Educació emocional i emocionant

Un curs de Mar Romera

Fomenta la intel·ligència emocional en els teus estudiants per a un desenvolupament integral.

Aquest curs et proporciona les claus per desenvolupar la intel·ligència emocional en l’àmbit educatiu, una habilitat crucial per al benestar i el desenvolupament dels estudiants. A través d’estratègies pràctiques i actualitzades aprendràs com identificar, gestionar i millorar les emocions tant en tu mateix com en els teus alumnes, afavorint un clima d’aula positiu i saludable .

Una formació imprescindible per a educadors que volen anar més enllà del rendiment acadèmic i promoure un creixement personal i emocional integral.

Preu del curs

-47 % Dte.215,00115,00
-47 % Dte.215,00115,00
4,6 (490)

Selecciona una convocatòria:

Convocatòria de setembre:
PREINSCRIPCIÓ. De l’1 de setembre al 30 de novembre del 2025

Has de seleccionar una convocatòria

Què aprendràs

Aprendràs a conèixer l'educació emocional i emocionant (afectiva i de l'afecte) des de la perspectiva pràctica per poder aplicar-la a les aules. Coneixeràs les tècniques i activitats concretes de treball a l'aula i potenciar la intel·ligència emocional. Vivenciaràs tècniques i exercicis d'alfabetització emocional, així com reconèixer i triar reflexivament les estratègies emocionals pertinents en la relació d'aprenentatge.

En acabar el curs podràs planificar programes d'educació emocional segons el context i identificar el tipus d'intervenció pedagògica segons el moment de maduració neurològica de l'alumnat i el seu estat emocional.

Contingut

Presentació

La velocitat a la què es produeixen els canvis en un món cada dia més plural i més complex, ens exigeix una gran capacitat de reacció per interactuar amb les noves “realitats”.

En aquest entorn que està en canvi continu és molt important gestionar la incertesa, la por a allò desconegut, que es produeix en el context educatiu, encara que també econòmic, cultural i social, en la pròpia organització dels centres i de les famílies, en els equips de treball i en nosaltres i nosaltres. Necessitem guanyar confiança, necessitem recursos per poder guanyar-la.

Els coneixements tècnics en qualsevol disciplina són insuficients per gestionar el canvi. Per canviar d’hàbits, creences, pràctiques educatives i models pedagògics, i adoptar noves perspectives davant les necessitats educatives del segle XXI, la incertesa i els conflictes, són necessàries competències com la regulació emocional – escollir emoció –, iniciativa, responsabilitat, orientació cap a les fites personals i professionals, lideratge, autocontrol, seguretat personal, treball en equip, assertivitat, gestió eficaç del temps, comunicació i empatia (D. Goleman).

Aquesta proposta, EDUCACIÓ EMOCIONAL I EMOCIONANT, desenvolupa aquestes competències des d'una perspectiva transdisciplinària i dues perspectives diferenciades: educar EN i educar AMB (emocional i emocionant). Des de la perspectiva de la intel·ligència emocional , la neurociència , la psicologia , la pedagogia , la sociologia , la filosofia i la vida escolar i educativa .

Reconèixer i expressar les emocions, comunicar-se obertament, desenvolupar habilitats de pensament, comprendre els conflictes, participar activament i conviure pacíficament constitueixen l'eix vertebrador d'una educació per al futur.

Quan el psicòleg de la Universitat de Kansas, CR Zinder, va estudiar els èxits acadèmics dels estudiants universitaris, va descobrir que l'esperança té una influència poderosa en l'èxit.

Zinder definia l’esperança com “creure que tens tant la voluntat com la manera d’aconseguir les teves fites”. Els estudiants amb una gran esperança, en general, s’esforcen més, va descobrir Zinder, però també desenvolupen un repertori d’habilitats basades en l’esperança que s’amplia constantment. En rebutjar abandonar-se a l’ansietat o a la depressió, cerquen maneres d’automotivar-se, s’encoratgen quan es noten estancats, busquen creativament rutes alternatives cap als seus objectius (o, si cal, canvien d’objectiu), i continuen essent flexibles sense importar com de frustrants resultin les coses.

El sistema educatiu, una de les institucions socials per excel·lència, es troba immers en un procés de canvis emmarcats en el conjunt de transformacions socials propiciades per la innovació tecnològica i, sobretot, pel desenvolupament de les tecnologies de la informació i de la comunicació, pels grans canvis que es produeixen en les relacions socials, i per una nova concepció de les relacions tecnologia-societat que determinen les relacions tecnologia-societat.

Encara que l'èmfasi dels canvis educatius, lògicament, està posat en l'impacte que la tecnologia està produint a les nostres vides, un corrent paral·lel i complementari de l'anterior rescata la importància i la urgència de l'educació de les emocions i els sentiments.

Ensenyar habilitats emocionals ajuda a preparar els nens i nenes tant per a l'aprenentatge com per a la vida.

