Trastornos del aprendizaje, de la conducta y afectivos: Diagnóstico e intervención

El preu original era: 195,00€.El preu actual és: 119,00€.Selecciona opcions Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte

Trastorns de l’aprenentatge, de la conducta i dels afectius: diagnòstic i intervenció

Un curs de l´Hospital Sant Joan de Déu i UTAE: Unitat de Trastorn d´Aprenentatge Escolar

Aprendràs a identificar i diagnosticar amb els criteris actuals els trastorns de laprenentatge i del comportament. El curs ofereix les eines diagnòstiques principals de cadascun dels trastorns.

Comença avui mateix!

INSCRIPCIONS OBERTES

FINALITZACIÓ
DEL CURS:
31/08/2021

Contingut

Presentació

El Fracàs Escolar (FE) és un dels problemes més greus del nostre país. mitjana dels països europeus. Afecta més els homes que les dones, un 58,5% davant d’un 41%.

L’aptitud de l’alumne per a l’aprenentatge i el rendiment acadèmic és determinant en el seu progrés escolar. La capacitat desforç i sacrifici també és fonamental.

Qualsevol alumne que als 8 anys no ha aconseguit el nivell esperat de lectura, escriptura, càlcul i/o capacitat datenció, ha de ser considerat com un alumne que necessita una atenció especial i específica. L’ajut que necessita un alumne amb unes capacitats cognitives limitades és totalment diferent del que necessita, per exemple, l’alumne amb TDAH o dislèxia. Els trastorns específics de laprenentatge afecten entre el 5 i 15 % de la població escolar. És un percentatge molt alt. Diferents estudis han relacionat les dificultats d’aprenentatge amb un risc augmentat de problemes de salut mental: estrès, ansietat, depressió i temptatives de suïcidi. Aquestes darreres es dupliquen a la població amb dificultats d’aprenentatge en relació amb la població general.

Si es vol disminuir el FE cal contemplar de manera efectiva aquests alumnes: amb detecció primerenca, ajudes i adequacions específiques.

A l’educació és fonamental tenir en compte factors neurobiològics que interactuen amb factors socials, culturals i contextuals. El cervell té com una de les funcions més transcendentals l’aprenentatge, que es produeix per la interacció constant amb l’entorn com a font d’informació i estímul. L’avenç de les anomenades neurociències en les darreres dècades ha estat molt important. El coneixement, encara parcial, de com funciona el cervell per adquirir certs aprenentatges, en condicions normals i anormals, s’hauria de poder traduir en una millora dels mètodes educatius i l’abordatge de certes dificultats d’aprenentatge.

Comptar amb l’evidència científica, per exemple, que una alteració fonològica és a la base de la dislèxia ha permès avançar en els programes de reeducació i alhora abandonar programes basats en hipòtesis que no han mostrat la seva eficàcia. L’avenç en el coneixement cerebral continua estant molt allunyat del món educatiu. Documents recents de l’Organització per al Desenvolupament i Cooperació Econòmica (OCDE) assenyalen que “la comprensió del cervell pot ajudar a obrir noves vies per millorar la investigació i les polítiques educatives”. Són diversos els autors que proposen el desenvolupament del que anomenaria “ciència de l’aprenentatge” per poder abordar l’educació des de la multidisciplinarietat.

El curs sobre Trastorns d’Aprenentatge i de la Conducta pretén oferir als professionals i futurs professionals del camp de la sanitat i l’educació, una visió integradora del que podria ser un exemple de col·laboració entre l’educació i les neurociències. Al llarg de la formació es donaran coneixements actualitzats i basats en l’evidència científica dels fonaments neurocognitius de l’aprenentatge i del llenguatge i els processos afectius, motivacionals i socials a l’aprenentatge escolar, entre d’altres. A més, es tractaran de manera específica temes com ara els trastorns d’aprenentatge i del comportament.

