L’educació només és educació quan posseeix autèntics valors, aquells que desperten als nens i les nenes la sensibilitat i els fa partícips dels grans sentiments humans.

L’escola està pensada per compensar el que no es dóna de manera natural i aquesta és la proposta del model Educar amb 3 Cs, el respecte per a la persona i per al seu potencial.

Aquest projecte es fonamenta sobre bases fermes i propostes d’investigació actuals i validades. En cap moment ens oblidarem de la Convenció Internacional dels drets dels infants, de la que us destaquem de forma significativa i prioritària al sistema educatiu el dret al joc i el dret a opinar lliurement sobre els aspectes que els incumbeixen (sempre per part dels nens i les nenes).

 Objectius del curs

  • Conèixer de forma reflexiva i crítica el model educatiu Educar amb 3 Cs.
  • Identificar les principals dificultats de les institucions educatives al segle XXI per donar resposta des del sentit comú i els recursos dels quals disposem.
  • Acostar la realitat de la infància i l’adolescència d’avui a la visió dels professionals docents.
  • Reconèixer el poder il·limitat de la infància i de l’educació.
  • Aprendre a mirar a la infància per trobar en ella el millor.
  • Dignificar la professió docent.
  • Planificar l’escola des de l’estructura sistèmica del model Educar amb 3 Cs.
  • Conèixer el model de programació d’aula i de situació d’aprenentatge concreta.

 Continguts

  •  El model educatiu Educar amb 3 Cs: capacitats, competència i cor.
  • Les capacitats: concepte, taxonomies.
  • El potencial humà dins del model d’intel·ligències múltiples.
  • Les competències: concepte, taxonomies.
  • Les habilitats executables necessàries en l’ésser humà del segle XXI.
  • El cor: intel·ligència emocional.
  • Educar amb 3 Cs al Col·legi, a Casa i a la Ciutat.
  • Programar, implementar i avaluar el model educatiu: Educar amb 3 Cs.
  • Rol del professorat.
  • Rol de l’alumnat.
  • Rol de la família.
  • Els temps, els espais, els materials, els agrupaments.
  • Líders i referents.
  • “Burocràcia valuosa”.
  • Requisits del model: Escolta, pregunta i pensament crític.

 El curs

“Educar amb tres Cs” és aplicable a molts més conceptes, podríem jugar a dir que existeixen set trios de tres Cs en els quals es tanquen les respostes a les preguntes que cada dia ens fem tots aquells i aquelles que tenim la nostra esperança posada a la infància, al futur i a l’educació.

Quins són els set trios de 3 Cs?

1. Capacitats, competències i cor.
2. Compromís, coratge i confiança.
3. Casa, col·legi i camí.
4. Coherència, cooperació i calma.
5. Canvi, control i consens.
6. Qualitat, continuïtat i convivència.
7. Cap, cos i comunicació.

Possiblement aquest llistat pot seguir creixent fins a 21 que és el següent nombre màgic… Però en aquest curs… analitzarem aquests i aprofundirem en el primer.

 La Ponent

Mar Romera
Mestra, llicenciada en pedagogia i en psicopedagogia. Especialista en Intel·ligència emocional i autora de diversos de llibres dedicats a l’escola, la infància i la didàctica activa. Ver el C.V completo.

 Horari

Duració completa de la formació: 8 hores
L’entrada del curso es farà a les 9:00h. T’aconsellem que no esperis a l’últim moment per entrar.

  • 9:00h: Recollida d’acreditacions.
  • 9:30h: Inici del curs.
  • 14:00h: Pausa per menjar.
  • 15:30h: Inici curs tarda.
  • 19:30h: Finalització del curs.

Localització del curs

Col·legi Oficial d’Odontòlegs i Estomatòlegs
Travessera de Gràcia, 93
08006. Barcelona

 Tens dubtes? Contacta amb nosaltres!

Recorda que pots contactar amb nosaltres trucant al 93.210.70.24, escrivint a cursos@integratek.es o omplint el nostre formulari. T’informarem de tot el que necesitis saber sobre la formació.