Les emocions formen part important de la vida psicològica de l'alumnat i tenen una gran influència en la motivació escolar i en les estratègies cognitives, i per tant en l'aprenentatge i la cerca de la plenitud.

  1. Conèixer l'educació emocional i emocionant (afectiva i de l'afecte) com una forma de treball, des de la perspectiva pràctica, per poder ser aplicada a les aules.
  2. Conèixer la intel·ligència emocional com a teoria explicativa de l'aprenentatge.
  3. Identificar els principals procediments implícits a l'educació de les emocions.
  4. Analitzar de manera crítica i reflexiva la intel·ligència emocional i l'escola.
  5. Identificar el paper del professorat en el procés ensenyament-aprenentatge emocional
  6. Reflexionar des de la individual cap a allò col·lectiu sobre el treball d'aula i la seva relació amb el món de les emocions.
  7. Aprendre tècniques i activitats concretes de treball a l'aula.
  8. Conèixer diferents models explicatius del comportament del cervell humà en relació amb les emocions i les propostes d'aplicació a l'aula.
  9. Interpretar de manera crítica els diferents models dintervenció en aula i programes deducació emocional.
  10. Dissenyar una proposta d'educació emocional per a l'aula on s'estigui treballant.
  11. Vivenciar tècniques i exercicis d¿alfabetització emocional.
  12. Dotar dels coneixements neuroemocionals necessaris per establir vincles adequats al context educatiu.
  13. Reconèixer i triar de manera reflexiva les estratègies emocionals pertinents en la relació daprenentatge.
  14. Identificar protocols d'educació emocional a l'escolarització
  15. Entrenar el referent per canviar la seva pròpia emoció i la del grup d'alumnat.
  16. Planificar programes deducació emocional adequats al context.
  17. Capacitar el referent en lideratge emocional i motivació dequip.
  18. Identificar el tipus dintervenció pedagògica segons el moment de maduració neurològica de lalumnat, així com del seu estat emocional.
  19. Determinar el perfil de docent que determina l'eficàcia en els estudis, i proposar protocols de formació per capacitar-los
  20. Conèixer bibliografia i recursos tant a nivell teòric com pràctic sobre aquesta temàtica.

MÒDUL 1:

  • Bloc 1: On som?
  • Bloc 2: L'escola del segle XXI

MÒDUL 2:

  • Bloc 3: Alumnat, professorat, famílies, altres professionals
  • Bloc 4: Al model Educar Amb 3 Ces: capacitats, competències i cor

MÒDUL 3:

  • Bloc 5: La C de cor: educació emocional i emocionant
  • Bloc 6: Les referències del model

MÒDUL 4:

  • Bloc 7: El cervell emocional
  • Bloc 8: Emocions

MÒDUL 5:

  • Bloc 9: Sentiments
  • Bloc 10: Emocions, sentiments, estats emocionals, valors... La importància de la mirada i l'actitud

MÒDUL 6:

  • Bloc 11: La importància dun programa: emocional i emocionant
  • Bloc 12: Alfabetització emocional

MÒDUL 7:

  • Bloc 13: Consciència emocional (emocional)
  • Bloc 14: Socialització emocional (emocional)

MÒDUL 8:

  • Bloc 15: La importància de conèixer, avaluar.
  • Bloc 16: Leducació emocionant. Educació afectiva

MÒDUL 9:

  • Bloc 17: Rol docent (emocionant)
  • Bloc 18: Rol docent (emocional)

MÒDUL 10:

  • Bloc 19: Els espais, els temps, els materials (emocionant)
  • Bloc 20: La relació amb la família. Relacions en equip (emocionant)
  • Docents, mestres, professionals de l'educació de qualsevol etapa que es vulguin formar en educació emocional i intel·ligència emocional per aplicar a l'aula.
  • Estudiants, docents, familiars i totes aquelles persones que sentin interès per la formació a través de les emocions i la intel·ligència emocional.
  • Infantil
  • Primària
  • Secundària

MAR ROMERA
MESTRA, PEDAGOGA I PSICOPEDAGOGA. ESPECIALISTA EN INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL

VEURE MÉS

CADA MÒDUL INCLOU:

  • Vídeo (master class Mar Romera)
  • Capítol de lectura del llibre: EDUCACIÓ EMOCIONAL I EMOCIONANT. VIURE L'ESCOLA D'INFNTIL A SECUNDÀRIA. de Mar Romera
  • Material de lectura complementari.

Cada dos mòduls proposa un exercici d'autoavaluació.

 

Metodologia

Trobaràs el pla formatiu organitzat per blocs de contingut en format vídeo lliçó i en alta qualitat. A cadascun d'ells tindràs a la teva disposició material complementari, un test d'autoavaluació i accés per poder consultar i contribuir al fòrum.

Cada bloc té un o més vídeos explicatius per part de l'equip formador. Aquests vídeos es poden veure les vegades que siguin necessàries per resoldre tots els dubtes i consolidar el coneixement.