Els objectius específics del curs els podem resumir en:

  • Aprendre a identificar i diagnosticar amb els criteris actuals els trastorns de laprenentatge i del comportament
  • Oferir les eines diagnòstiques principals de cadascun dels trastorns
  • Aportar les principals habilitats i tècniques d’ intervenció reeducativa, psicològica i escolar/familiar

Bloc 1: Introducció sobre diferències individuals

  • Etapes del desenvolupament psicomotor
    Cervell i aprenentatge
    Habilitats i dishabilitats

Bloc 2: La Neuropsicologia

  • Definició
    Avaluació neuropsicològica: etapes del diagnòstic;

Bloc 3: Introducció sobre l’abordatge reeducatiu

  • Detecció precoç
  • Intervenció primerenca
  • RTI

Bloc 4: La Dislèxia

  • Primeres descripcions
  • Definició
  • Funcionament cerebral per a la lectura
  • Perfil neuropsicològic de la dislèxia
  • Comorbilitats

Bloc 5: Intervenció de la Dislèxia

  • Les 5 etapes de la intervenció

Bloc 6: El TEL (Trastorn Específic del Llenguatge)

  • Etapes de desenvolupament del llenguatge
  • Definició i classificació
  • Activació cerebral
  • Subtipus de TEL
  • Comorbilitats

Bloc 7: Intervenció al TEL

  • Introducció
  • Models d’intervenció
  • Intervenció logopèdica de les diferents àrees del llenguatge
  • Adaptacions escolars

Bloc 8: La Discalculia

  • Definició
  • Bases cognitives
  • Bases neurobiològiques
  • Diferents perfils
  • Diagnòstic diferencial

Bloc 9: Intervenció a la Discalculia

  • Intervenció
  • Material i estratègies
  • Adaptacions escolars

Bloc 10: El TDAH (Trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat)

  • Primeres descripcions
  • Definició
  • Bases neurobiològiques
  • TDAH: tipus i diagnòstic
  • La disfunció neuropsicològica del TDAH
  • Comorbiditat

Bloc 11: Intervenció al TDAH

  • Tractament farmacològic: Fàrmacs psicoestimulants; Fàrmacs no-psicoestimulants
  • Tractament no farmacològic: Reeducació; Autoinstruccions; Adaptacions escolars

Bloc 12: El TEA (Trastorn dins de l’Espectre de l’Autisme)

  • Concepte i generalitats
  • Definició
  • Epidemiologia
  • Simptomatologia i evolució
  • Comorbiditats i diagnòstic diferencial
  • El procés diagnòstic
  • Cribratge i detecció precoç
  • Proves específiques

Bloc 13: Intervenció al TEA

  • Tipus de tractaments
  • Intervenció al TEA
  • Intervenció en atenció precoç
  • Intervenció en edat primària
  • Intervenció a l’adolescència
  • Adaptacions escolars

Bloc 14: Els Trastorns Afectius (Part 1): Trastorns Depressius, Trastorn d’Ansietat Generalitzada i TOC (Trastorn Obsessiu-Compulsiu)

  • Primeres descripcions
  • Definició
  • Bases neurobiològiques
  • Comorbilitats

Bloc 15: Els Trastorns Afectius (Part 2): Trastorn de conducta i Trastorns del Moviment (Sd. Gilles de la Tourette)

  • Primeres descripcions
  • Definició
  • Bases neurobiològiques
  • Comorbilitats

Bloc 16: La intervenció als Trastorns Afectius

  • La intervenció psicològica: la base
  • Tractaments eficaços: farmacològics i no farmacològics
  • Recomanacions generals

ANNA LÓPEZ SALA
NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

ANNA MESAS RUIZ
NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

ANNA VALENZUELA PALAFOLL
PSICÒLOGA

ELISABET RISTOL
NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

CRISTINA GARCIA LÓPEZ
PSICÒLOGA

CONCHITA FERNÁNDEZ
NEURÒLOGA PEDIATRICA

CRISTINA BOIX LLUCH
NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

cristina-carmona-fernandez-integeratek

CRISTINA CARMONA FERNÁNDEZ
PSICÒLOGA

CRISTINA SERRA AMAYA
NEURÒLOGA PEDIATRICA

ELISABET SUADES GONZÁLEZ
NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

ENCARNA CALDERÓN GONZÁLEZ
PSICÒLOGA

IRENE GALCERÁN NOU
NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

MARÍA ESTHER OCHOA
PEDAGOGA TERAPEUTA

MARIA GARAU ROLANDI
NEUROPSICÒLOGA

MARTA MASSAGUÉ CODINA
NEUROPISCOLOGA INFANT-JUVENIL

anna-fabra-ferrer-UTAE

ANNA FABRA FERRER
PSICÒLOGA

ELISABET RIUS COLL
PSICÒLOGA

CRISTINA MONESCILLO GIJÓN-BONALES
PSICÒLOGA

MARTA VALLS PLA
LOGOPEDA

MONTSE ARELLANO PEDROLA
NEURÒLOGA PEDIATRICA

MONTSE GUITET JULIÀ
NEURÒLOGA PEDIATRICA

ROSA GASSIÓ SUBIRACHS
NEURÒLOGA PEDIATRICA

ROSER COLOMÉ ROURA
NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

Què aprendràs?

