. L'enquesta només serà accessible si has completat el progrés del curs i has fet els qüestionaris dels blocs formatius.

    Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.

    D'altra banda, els continguts del curs estaran accessibles perquè puguis visualitzar els materials i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu .

    Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.

    D'altra banda, els continguts i materials estaran accessibles perquè els puguis visualitzar i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu.

    Si la teva CCAA té un conveni d'homologació amb nosaltres, ens encarregarem de fer la sol·licitud d'homologació a la plataforma corresponent. Un cop finalitzi el curs, només hauràs de presentar el teu certificat perquè el curs quedi totalment acreditat per la teva comunitat autònoma.

    Sí, tota l'oferta formativa d'Integratek està adherida a Fundae. Recorda que només es poden beneficiar les empreses o institucions que cotitzen a la Seguretat Social.

    La gestió la pot fer directament el teu centre de treball a través de la gestoria que porta les cotitzacions de la Seguretat Social.

    Si el teu centre de treball no et poden ajudar amb aquest tema, nosaltres oferim un servei extern perquè gestioni els tràmits. El cost d'aquest servei també és bonificable.

    Inscriu-te al curs!

    -39 % Dte.195,00119,00
    -39 % Dte.195,00119,00
    Comprar
    Trastorns d’aprenentatge, de la conducta i dels afectius: diagnòstic i intervenció
    -39 % Dte.195,00
    119,00
    -39 % Dte.195,00
    119,00