El TEA a casa i a l'escola:
orientacions per actuar

Un curs de Cristina García

Recolza nens i adolescents TEA tant a casa com a l’escola .

Aprèn estratègies pràctiques per acompanyar persones amb Trastorn de l’Espectre de l’Autisme (TEA) al seu dia a dia, tant a l’entorn familiar com a l’educatiu .

Aquest curs us ajudarà a comprendre les vostres necessitats específiques ia aplicar orientacions que promoguin el vostre benestar emocional i social. Descobriràs com adaptar els entorns i les activitats per crear espais més inclusius i comprensius.

Preu del curs

-40 % Dte.99,0059,00
-40 % Dte.99,0059,00
4,7 (77)

Selecciona una convocatòria:

Convocatòria de setembre:
PREINSCRIPCIÓ. De l’1 de setembre al 30 de novembre del 2025

Has de seleccionar una convocatòria

Què aprendràs

En aquest curs aprendràs a intervenir al TEA des d'una perspectiva transaccional, analitzant com els pensaments, emocions i conductes de familiars i professionals influeixen en la relació i la intervenció amb persones amb TEA. Explorareu l'impacte que tenen familiars i educadors en l'evolució d'aquestes persones.

A més, rebràs orientació sobre com intervenir a casa ia l'escola, a partir d'una anàlisi personal de la manera com cada assistent afronta la interacció amb persones amb TEA. També es proporcionaran eines pràctiques per millorar la qualitat de vida tant de la persona amb TEA com del seu entorn familiar i escolar.



Contingut

Presentació

El TEA és un trastorn del neurodesenvolupament que afecta les habilitats socials, comunicatives, emocionals i la conducta. La prevalença se situa al voltant de l' 1%.

L'evidència científica demostra com la intervenció primerenca millora el pronòstic de les persones TEA. És a dir, l'inici precoç d'una intervenció minimitza l'impacte que aquest diagnòstic pot tenir sobre la qualitat de vida del nen i del seu entorn. D'una banda, cal tenir en compte les intervencions que tenen més evidència científica. D'altra banda, és fonamental tenir present el fet que els pensaments, les emocions i les conductes dels familiars i educadors d'alumnat amb TEA tenen un impacte directe sobre levolució de les persones amb aquesta condició. I per tant, dissenyar intervencions considerant aquests aspectes.

El diagnòstic TEA

Qualsevol persona que rep un diagnòstic, ja sigui d'un refredat comú o d'una patologia crònica, el que més vol en sortir de la consulta és disposar d'eines per abordar aquest diagnòstic.

Davant d'un diagnòstic de TEA no tenim un tractament farmacològic concret, ni una pauta conductual específica que millori inequívocament la simptomatologia que caracteritza aquest trastorn.

L'abordatge del TEA

L'abordatge del TEA és cognitiu i conductual, en el sentit que es basa, primer a comprendre el funcionament del cervell de les persones amb aquesta condició i, després, a l'actuació conductual a través de diferents modalitats d'intervenció, per optimitzar-ne la qualitat de vida. En conseqüència, és fonamental entrenar el cervell de l'adult a comprendre i acompanyar el cervell del nen, de l'adolescent o de l'adult amb TEA.

Saber tractar les persones amb TEA, segons les seves característiques, és la millor manera d'ajudar-les a assolir la millor versió de si mateixes. Per això, és fonamental ser conscients de l'impacte que té la nostra manera de pensar, sentir i actuar sobre la manifestació i l'evolució del TEA.

  • Entendre què implica un TEA a la persona que el presenta i al seu entorn (família, escola, etc).
  • Reflexionar sobre el paper de la família i lescola en levolució de les persones amb TEA.
  • Reflexionar sobre el paper del TEA en l'evolució i la resposta donada per famílies i educadors.
  • Conèixer eines i orientacions pràctiques per al maneig de les conductes associades al TEA a casa ia lescola.

BLOC 1. Parlem de l'eina principal

BLOC 2. Resituant el TEA i situant-nos a nosaltres mateixos

BLOC 3. El TEA a casa

BLOC 4. El TEA a l'escola

BLOC 5. Secrets a casa i a l'escola: tècniques i estratègies

  • Docents i professionals de leducació que vulguin formar-se sobre latenció a les necessitats específiques del seu alumnat.
  • Professionals de la psicologia, psicopedagogia, logopèdia, etc. que vulguin compartir amb altres professionals la pràctica clínica.
  • Estudiants de pedagogia, psicopedagogia, psicologia, magisteri, etc. que vulguin iniciar la seva formació a la pràctica clínica.
  • Famílies o persones que estiguin en contacte amb persones amb trastorns del neurodesenvolupament i que vulguin desenvolupar estratègies i eines per millorar la intervenció en el context familiar.
  • Infantil
  • Primària
  • Secundària

CRISTINA GARCÍA
PSICÒLOGA CLÍNICA

Metodologia

Trobaràs el pla formatiu organitzat per blocs de contingut en format vídeo lliçó i en alta qualitat. A cadascun d'ells tindràs a la teva disposició material complementari, un test d'autoavaluació i accés per poder consultar i contribuir al fòrum.

