Neuroeducació a l'aula
Un curs de Jesús C. Guillén
Un curs de Jesús C. Guillén
Incorpora la neuroeducació a l’aula per millorar l’aprenentatge dels estudiants.
Descobreix com aplicar els principis de la neuroeducació a l’aula i transformar el teu enfocament pedagògic . El contingut, basat en els darrers avenços científics, t’ensenyarà com funciona el cervell durant el procés d’aprenentatge i com adaptar les estratègies educatives per millorar l’atenció, la memòria i la motivació dels estudiants.
Una formació imprescindible i 100% actualitzada per a educadors que busquen innovar i aplicar mètodes basats en el funcionament del cervell.
Preu del curs
Selecciona una convocatòria:
Convocatòria de setembre:
PREINSCRIPCIÓ. De l’1 de setembre al 30 de novembre del 2025
Durada
60h
Videolliçons
d'alta qualitat
Accés il·limitat
al contingut
Formació especialitzada
amb certificat
Idioma:
Castellà
100% bonificable
per FUNDAE
Veure més
En aquest curs abordarem diversos aspectes de la neuroeducació, com ara el funcionament cerebral i el neurodesenvolupament. Aprendrem a fomentar una mentalitat de creixement en el context educatiu, identificant els factors clau dels bons programes d'educació emocional i estratègies per optimitzar les funcions executives a la infància i l'adolescència.
També veurem com millorar la motivació, atenció i aplicar les tècniques destudi més efectives, així com optimitzar la salut cerebral mitjançant exercici, son i nutrició. Integrarem el component lúdic, les arts i l'ús adequat de recursos digitals a l'aprenentatge.
Finalment, ens enfocarem a desenvolupar projectes educatius efectius, millorar la creativitat i cooperació a l'aula, optimitzar aprenentatges específics com ara la lectura i avaluar si els programes educatius es basen en coneixements neurocientífics actuals.
En els darrers anys s'ha produït un enorme desenvolupament de les tecnologies de visualització cerebral. Mitjançant tècniques no invasives, com la ressonància magnètica funcional, podem analitzar el funcionament del cervell mentre llegim, calculem, memoritzem, juguem, creem, cooperem…, totes tasques que es realitzen amb freqüència a l'escola. Conèixer aquesta informació subministrada per la neurociència sobre l'òrgan responsable de l'aprenentatge és rellevant en educació, és clar, però encara ho és més quan es combina amb els coneixements que proporcionen la psicologia cognitiva o la pedagogia, bàsicament, encara que no cal descartar l'aportació d'altres disciplines. Aquest enfocament integrador i transdisciplinar que té per objectiu millorar els processos d'ensenyament i aprenentatge a partir dels coneixements científics al voltant del funcionament del cervell és el que constitueix la neuroeducació.
La finalitat d'aquest curs és compartir amb tu algunes de les evidències empíriques més significatives que donen suport a un autèntic ensenyament basat en el cervell, el qual, sens dubte, és el que millora allò veritablement important: l'aprenentatge de l'alumnat. Tot i que moltes de les estratègies proposades s'analitzen en l'entorn particular de l'aula, es poden generalitzar i adaptar a molts contextos educatius més. Perquè l'educació no es restringeix a l'escola, i perquè el concepte d'aula com a espai d'aprenentatge obliga a comprendre més en els temps actuals. A més d'identificar alguns dels avenços més significatius que procedeixen de les ciències cognitives, analitzarem moltes implicacions educatives que són molt fàcils de posar en pràctica i que poden adaptar-se, majoritàriament, a totes les etapes educatives. Sempre des d'una perspectiva oberta i crítica que ens convida a reflexionar i, en alguns casos, a millorar les estratègies pedagògiques a l'aula. Sense oblidar que la ciència és una font inesgotable de subministrament de proves que està en contínua evolució.
La neuroeducació constitueix una mirada nova, flexible, positiva, optimista, perquè està en consonància amb diverses metodologies d'aprenentatge actiu i perquè fomenta el desenvolupament de competències per a la vida; o, més ben dit, és la pròpia vida.
Sintetitzant, aquest curs proporcionarem coneixements i orientacions pràctiques perquè qualsevol educador pugui millorar la seva acció pedagògica.
Bloc 1: T'apuntes al canvi?
Bloc 2: Sense emoció no hi ha aprenentatge?
Bloc 3: Obrim les finestres de latenció?
Bloc 4: Estudiem per aprendre?
Bloc 5: Cos sa, ment sana?
Bloc 6: ¿ Juguem i aprenem?
Bloc 7: Podem ser més creatius?
Bloc 8: Per què necessitem cooperar?
Bloc 9: Una escola amb cervell i…?
Bloc 10: Què és l'important a l'educació?
Professor del postgrau de neuroeducació de la Universitat de Barcelona, del màster de neurodidàctica de CADE a Madrid i de la diplomatura Neurociències i emocions en l'aprenentatge de la Universitat Nacional Villa María de Argentina, entre d'altres. Encara que actualment treballa amb adults, té molts anys d'experiència en l'ensenyament de les ciències a gairebé totes les etapes educatives.
