
El preu original era: 195,00€.119,00€El preu actual és: 119,00€. Selecciona opcions Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte
Trastorns de l’aprenentatge, de la conducta i dels afectius: diagnòstic i intervenció
Un curs de l´Hospital Sant Joan de Déu i UTAE: Unitat de Trastorn d´Aprenentatge Escolar
Aprendràs a identificar i diagnosticar amb els criteris actuals els trastorns de laprenentatge i del comportament. El curs ofereix les eines diagnòstiques principals de cadascun dels trastorns.
Durada: 60h
100% Online
Comença avui mateix!
INSCRIPCIONS OBERTES
FINALITZACIÓ
DEL CURS:
31/08/2021
Contingut
El Fracàs Escolar (FE) és un dels problemes més greus del nostre país. mitjana dels països europeus. Afecta més els homes que les dones, un 58,5% davant d’un 41%.
L’aptitud de l’alumne per a l’aprenentatge i el rendiment acadèmic és determinant en el seu progrés escolar. La capacitat desforç i sacrifici també és fonamental.
Qualsevol alumne que als 8 anys no ha aconseguit el nivell esperat de lectura, escriptura, càlcul i/o capacitat datenció, ha de ser considerat com un alumne que necessita una atenció especial i específica. L’ajut que necessita un alumne amb unes capacitats cognitives limitades és totalment diferent del que necessita, per exemple, l’alumne amb TDAH o dislèxia. Els trastorns específics de laprenentatge afecten entre el 5 i 15 % de la població escolar. És un percentatge molt alt. Diferents estudis han relacionat les dificultats d’aprenentatge amb un risc augmentat de problemes de salut mental: estrès, ansietat, depressió i temptatives de suïcidi. Aquestes darreres es dupliquen a la població amb dificultats d’aprenentatge en relació amb la població general.
Si es vol disminuir el FE cal contemplar de manera efectiva aquests alumnes: amb detecció primerenca, ajudes i adequacions específiques.
A l’educació és fonamental tenir en compte factors neurobiològics que interactuen amb factors socials, culturals i contextuals. El cervell té com una de les funcions més transcendentals l’aprenentatge, que es produeix per la interacció constant amb l’entorn com a font d’informació i estímul. L’avenç de les anomenades neurociències en les darreres dècades ha estat molt important. El coneixement, encara parcial, de com funciona el cervell per adquirir certs aprenentatges, en condicions normals i anormals, s’hauria de poder traduir en una millora dels mètodes educatius i l’abordatge de certes dificultats d’aprenentatge.
Comptar amb l’evidència científica, per exemple, que una alteració fonològica és a la base de la dislèxia ha permès avançar en els programes de reeducació i alhora abandonar programes basats en hipòtesis que no han mostrat la seva eficàcia. L’avenç en el coneixement cerebral continua estant molt allunyat del món educatiu. Documents recents de l’Organització per al Desenvolupament i Cooperació Econòmica (OCDE) assenyalen que “la comprensió del cervell pot ajudar a obrir noves vies per millorar la investigació i les polítiques educatives”. Són diversos els autors que proposen el desenvolupament del que anomenaria “ciència de l’aprenentatge” per poder abordar l’educació des de la multidisciplinarietat.