Cada bloc té un o més vídeos explicatius per part de l'equip formador. Aquests vídeos es poden veure les vegades que siguin necessàries per resoldre tots els dubtes i consolidar el coneixement.

Tots els blocs disposen de material complementari per ampliar la informació obtinguda amb la visualització dels vídeos.

En acabar el darrer bloc trobaràs un test d'autoavaluació per assegurar-te que has consolidat tots els coneixements.

Hem intentat que el curs sigui el màxim de clar possible però sabem que sempre hi ha dubtes que no queden resolts. El campus compta amb un fòrum perquè pugueu fer consultes.

Certificat i homologació

Reconeixement

Aquest curs està homologat com a formació permanent per als docents de centres públics o concertats en algunes comunitats autònomes per a properes convocatòries.

Catalunya

Dates:
- De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025.

Acredita el perfil professional d' Atenció a la Diversitat .

Aragó i Comunitat Valenciana

Dates:
- De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025.

4,8
Basat en 38 valoracions
5 star
82
82%
4 star
18
18%
3 star
0%
2 star
0%
1 star
0%
1-6 de 38 ressenyes
  1. AC
    AC

    Me ha gustado mucho, con ideas y estrategias para el día a día

    (0) (0)
  2. IA
    IA

    Un curso completo, bien estructurado y bien explicado. Lo recomiendo muchísimo, son grandes profesionales.

    (0) (0)
  3. ML
    ML

    Me leí primero el libro (hará un par de años) y luego he hecho el curso y me ha gustado mucho. Me gusta especialmente la idea de que se ponga el acento en la principal herramienta como uno mismo, dado que constantemente vemos esto en consulta (evoluciones de niños en distintas familias, y con distintos docentes y entornos educativos). Sí es interesante a pesar de todo que pueda existir como una “cierta guía”. Gracias 😌

    (0) (0)
  4. MN
    MN

    El contenido práctico, con ejemplos e ideas para llevar en el aula y/o para trabajar con alumnado TEA. De fácil comprensión y accesible para profesorado y familia.

    (0) (0)
  5. SS
    SS

    Me parece un curso muy útil también para familias, puesto que ofrecen recursos psra trabajar en casa

    (0) (0)
  6. M
    M

    Ne ha encantado el curso

    (0) (0)

Preguntes freqüents

Et responem alguns dels dubtes que ens feu més sovint sobre les nostres formacions. Esperem que et siguin d'ajuda. Si no trobes allò que estàs buscant pots contactar amb nosaltres i t'ajudarem en tot allò que necessitis.

Al Campus Virtual trobaràs tot el material del curs en format multimèdia i PDF. Tots els documents en PDF es poden descarregar sempre que vulguis. Els vídeos només es poden visualitzar a través de la plataforma.
Al final de cada mòdul o cada 2-3 trobaràs un qüestionari d'avaluació sobre el contingut d'aquest tema.

Tots els continguts de la formació, el material audiovisual i els continguts descarregables són en castellà.

Cada un dels nostres cursos està format per un nombre de blocs o mòduls formatius. En cadascun d’ells, o cada 2-3 blocs segons el curs, es proposa un qüestionari que ens ajudarà a consolidar els continguts que anem treballant a cada unitat. Caldrà superar-lo amb un 80%. El sistema d'avaluació serà online i pots fer-ho tantes vegades com vulguis.
En finalitzar el curs hauràs de fer l'Enquesta de Satisfacció per obtenir el Certificat. L'enquesta només serà accessible si has completat el progrés del curs i has fet els qüestionaris dels blocs formatius.

Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.

D'altra banda, els continguts del curs estaran accessibles perquè puguis visualitzar els materials i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu .

Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.

D'altra banda, els continguts i materials estaran accessibles perquè els puguis visualitzar i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu.

Si la teva CCAA té un conveni d'homologació amb nosaltres, ens encarregarem de fer la sol·licitud d'homologació a la plataforma corresponent. Un cop finalitzi el curs, només hauràs de presentar el teu certificat perquè el curs quedi totalment acreditat per la teva comunitat autònoma.

Sí, tota l'oferta formativa d'Integratek està adherida a Fundae. Recorda que només es poden beneficiar les empreses o institucions que cotitzen a la Seguretat Social.

La gestió la pot fer directament el teu centre de treball a través de la gestoria que porta les cotitzacions de la Seguretat Social.

Si el teu centre de treball no et poden ajudar amb aquest tema, nosaltres oferim un servei extern perquè gestioni els tràmits. El cost d'aquest servei també és bonificable.

Inscriu-te al curs!

-40 % Dte.99,0059,00
-40 % Dte.99,0059,00
Comprar
El TEA a casa ia lescola: orientacions per actuar
-40 % Dte.99,00
59,00
-40 % Dte.99,00
59,00