És creador del bloc pioner a Espanya sobre neuroeducació “Escola amb Cervell”, que té més de cinc milions de visites, autor del llibre Neuroeducació a l'aula. De la teoria a la pràctica i coautor de Neuromits en educació. L'aprenentatge des de la neurociència , entre altres.
Col·labora en diferents publicacions, com la revista Quaderns de Pedagogia , de la qual és membre del Consell Assessor.
Trobaràs el pla formatiu organitzat per blocs de contingut en format vídeo lliçó i en alta qualitat. A cadascun d'ells tindràs a la teva disposició material complementari, un test d'autoavaluació i accés per poder consultar i contribuir al fòrum.
Lliçons en vídeo
Cada bloc té un o més vídeos explicatius per part de l'equip formador. Aquests vídeos es poden veure les vegades que siguin necessàries per resoldre tots els dubtes i consolidar el coneixement.
Material complementari
Tots els blocs disposen de material complementari per ampliar la informació obtinguda amb la visualització dels vídeos.
Test d'autoavaluació
En finalitzar un bloc o grup de blocs (en funció del tipus de contingut) trobaràs un test d'autoavaluació per assegurar-te que has consolidat tots els coneixements.
Fòrums de tutoria
Hem intentat que el curs sigui el màxim de clar possible però sabem que sempre hi ha dubtes que no queden resolts. El campus compta amb un fòrum perquè pugueu fer consultes a Jesús
En acabar el curs obtindràs un certificat propi d'Integratek amb tota la informació del curs. El certificat inclou un codi únic per verificar-ne l'autenticitat.
Aquest curs està homologat com a formació permanent per als docents de centres públics o concertats en algunes comunitats autònomes per a properes convocatòries.
Catalunya
Dates :
- De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025 ( pendent d'homologació ).
Acredita el perfil professional de Diversitat i Educació especial.
Aragó i Comunitat Valenciana
Dates:
- De l'1 de setembre al 30 de novembre de 2025.
5 star | 76% | |
4 star | 20% | |
3 star | 4% | |
2 star | 0% | |
1 star | 0% |
Et responem alguns dels dubtes que ens feu més sovint sobre les nostres formacions. Esperem que et siguin d'ajuda. Si no trobes allò que estàs buscant pots contactar amb nosaltres i t'ajudarem en tot allò que necessitis.
Al Campus Virtual trobaràs tot el material del curs en format multimèdia i PDF. Tots els documents en PDF es poden descarregar sempre que vulguis. Els vídeos només es poden visualitzar a través de la plataforma.
Al final de cada mòdul o cada 2-3 trobaràs un qüestionari d'avaluació sobre el contingut d'aquest tema.
Tots els continguts de la formació, el material audiovisual i els continguts descarregables són en castellà.
Cada un dels nostres cursos està format per un nombre de blocs o mòduls formatius. En cadascun d’ells, o cada 2-3 blocs segons el curs, es proposa un qüestionari que ens ajudarà a consolidar els continguts que anem treballant a cada unitat. Caldrà superar-lo amb un 80%. El sistema d'avaluació serà online i pots fer-ho tantes vegades com vulguis.
En finalitzar el curs hauràs de fer l'Enquesta de Satisfacció per obtenir el Certificat. L'enquesta només serà accessible si has completat el progrés del curs i has fet els qüestionaris dels blocs formatius.
Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.
D'altra banda, els continguts del curs estaran accessibles perquè puguis visualitzar els materials i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu .
Has de tenir en compte les dates en què finalitza la convocatòria on estàs inscrit ja que, després d'aquestes, no serà possible realitzar les activitats d'avaluació i no podràs certificar o homologar el curs.
D'altra banda, els continguts i materials estaran accessibles perquè els puguis visualitzar i descarregar els documents mentre el curs estigui actiu.
Si la teva CCAA té un conveni d'homologació amb nosaltres, ens encarregarem de fer la sol·licitud d'homologació a la plataforma corresponent. Un cop finalitzi el curs, només hauràs de presentar el teu certificat perquè el curs quedi totalment acreditat per la teva comunitat autònoma.
Sí, tota l'oferta formativa d'Integratek està adherida a Fundae. Recorda que només es poden beneficiar les empreses o institucions que cotitzen a la Seguretat Social.
La gestió la pot fer directament el teu centre de treball a través de la gestoria que porta les cotitzacions de la Seguretat Social.
Si el teu centre de treball no et poden ajudar amb aquest tema, nosaltres oferim un servei extern perquè gestioni els tràmits. El cost d'aquest servei també és bonificable.
Me está gustando mucho aunque me gustaría que fuera más encaminado a educación para 0-3años
Muy interesante de momento, las explicaciones muy amenas. Estoy aprovevhando mucho todos los contenidos.
He disfrutado muchísimo con el curso! Gracias por vuestro trabajo!!
Fantásticos los vídeos y muy valioso todo el material
Curso muy necesario para todos los educadores. Está planteado con gran rigor científico a la par que es muy ameno de realizar. Deja abierta la puerta a seguir profundizando en los conceptos que te interesen. Súper recomendable!
El curso me está encantando y ya estoy poniendo muchos de mis aprendizajes en práctica. Lo estoy haciendo lentamente pues dispongo de muy poco tiempo, pero estoy segura de que lo voy a terminar con éxito.