El curs sobre Trastorns d’Aprenentatge i de la Conducta pretén oferir als professionals i futurs professionals del camp de la sanitat i l’educació, una visió integradora del que podria ser un exemple de col·laboració entre l’educació i les neurociències. Al llarg de la formació es donaran coneixements actualitzats i basats en l’evidència científica dels fonaments neurocognitius de l’aprenentatge i del llenguatge i els processos afectius, motivacionals i socials a l’aprenentatge escolar, entre d’altres. A més, es tractaran de manera específica temes com ara els trastorns d’aprenentatge i del comportament.
Els objectius específics del curs els podem resumir en:
- Aprendre a identificar i diagnosticar amb els criteris actuals els trastorns de laprenentatge i del comportament
- Oferir les eines diagnòstiques principals de cadascun dels trastorns
- Aportar les principals habilitats i tècniques d’ intervenció reeducativa, psicològica i escolar/familiar
Bloc 1: Introducció sobre diferències individuals
- Etapes del desenvolupament psicomotor
Cervell i aprenentatge
Habilitats i dishabilitats
Bloc 2: La Neuropsicologia
- Definició
Avaluació neuropsicològica: etapes del diagnòstic;
Bloc 3: Introducció sobre l’abordatge reeducatiu
- Detecció precoç
- Intervenció primerenca
- RTI
Bloc 4: La Dislèxia
- Primeres descripcions
- Definició
- Funcionament cerebral per a la lectura
- Perfil neuropsicològic de la dislèxia
- Comorbilitats
Bloc 5: Intervenció de la Dislèxia
- Les 5 etapes de la intervenció
Bloc 6: El TEL (Trastorn Específic del Llenguatge)
- Etapes de desenvolupament del llenguatge
- Definició i classificació
- Activació cerebral
- Subtipus de TEL
- Comorbilitats
Bloc 7: Intervenció al TEL
- Introducció
- Models d’intervenció
- Intervenció logopèdica de les diferents àrees del llenguatge
- Adaptacions escolars
Bloc 8: La Discalculia
- Definició
- Bases cognitives
- Bases neurobiològiques
- Diferents perfils
- Diagnòstic diferencial
Bloc 9: Intervenció a la Discalculia
- Intervenció
- Material i estratègies
- Adaptacions escolars
Bloc 10: El TDAH (Trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat)
- Primeres descripcions
- Definició
- Bases neurobiològiques
- TDAH: tipus i diagnòstic
- La disfunció neuropsicològica del TDAH
- Comorbiditat
Bloc 11: Intervenció al TDAH
- Tractament farmacològic: Fàrmacs psicoestimulants; Fàrmacs no-psicoestimulants
- Tractament no farmacològic: Reeducació; Autoinstruccions; Adaptacions escolars
Bloc 12: El TEA (Trastorn dins de l’Espectre de l’Autisme)
- Concepte i generalitats
- Definició
- Epidemiologia
- Simptomatologia i evolució
- Comorbiditats i diagnòstic diferencial
- El procés diagnòstic
- Cribratge i detecció precoç
- Proves específiques
Bloc 13: Intervenció al TEA
- Tipus de tractaments
- Intervenció al TEA
- Intervenció en atenció precoç
- Intervenció en edat primària
- Intervenció a l’adolescència
- Adaptacions escolars
Bloc 14: Els Trastorns Afectius (Part 1): Trastorns Depressius, Trastorn d’Ansietat Generalitzada i TOC (Trastorn Obsessiu-Compulsiu)
- Primeres descripcions
- Definició
- Bases neurobiològiques
- Comorbilitats
Bloc 15: Els Trastorns Afectius (Part 2): Trastorn de conducta i Trastorns del Moviment (Sd. Gilles de la Tourette)
- Primeres descripcions
- Definició
- Bases neurobiològiques
- Comorbilitats
Bloc 16: La intervenció als Trastorns Afectius
- La intervenció psicològica: la base
- Tractaments eficaços: farmacològics i no farmacològics
- Recomanacions generals