  • A analitzar les causes que alteren els processos daprenentatge amb lobjectiu dajustar latenció psicopedagògica als nens amb dificultats.
  • A identificar l’alumne amb dificultats en diferents àrees d’aprenentatge i del comportament/relació social.
    A seleccionar i aplicar els principals instruments davaluació i proves diagnòstiques per a la detecció de dificultats de laprenentatge.
  • A establir estratègies per a la prevenció de dificultats daprenentatge i orientar lequip docent dun centre sobre el seu tractament.
  • A dissenyar programes dintervenció reeducativa cognitiva i psicològica dels trastorns de laprenentatge que afavoreixin la integració dalumnes amb necessitats educatives especials.
  • A reconèixer els comportaments i els hàbits a modificar a l’aula i en àmbit familiar.
  • S’aportarà informació i documentació científica dels tractaments farmacològics dels trastorns del comportament.
  • En general, podem afirmar que adquiriràs les eines necessàries per poder detectar i intervenir amb els alumnes amb dificultats d’aprenentatge i de conducta.

Metodologia

La formació és 100% en línia i té una durada aproximada de 60h que pots administrar al teu ritme.

Cada bloc presenta un o més vídeos amb explicacions per part dels formadors seguit de material complementari i un test d’autoavaluació:

Cada bloc té un o més vídeos explicatius per part de lequip formador. Aquests vídeos es poden veure les vegades que siguin necessàries per resoldre tots els dubtes i consolidar el coneixement.

Tots els blocs disposen de material complementari per ampliar la informació obtinguda amb la visualització dels vídeos.

En finalitzar un bloc o grup de blocs (en funció del tipus de contingut) trobaràs un test d’autoavaluació per assegurar-te que has consolidat tots els coneixements.

Hem intentat que el curs sigui el màxim de clar possible però sabem que sempre hi ha dubtes que no queden resolts.

El campus compta amb un equip de formadores d’UTAE – Hospital Sant Joan de Déu amb les que podeu realitzar diferents tipus de tutories i resoldre dubtes concrets a través dels fòrums temàtics.

Certificat

Els nostres cursos

Reconeixement

Aquest curs està reconegut per als docents en una escola pública o concertada, per les següents comunitats autònomes :

Catalunya


Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

Canàries


Conselleria dEducació, Universitats, Cultura i Esports del Govern de Canàries

Comunitat Valenciana


Conselleria dEducació, Cultura i Esport de la Comunitat Valenciana

Aragón


Departament d’Educació, Cultura i Esport del Govern d’Aragó

Múrcia


Conselleria dEducació i Cultura
Direcció General de Planificació Educativa i
Recursos Humans

Illes Balears


Conselleria Educació, Universitat i Investigació

Preguntes freqüents

El curs s’adreça a: mestres i professors, pedagogs i psicopedagogs, logopedes, estudiants i orientadors amb interès al curs. Si tens interès a nivell particular amb el tema et pots inscriure sense problemes. El curs és obert a tothom.

Pots distribuir-te el curs com vulguis perquè s’adapti alhora que li puguis dedicar a cada moment.

Sí, tota l’oferta formativa d’Integratek està adherida a Fundae. Recorda que només se’n poden beneficiar les persones o institucions que cotitzen a la Seguretat Social.

La gestió la pot fer directament el teu centre de treball a través de la gestoria que porta les cotitzacions de la Seguretat Social.

Si al vostre centre de treball no us poden ajudar amb aquest tema nosaltres us podem oferir un servei extern a nosaltres perquè us gestioni els tràmits.

La informació de reconeixement de les nostres formacions apareix publicada dins de la descripció de cada curs.

Els reconeixements de formació varien en funció de cada comunitat autònoma així que no totes en disposen.

De tota manera, si el curs no està reconegut per la Conselleria d’Educació de la vostra comunitat us lliurarem igualment un certificat propi d’Integratek perquè pugueu adjuntar-lo al vostre currículum formatiu.

Consulta aquí totes les Preguntes Freqüents

El preu original era: 195,00€.El preu actual és: 119,00€.Selecciona opcions Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte