Trastorn de l'Espectre de l'Autisme (TEA)
Un curs de Cristina García i el seu equip
Descàrrega gratuïta Recursos per treballar el TEA
Omple el formulari i et regalarem una selecció de recursos per treballar el TEA dins i fora de l'aula
Un curs de Cristina García i el seu equip
Omple el formulari i et regalarem una selecció de recursos per treballar el TEA dins i fora de l'aula
Comprèn i recolza de manera efectiva nens amb Trastorn de l’Espectre de l’Autisme (TEA) .
Aquest curs et proporcionarà un coneixement profund sobre el Trastorn de l’Espectre de l’Autisme (TEA) , ajudant-te a comprendre com aquest afecta el desenvolupament i el comportament dels infants.
A més, us ensenyarem com adaptar l’entorn per afavorir la inclusió i el benestar dels nens TEA. En acabar, estaràs preparat per donar suport de forma eficaç a aquests nens, promovent-ne el desenvolupament i millorant-ne la qualitat de vida .
Preu del curs
Selecciona una convocatòria:
Convocatòria de setembre:
PREINSCRIPCIÓ. De l’1 de setembre al 30 de novembre del 2025
Duració: 60h
Videolliçons
d'alta qualitat
Accés il·limitat
al contingut
Formació certificada baremable en oposicions públiques
Idioma:
Castellà
100% bonificable
per FUNDAE
Veure més
Aprendràs a identificar els signes d'alerta del TEA a les diferents etapes del desenvolupament, ia seleccionar i aplicar els principals instruments d'avaluació per al diagnòstic. També adquiriràs estratègies per prevenir i manejar les dificultats de relació social, comunicació, llenguatge, aprenentatge i conducta tant a nivell familiar com escolar.
A més, us capacitarà per dissenyar programes d'intervenció psicològica per al TEA, des de l'atenció primerenca fins a l'adolescència, ia aplicar tractaments basats en evidència científica. En resum, obtindràs les eines necessàries per detectar i intervenir en nens i adolescents amb TEA als diferents nivells de severitat.
El Trastorn de l'Espectre de l'Autisme (TEA) és un trastorn caracteritzat per dificultats en la interacció social recíproca, interessos restringits i patrons de conducta repetitius i estereotipats . Tot i la major consciència social aconseguida al voltant del TEA durant els darrers anys a la nostra societat, persisteixen molts mites sobre això que cal anar trencant, com per exemple que els nens i nenes TEA no es relacionen o que rebutgen el contacte físic.
L'evidència científica demostra que la detecció i la intervenció de forma primerenca milloren el pronòstic de les persones amb TEA de manera significativa, incidint sobre la seva qualitat de vida personal i familiar. En aquest sentit, resulta fonamental disposar d'eines que ens permetin identificar la variabilitat de perfils que caracteritzen les persones amb un TEA i conèixer les intervencions que tenen suport científic per poder oferir tractaments individualitzats, que promoguin una evolució positiva.
Així mateix, des d'un pla pràctic, és essencial conèixer les tècniques i estratègies que s'han demostrat eficaces a la feina amb persones TEA, tant en l'àmbit familiar com escolar. A Europa les darreres dades de prevalença de TEA se situen en l'1-2%, cosa que fa necessari formar-se de forma contínua per cobrir les necessitats d'una part creixent de la població.
El curs sobre Trastorn a l'Espectre de l'Autisme (TEA) pretén oferir als professionals i futurs professionals del camp de la sanitat i educació una visió integradora que els permeti identificar nens i adolescents amb aquest perfil de funcionament i intervenir sobre les seves dificultats per afavorir-ne el desenvolupament. Al llarg de la formació es presentaran coneixements actualitzats i basats en l'evidència científica dels fonaments psicològics que expliquen la manera de funcionar de les persones amb aquest perfil. Un cop compresa la naturalesa d'aquest trastorn, s'exposaran els tractaments amb evidència científica vigents i s'hi aportaran eines pràctiques per intervenir de persones amb TEA. Tot això des d´una visió clínica i aplicada, basada en l´experiència clínica fruit del treball diari del nostre equip amb nens i adolescents amb aquest perfil.
Aquests són els objectius específics i resumits del curs:
1. Comprendre la naturalesa i la variabilitat quant a simptomatologia dels TEA.
2. Aprendre a identificar els TEA, a partir dels criteris actualment vigents.
3. Descriure i aprofundir sobre les eines diagnòstiques principals per identificar persones amb aquest trastorn.
4. Presentar les principals estratègies i tècniques d'intervenció psicològica, escolar i familiar, basades en l'evidència científica.
5. Oferir recursos pràctics i aplicats que ajudin les famílies a afavorir el desenvolupament de les persones amb TEA.
6. Oferir recursos pràctics i aplicats que ajudin els professionals a treballar amb persones amb TEA a nivell clínic i escolar.
Bloc 1: Introducció al TEA
– Concepte i generalitats.
- Epidemiologia.
- Evolució.
- Diagnòstic diferencial.
Bloc 2: Teories cognitives explicatives del TEA
- Teoria de la ment.
- Teoria de la coherència central.
– Funcions executives.
- Cervell hipermasculí.
Bloc 3: El procés diagnòstic al TEA
– Evolució nomenclatura i criteris diagnòstics.
– El procés diagnòstic.
- Eines de cribratge.
- Proves específiques.
- Altres instruments diagnòstics al tea.
Bloc 4: Tipus de tractaments amb evidència científica
- Guies de referència.
- Teràpies amb evidència.
Bloc 5: Intervenció al TEA: Atenció precoç
- Introducció signes d'alerta.
- Tractaments amb evidència científica.
- Pautes família.
Bloc 6: Intervenció al TEA: Etapa primària
- Introducció signes d'alerta.
- Tractaments amb evidència científica.
- Pautes família.
Bloc 7: Intervenció al TEA: Adolescència
- Introducció signes d'alerta.
- Tractaments amb evidència científica.
- Pautes família.
- Possibilitats formatives després de leducació secundària.
Bloc 8: Intervenció a lescola en alumnes amb TEA
- Observació a l'aula.
- Intervenció: infantil, primària, secundària.
– Recursos i estratègies de treball per al professorat.
Bloc 9: Nenes i dones amb TEA: Diagnòstic i intervenció
- Introducció signes d'alerta.
- Diagnòstic.
- Tractaments amb evidència científica.
- Pautes família.
Aquesta formació és apta per a qualsevol etapa educativa: infantil, primària i/o secundària.
Trobaràs el pla formatiu organitzat per blocs de contingut en format vídeo lliçó i en alta qualitat. A cadascun d'ells tindràs a la teva disposició material complementari, un test d'autoavaluació i accés per poder consultar i contribuir al fòrum.
Lliçons en vídeo
Cada bloc té un o més vídeos explicatius per part de l'equip formador. Aquests vídeos es poden veure les vegades que siguin necessàries per resoldre tots els dubtes i consolidar el coneixement.
Material complementari
Tots els blocs disposen de material complementari per ampliar la informació obtinguda amb la visualització dels vídeos.
Test d'autoavaluació
En acabar el darrer bloc trobaràs un test d'autoavaluació per assegurar-te que has consolidat tots els coneixements.
Fòrums de tutoria
Hem intentat que el curs sigui el màxim de clar possible però sabem que sempre hi ha dubtes que no queden resolts. El campus compta amb un fòrum perquè pugueu fer consultes.
Certificat oficial expedit per lInstitut de Desenvolupament Professional (IDP-ICE) de la Universitat de Barcelona.
Curs homologat vàlid per a l'especialització professional a diverses àrees productives, tant del sector públic com del privat.
Formació baremable per a concursos d'oposicions a l'Administració Pública, borses de treball, sexennis i formació permanent a totes les CCAA d'Espanya.
