Tecnologia Educativa:
Eines i estratègies tecnològiques digitals per fer servir a l'aula

Un curs de Miquel Àngel Prats

Potencia l´aula amb eines tecnològiques i estratègies innovadores. Descobreix com incorporar recursos digitals que promoguin la participació activa i el benestar dels alumnes. Aquest curs us guiarà en l’ús de tecnologies educatives per crear entorns d’aprenentatge més accessibles, dinàmics i adaptats a les necessitats de cada estudiant.

Preu del curs

-62 % Dte.195,0075,00
-62 % Dte.195,0075,00
4,6 (5)

Selecciona una convocatòria:

Convocatòria de setembre:
PREINSCRIPCIÓ. De l’1 de setembre al 30 de novembre del 2025

Has de seleccionar una convocatòria

Què aprendràs

En aquest curs reflexionarem sobre com utilitzar d'una forma ètica les tecnologies de la informació i la comunicació a l'aula, així com desenvoluparem, a nivell pràctic, algunes de les eines, com Google Sites, Genially o Gliffy, entre moltes altres, que puguin ajudar a la teva dinàmica i organització d'aula.

Contingut

Presentació

En aquest moment de canvi, en què tot evoluciona a velocitat vertiginosa i les tecnologies digitals són cada cop més importants en el dia a dia, els nostres joves han d'arribar a ser digitalment competents per aconseguir el seu ple desenvolupament i integració a la societat. Per superar aquest repte no n'hi ha prou que el professorat adquireixi un grau satisfactori de competència digital ciutadana, cal que integri de manera apropiada i efectiva l'ús de les tecnologies digitals en l'exercici docent.

Sens dubte, les Tecnologies d'Informació i Comunicacions (TIC) es poden considerar mitjans que contribueixen al millorament dels processos d'ensenyament i aprenentatge.

S'entén que, la tecnologia a l'aula, fa referència al conjunt de recursos, mitjans instruccionals i infraestructura de caràcter tecnològic que s'utilitza en el desenvolupament del procés educatiu. Aquests recursos es vinculen amb la digitalització; però des de fa quaranta anys s'usen mitjans instruccionals, com filmines i projectors de làmines, els quals eren considerats com a recursos tecnològics d'avançada en aquesta època. Per tant, la tecnologia ha estat present a les aules des de fa algun temps.

Més enllà de la simple incorporació tecnològica als centres, el debat de fons rau a trobar una veritable renovació metodològica i una transformació educativa que permeti estar a l'alçada de les circumstàncies de la societat actual. Així mateix, el nou marc competencial exigeix canvis profunds en els processos densenyament-aprenentatge.

  • Conéixer i assimilar la història, el concepte i les bases conceptuals de la tecnologia educativa.
  • Comprendre els principis per a laplicació, la integració i la selecció educativa de les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Aprendre en què es basen el disseny, la producció i l'avaluació de les TIC aplicades als processos d'ensenyament-aprenentatge.
  • Conèixer els diferents formats i mitjans de les TIC aplicats a leducació.
  • Analitzar i comprendre el paper del professorat i lalumnat en lentorn tecnològic.

BLOC 1: Bases de tecnologia educativa

  • Tècnica vs. tecnologia
  • 4a Revolució industrial
  • Món analògic i món digital: unitats de mesura
  • Evolució (històrica) de les TIC a l'educació
  • Models d'entendre l'ús i la integració de la tecnologia
  • Paradigmes de l'ús de la tecnologia en entorns educatius
  • Competències digitals (docents)

BLOC 2: Bases de la innovació educativa amb suport tecnològic

  • Unes prèvies abans d'entrar en matèria...
  • L'element clau que cal comprendre: la gestió del canvi
  • Què entenem per innovació? Components i factors
  • Els perfils innovadors a l'escola
  • Taxonomia de Bloom per a l'era digital
  • Model SAMR d'ús i integració de les tecnologies a l'escola
  • 10 idees força de com gestionar el canvi a l'escola

BLOC 3: Escola, família i tecnologia: manual de supervivència

  • Context sociodigital actual
  • Tecnologia educativa: d'on venim, on som i cap on anem
  • Algunes dades per entendre l'ecosistema informacional dels nens i adolescents a la xarxa
  • 10 idees força per liderar el repte tecnològic a l'escola a casa: cap al foment d'un ús ètic, crític i responsable de les tecnologies digitals

BLOC 4: Eines d'avaluació

  • Eines per crear qüestionaris, formularis i carpetes d'aprenentatge
  • Eines per gestionar l'avaluació

BLOC 5: Eines i recursos digitals

  • Retalladors
  • Emmagatzematge al núvol
  • Navalles suïsses i utilitats diverses

BLOC 6: Eines per crear continguts i activitats digitals

  • Eines de disseny gràfic i infografies
  • Eines per crear presentacions
  • Eines per crear mapes mentals
  • Eines per crear activitats didàctiques

BLOC 7: Eines per acompanyar laprenentatge

  • Pissarres virtuals i eines col·laboratives
  • Eines de gamificació i participació
  • Eines per fomentar la creativitat
  • Eines per a la docència híbrida

Avaluació d'aprofitament:
Qüestionari tipus test del contingut telemàtic i lectures recomanades.