ANNA LÓPEZ SALA
NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

ANNA MESAS RUIZ
NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

ANNA VALENZUELA PALAFOLL
PSICÒLOGA

ELISABET RISTOL
NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

CRISTINA GARCIA LÓPEZ
PSICÒLOGA

CONCHITA FERNÁNDEZ
NEURÒLOGA PEDIATRICA

CRISTINA BOIX LLUCH
NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

CRISTINA CARMONA FERNÁNDEZ
PSICÒLOGA

CRISTINA SERRA AMAYA
NEURÒLOGA PEDIATRICA

ELISABET SUADES GONZÁLEZ
NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

ENCARNA CALDERÓN GONZÁLEZ
PSICÒLOGA

IRENE GALCERÁN NOU
NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL

MARÍA ESTHER OCHOA
PEDAGOGA TERAPEUTA

MARIA GARAU ROLANDI
NEUROPSICÒLOGA

MARTA MASSAGUÉ CODINA
NEUROPISCOLOGA INFANT-JUVENIL

ANNA FABRA FERRER
PSICÒLOGA

ELISABET RIUS COLL
PSICÒLOGA

CRISTINA MONESCILLO GIJÓN-BONALES
PSICÒLOGA

MARTA VALLS PLA
LOGOPEDA

MONTSE ARELLANO PEDROLA
NEURÒLOGA PEDIATRICA

MONTSE GUITET JULIÀ
NEURÒLOGA PEDIATRICA

ROSA GASSIÓ SUBIRACHS
NEURÒLOGA PEDIATRICA

ROSER COLOMÉ ROURA
NEUROPSICÒLOGA INFANT-JUVENIL
Què aprendràs?
- A analitzar les causes que alteren els processos daprenentatge amb lobjectiu dajustar latenció psicopedagògica als nens amb dificultats.
- A identificar l’alumne amb dificultats en diferents àrees d’aprenentatge i del comportament/relació social.
A seleccionar i aplicar els principals instruments davaluació i proves diagnòstiques per a la detecció de dificultats de laprenentatge. - A establir estratègies per a la prevenció de dificultats daprenentatge i orientar lequip docent dun centre sobre el seu tractament.
- A dissenyar programes dintervenció reeducativa cognitiva i psicològica dels trastorns de laprenentatge que afavoreixin la integració dalumnes amb necessitats educatives especials.
- A reconèixer els comportaments i els hàbits a modificar a l’aula i en àmbit familiar.
- S’aportarà informació i documentació científica dels tractaments farmacològics dels trastorns del comportament.
- En general, podem afirmar que adquiriràs les eines necessàries per poder detectar i intervenir amb els alumnes amb dificultats d’aprenentatge i de conducta.
Metodologia
La formació és 100% en línia i té una durada aproximada de 60h que pots administrar al teu ritme.
Cada bloc presenta un o més vídeos amb explicacions per part dels formadors seguit de material complementari i un test d’autoavaluació:
Lliçons de Vídeo
Cada bloc té un o més vídeos explicatius per part de lequip formador. Aquests vídeos es poden veure les vegades que siguin necessàries per resoldre tots els dubtes i consolidar el coneixement.
Material Complementari
Tots els blocs disposen de material complementari per ampliar la informació obtinguda amb la visualització dels vídeos.
Test Autoavaluació
En finalitzar un bloc o grup de blocs (en funció del tipus de contingut) trobaràs un test d’autoavaluació per assegurar-te que has consolidat tots els coneixements.
Fòrum amb Tutores d’UTAE
Hem intentat que el curs sigui el màxim de clar possible però sabem que sempre hi ha dubtes que no queden resolts.
El campus compta amb un equip de formadores d’UTAE – Hospital Sant Joan de Déu amb les que podeu realitzar diferents tipus de tutories i resoldre dubtes concrets a través dels fòrums temàtics.


Certificat
En acabar el curs obtindràs un certificat propi d’Integratek amb tota la informació del curs.
El certificat inclou un codi únic per verificar la seva autenticitat mitjançant aquest enllaç .
Els nostres cursos
Formació especialitzada
Una formació integral que et permet desenvolupar els teus coneixements i poder-los portar a la pràctica
Aprèn al teu ritme
Gaudeix dels cursos des de casa, sense horaris ni entregues. Tu marques la teva pròpia agenda.
Professors experts
Els nostres cursos són impartits per professionals de referència amb anys d’experiència en el tema.
A primera fila
Vídeos de màxima qualitat perquè els puguis gaudir al màxim en qualsevol dispositiu.
Acompanyament del tutor
No volem que et quedis amb dubtes. Pregunta el que vulguis als nostres tutors al fòrum del curs.
Certificat
Acredita la teva superació del curs amb un certificat amb codi de validació per demostrar-ne l’autenticitat.
Comparteix coneixement
Exposeu els vostres dubtes i demaneu feedback als vostres companys. Aporta solucions a la resta dels alumnes i comparteix la teva experiència.
Cursos produïts professionalment
El nostre equip creatiu i professional s’encarrega que l’experiència al curs sigui la millor possible.
Reconeixement
Aquest curs està reconegut per als docents en una escola pública o concertada, per les següents comunitats autònomes :
Preguntes freqüents
El curs s’adreça a: mestres i professors, pedagogs i psicopedagogs, logopedes, estudiants i orientadors amb interès al curs. Si tens interès a nivell particular amb el tema et pots inscriure sense problemes. El curs és obert a tothom.
Pots distribuir-te el curs com vulguis perquè s’adapti alhora que li puguis dedicar a cada moment.
Sí, tota l’oferta formativa d’Integratek està adherida a Fundae. Recorda que només se’n poden beneficiar les persones o institucions que cotitzen a la Seguretat Social.
La gestió la pot fer directament el teu centre de treball a través de la gestoria que porta les cotitzacions de la Seguretat Social.
Si al vostre centre de treball no us poden ajudar amb aquest tema nosaltres us podem oferir un servei extern a nosaltres perquè us gestioni els tràmits.
La informació de reconeixement de les nostres formacions apareix publicada dins de la descripció de cada curs.
Els reconeixements de formació varien en funció de cada comunitat autònoma així que no totes en disposen.
De tota manera, si el curs no està reconegut per la Conselleria d’Educació de la vostra comunitat us lliurarem igualment un certificat propi d’Integratek perquè pugueu adjuntar-lo al vostre currículum formatiu.
Consulta aquí totes les Preguntes Freqüents
El preu original era: 195,00€.119,00€El preu actual és: 119,00€. Selecciona opcions Aquest producte té diverses variants. Les opcions es poden triar a la pàgina del producte