Durant el curs escolar 2025-2026 es duran a terme dues edicions:
En acabar el curs obtindràs un certificat propi d'Integratek amb tota la informació del curs. El certificat inclou un codi únic per verificar-ne l'autenticitat.
El curs està homologat com a Formació Permanent del Professorat a totes les CCAA d'Espanya. Pots consultar com reconèixer-ho a la teva comunitat a l'apartat d' homologació .
A més, si ets docent en alguna de les següents CCAA, et tramitem directament el reconeixement del curs: Catalunya, Aragó i el País Valencià. Per gestionar el reconeixement, has de finalitzar el curs abans del tancament les convocatòries següents:
Catalunya:
Dates:
- De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025 (pendent d'homologació).
Aquest curs acredita el perfil professional de Diversitat i Educació especial.
Aragó i Comunitat Valenciana:
Dates:
- De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025
5 star | 68% | |
4 star | 29% | |
3 star | 3% | |
2 star | 0% | |
1 star | 0% |
Et responem alguns dels dubtes que ens feu més sovint sobre les nostres formacions. Esperem que et siguin d'ajuda. Si no trobes allò que estàs buscant pots contactar amb nosaltres i t'ajudarem en tot allò que necessitis.
Al Campus Virtual trobaràs tot el material del curs en format multimèdia i PDF. Tots els documents en PDF es poden descarregar sempre que vulguis. Els vídeos només es poden visualitzar a través de la plataforma.
Al final de cada mòdul o cada 2-3 trobaràs un qüestionari d'avaluació sobre el contingut d'aquest tema.
Tots els continguts de la formació, el material audiovisual i els continguts descarregables són en castellà.
Cada un dels nostres cursos està format per un nombre de blocs o mòduls formatius. En cadascun d’ells, o cada 2-3 blocs segons el curs, es proposa un qüestionari que ens ajudarà a consolidar els continguts que anem treballant a cada unitat. Caldrà superar-lo amb un 80%. El sistema d'avaluació serà online i pots fer-ho tantes vegades com vulguis.
En finalitzar el curs hauràs de fer l'Enquesta de Satisfacció per obtenir el Certificat. L'enquesta només serà accessible si has completat el progrés del curs i has fet els qüestionaris dels blocs formatius.
Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.
D'altra banda, els continguts del curs estaran accessibles perquè puguis visualitzar els materials i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu .
Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.
D'altra banda, els continguts i materials estaran accessibles perquè els puguis visualitzar i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu.
Si la teva CCAA té un conveni d'homologació amb nosaltres, ens encarregarem de fer la sol·licitud d'homologació a la plataforma corresponent. Un cop finalitzi el curs, només hauràs de presentar el teu certificat perquè el curs quedi totalment acreditat per la teva comunitat autònoma.
Sí, tota l'oferta formativa d'Integratek està adherida a Fundae. Recorda que només es poden beneficiar les empreses o institucions que cotitzen a la Seguretat Social.
La gestió la pot fer directament el teu centre de treball a través de la gestoria que porta les cotitzacions de la Seguretat Social.
Si el teu centre de treball no et poden ajudar amb aquest tema, nosaltres oferim un servei extern perquè gestioni els tràmits. El cost d'aquest servei també és bonificable.
Me parece un curso completo y a la vez entenedor.
Curso muy bien planteado, con múltiples ejemplos, vídeos y artículos para ampliar conocimientos. Muy útil para aplicar en el aula, con ejercicios y muy buenas ideas para poner en práctica.
Me ha parecido muy práctico. Me ha gustado mucho.
Muy interesante
Me ha gustado mucho. El temario era completo y muy bien explicado
sóc logopeda, cada vegada tinc més casos amb autisme.els casos són summament heterogenis, i necessitava més formació.
el curs m’ està ensenyant molt , com totes les formacions que he fet amb vosaltres. gràcies!