Tots els blocs disposen de material complementari per ampliar la informació obtinguda amb la visualització dels vídeos.

En finalitzar un bloc o grup de blocs (en funció del tipus de contingut) trobaràs un test d'autoavaluació per assegurar-te que has consolidat tots els coneixements.

Hem intentat que el curs sigui el màxim de clar possible però sabem que sempre hi ha dubtes que no queden resolts. El campus compta amb un fòrum perquè pugueu fer consultes a Mar.

Certificat i homologació

Veure més sobre certificació

Reconeixement

Aquest curs està homologat com a formació permanent per als docents de centres públics o concertats en algunes comunitats autònomes per a properes convocatòries.

Catalunya

Dates :
- De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025 ( pendent d'homologació ).

Aragó i Comunitat Valenciana

Dates:
- De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025.

4,8
Basat en 43 valoracions
5 star
79
79%
4 star
21
21%
3 star
0%
2 star
0%
1 star
0%
1-6 de 43 ressenyes
  1. MF
    MF

    Me ha encantado el curso, super interesante! Además la formadora es increíble, la manera en que expone me ha enganchado, explicando experiencias personales y poniendo ejemplos muy clarificadores. Lo recomiendo y espero hacer más cursos con Mar Romera.

    (0) (0)
  2. A
    A

    100% recomendable e inspirador para la aplicación real en un centro educativo. Mar transmite gran inspiración y pasión hacia el trabajo de las emociones, primero en uno mismo, para poder transmitirlo y compartirlo a los demás.

    (0) (0)
  3. A
    A

    Muy interesante y muy fácil de gestionar en tiempo y organización personal para realizarlo.

    (0) (0)
  4. E
    E

    Me encanta Mar Romera, como transmite, sus anécdotas personales, su espíritu crítico, su mirada hacia la infancia….

    (0) (0)
  5. RN
    RN

    Me parece excesiva la cantidad de información de los referentes del modelo.

    (0) (0)
  6. MC
    MC

    El curso, como todos los de Mar Romera, me ha parecido muy enriquecedor e interesante. Me ha aclarado muchos conceptos en cuanto a la educación emocional y plantea propuestas muy variadas y estructuradas para aplicar en el aula en todos los niveles educativos y siempre con una base documentada y fundamentada. Muy recomendable.

    (0) (0)

Preguntes Freqüents

Et responem alguns dels dubtes que ens feu més sovint sobre les nostres formacions. Esperem que et siguin d'ajuda. Si no trobes allò que estàs buscant pots contactar amb nosaltres i t'ajudarem en tot allò que necessitis.

Al Campus Virtual trobaràs tot el material del curs en format multimèdia i PDF. Tots els documents en PDF es poden descarregar sempre que vulguis. Els vídeos només es poden visualitzar a través de la plataforma.
Al final de cada mòdul o cada 2-3 trobaràs un qüestionari d'avaluació sobre el contingut d'aquest tema.

Tots els continguts de la formació, el material audiovisual i els continguts descarregables són en castellà.

Cada un dels nostres cursos està format per un nombre de blocs o mòduls formatius. En cadascun d’ells, o cada 2-3 blocs segons el curs, es proposa un qüestionari que ens ajudarà a consolidar els continguts que anem treballant a cada unitat. Caldrà superar-lo amb un 80%. El sistema d'avaluació serà online i pots fer-ho tantes vegades com vulguis.
En finalitzar el curs hauràs de fer l'Enquesta de Satisfacció per obtenir el Certificat. L'enquesta només serà accessible si has completat el progrés del curs i has fet els qüestionaris dels blocs formatius.

Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.

D'altra banda, els continguts del curs estaran accessibles perquè puguis visualitzar els materials i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu .

Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.

D'altra banda, els continguts i materials estaran accessibles perquè els puguis visualitzar i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu.

Si la teva CCAA té un conveni d'homologació amb nosaltres, ens encarregarem de fer la sol·licitud d'homologació a la plataforma corresponent. Un cop finalitzi el curs, només hauràs de presentar el teu certificat perquè el curs quedi totalment acreditat per la teva comunitat autònoma.

Sí, tota l'oferta formativa d'Integratek està adherida a Fundae. Recorda que només es poden beneficiar les empreses o institucions que cotitzen a la Seguretat Social.

La gestió la pot fer directament el teu centre de treball a través de la gestoria que porta les cotitzacions de la Seguretat Social.

Si el teu centre de treball no et poden ajudar amb aquest tema, nosaltres oferim un servei extern perquè gestioni els tràmits. El cost d'aquest servei també és bonificable.

Inscriu-te al curs!

-47 % Dte.215,00115,00
-47 % Dte.215,00115,00
Comprar
Educació Emocional i Emocionant
-47 % Dte.215,00
115,00
-47 % Dte.215,00
115,00