Avaluació de satisfacció:
Al final de la formació es passarà un qüestionari

Presentacions orals/escrites
Autoavaluació i reflexió metacognitiva

  • Docents, mestres, professionals de l'educació de qualsevol etapa que es vulguin iniciar en la formació en tecnologia aplicada a l'educació i en noves metodologies tecnològiques per aplicar-les a l'aula.
  • Primària
  • Secundària

miquel àngel prats
Mestre, psicopedagog i Doctor en Pedagogia

Metodologia

Trobaràs el pla formatiu organitzat per blocs de contingut en format vídeo lliçó i en alta qualitat. A cadascun d'ells tindràs a la teva disposició material complementari, un test d'autoavaluació i accés per poder consultar i contribuir al fòrum.

Cada bloc té un o més vídeos explicatius per part de l'equip formador. Aquests vídeos es poden veure les vegades que siguin necessàries per resoldre tots els dubtes i consolidar el coneixement.

Tots els blocs disposen de material complementari per ampliar la informació obtinguda amb la visualització dels vídeos.

En acabar el darrer bloc trobaràs un test d'autoavaluació per assegurar-te que has consolidat tots els coneixements.

Hem intentat que el curs sigui el màxim de clar possible però sabem que sempre hi ha dubtes que no queden resolts. El campus compta amb un fòrum perquè pugueu fer consultes.

Certificat i homologació

Reconeixement

Aquest curs està homologat com a formació permanent per als docents de centres públics o concertats en algunes comunitats autònomes per a properes convocatòries.

Catalunya

Dates:
- De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025 (pendent d'homologació).

Acredita el perfil professional de competència digital.

Aragó i Comunitat Valenciana

Dates:
- De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025.

4,6
Basat en 5 valoracions
5 star
60
60%
4 star
40
40%
3 star
0%
2 star
0%
1 star
0%
1-5 de 5 ressenyes
  1. MK
    MK

    Muy interesante

    (0) (0)
  2. NB
    NB

    La reflexió més important és la de saber perquè i per a qué, utilitzar la tecnologia. Fer anar les apps, les aplicacions i els recursos quan realmente son una eina que afavoreix l, aprenentatges i l’adquisició de les matèries.

    (0) (0)
  3. A
    A

    Curso muy completo, como todos los que ofrecen. Vale la pena

    (0) (0)
  4. AC
    AC

    Ameno y completo

    (0) (0)
  5. MC
    MC

    A mi personalmente me ha resultado muy útil pues me ha ayudado a entender y aclarar conceptos básicos e ideas que tenía sobre tecnología educativa. El formador domina los contenidos y es muy ameno y didáctico. Aporta material complementario muy útil además del uso de aplicaciones a nivel práctico. Lo recomiendo sobre todo para aquellas personas que no dominan con seguridad la tecnología. Es un curso básico pero necesario para todo docente. Con él se consigue el nivel A1 en competencia digital docente.

    (0) (0)

Preguntes Freqüents

Et responem alguns dels dubtes que ens feu més sovint sobre les nostres formacions. Esperem que et siguin d'ajuda. Si no trobes allò que estàs buscant pots contactar amb nosaltres i t'ajudarem en tot allò que necessitis.

Al Campus Virtual trobaràs tot el material del curs en format multimèdia i PDF. Tots els documents en PDF es poden descarregar sempre que vulguis. Els vídeos només es poden visualitzar a través de la plataforma.
Al final de cada mòdul o cada 2-3 trobaràs un qüestionari d'avaluació sobre el contingut d'aquest tema.

Tots els continguts de la formació, el material audiovisual i els continguts descarregables són en castellà.

Cada un dels nostres cursos està format per un nombre de blocs o mòduls formatius. En cadascun d’ells, o cada 2-3 blocs segons el curs, es proposa un qüestionari que ens ajudarà a consolidar els continguts que anem treballant a cada unitat. Caldrà superar-lo amb un 80%. El sistema d'avaluació serà online i pots fer-ho tantes vegades com vulguis.
En finalitzar el curs hauràs de fer l'Enquesta de Satisfacció per obtenir el Certificat. L'enquesta només serà accessible si has completat el progrés del curs i has fet els qüestionaris dels blocs formatius.

Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.

D'altra banda, els continguts del curs estaran accessibles perquè puguis visualitzar els materials i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu .

Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.

D'altra banda, els continguts i materials estaran accessibles perquè els puguis visualitzar i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu.

Si la teva CCAA té un conveni d'homologació amb nosaltres, ens encarregarem de fer la sol·licitud d'homologació a la plataforma corresponent. Un cop finalitzi el curs, només hauràs de presentar el teu certificat perquè el curs quedi totalment acreditat per la teva comunitat autònoma.

Sí, tota l'oferta formativa d'Integratek està adherida a Fundae. Recorda que només es poden beneficiar les empreses o institucions que cotitzen a la Seguretat Social.

La gestió la pot fer directament el teu centre de treball a través de la gestoria que porta les cotitzacions de la Seguretat Social.

Si el teu centre de treball no et poden ajudar amb aquest tema, nosaltres oferim un servei extern perquè gestioni els tràmits. El cost d'aquest servei també és bonificable.

Inscriu-te al curs!

-62 % Dte.195,0075,00
-62 % Dte.195,0075,00
Comprar
Tecnologia Educativa: Eines i estratègies tecnològiques digitals per fer servir a l’aula
-62 % Dte.195,00
75,00
-62 % Dte.195,00
75,00