Detecció de dislèxia

  1. Té dificultats en l’automatització de la lectura i l’escriptura.
  2. El rendiment no correspon a l’edat cronològica i esforç.
  3. Presenta bon rendiment en tasques que no impliquin procés lectoescriptor.
  4. Mostra dificultats en nocions temporals.
  5. Té dificultats en la integració de seqüències.
  6. Dificultats a la memòria de treball.
  7. Dificultats en el manteniment de l’atenció en enfrontar-se a material escrit.
  8. Malestar cap a tasques que impliquen tots dos processos.
  9. El pensament és de predomini visual per sobre del lingüístic.
  10. Pot presentar història de dificultats d’aprenentatge en familiars directes.

Detecció de dislèxia i trastorn per dèficit atencional

Mostra a més de les característiques pròpies de la dislèxia:

  1. Les dificultats atencionals excedeixen les pròpies de l’enfrontament a material escrit.
  2. Tendència a l’oblit i fallada més acusada de la memòria de treball.
  3. Les dificultats lectoescriptores són més significatives atès el problema atencional acusat.

Detecció de dislèxia i trastorn de càlcul

Mostra a més de les característiques pròpies de la dislèxia:

Una dificultat altament significativa a integrar processos matemàtics basats:

  • En la capacitat per reconèixer i entendre els símbols.
  • A les operacions bàsiques i les seves seqüències (suma, resta, multiplicació i divisió).
  • En dominar correctament els símbols operacionals.

Manual breu d’intervenció

  1. Permetre l’ús de l’ordinador, així com programes informàtics específics (lectors, correctors, traductors, etc.).
  2. Assegurar-nos que hi ha hagut una bona comprensió abans de començar les feines, tasques, proves o exàmens.
  3. Permetre més temps per fer els treballs, tasques, proves o exàmens, o bé reduir-ne el nombre.
  4. Adaptar els llibres de lectura al nivell lector de l’alumne.
  5. Permetre l’accés i ús de les taules de multiplicar i la calculadora.
  6. Evitar la correcció en vermell.
  7. Evitar la correcció sistemàtica de totes les faltes d’ortografia.
  8. Avaluar els treballs, les tasques, les proves o els exàmens en funció del contingut. Les faltes d’ortografia no han d’influir en l’avaluació dels mateixos.
  9. Adaptació d’exàmens quant a preguntes enunciades de manera senzilla subratllat de paraules clau, interlineat i lletra més àmplia.
  10. Assegurar-nos que ha comprès el material escrit.
Descarrega't l'article complet
Descarrega’t l’article complet