Que els nostres alumnes tinguin més confiança, seguretat i motivació depèn de nosaltres. Les Dificultades Específicas de Aprendizaje (DEA) com ara la dislèxia, el TDA-H, TEL o altres trastorns són nostre dia a dia. Està a les teves mans decidir de quina manera t’agradaria educar. Què tries?
Exclusió
No hi ha ni tan sols classificació, només diferències que impedeixen un mínim de cohesió social. Segons Fabre, és un procés on es viuen situacions que impedeixen participar i fer ple exercici, en terme de drets i deures.
Segregació
És la lluita de grups, la imposició del qui té sobre el qui no en té. És l‟acte de separar i generar divisions dins dels grups socials que conformen una comunitat. És la classificació en segments ben diferenciats on els rols no poden traspassar les fronteres del que decideixi el grup dominant.
Integració
Es refereix a totes aquelles accions i intervencions que permeten que les persones desenvolupin capacitats personals i socials. La integració pot ser vista com un procés dinàmic on tots els membres hi participen per aconseguir mantenir relacions afectives i pacífiques.
Inclusió
S’associa en respondre positivament a la diversitat i les diferències individuals. Es vincula a les emocions, a l’afectivitat i es relaciona amb la capacitat de les persones d’acceptar l’altre i de conviure en harmonia acceptant les diferències. S’entén que la diversitat no és un problema, sinó una oportunitat per enriquir la societat, la vida familiar, l’educació, la feina i, en general, tots els processos socials i culturals.