facebook_pixel

      Educar amb 3 Cs: capacitats, competències i cor – 7 d’Abril a Barcelona

      Educar amb 3 Cs: capacitats, competències i cor

      7 d’Abril a Barcelona

      “La imaginació i l’emoció sempre guanyen a la raó”

      L’educació només és educació quan posseeix autèntics valors, aquells que desperten als nens i les nenes la sensibilitat i els fa partícips dels grans sentiments humans.

      L’escola està pensada per compensar el que no es dóna de manera natural i aquesta és la proposta del model Educar amb 3 Cs, el respecte per a la persona i per al seu potencial.

      Aquest projecte es fonamenta sobre bases fermes i propostes d’investigació actuals i validades. En cap moment ens oblidarem de la Convenció Internacional dels drets dels infants, de la que us destaquem de forma significativa i prioritària al sistema educatiu el dret al joc i el dret a opinar lliurement sobre els aspectes que els incumbeixen (sempre per part dels nens i les nenes).

      Objectius del curs

      Conèixer de forma reflexiva i crítica el model educatiu Educar amb 3 Cs.

      Identificar les principals dificultats de les institucions educatives al segle XXI per donar resposta des del sentit comú i els recursos dels quals disposem.

      Acostar la realitat de la infància i l’adolescència d’avui a la visió dels professionals docents.

      Reconèixer el poder il·limitat de la infància i de l’educació.

      Aprendre a mirar a la infància per trobar en ella el millor.

      Dignificar la professió docent.

      Planificar l’escola des de l’estructura sistèmica del model Educar amb 3 Cs.

      Conèixer el model de programació d’aula i de situació d’aprenentatge concreta.

      Continguts

      – El model educatiu Educar amb 3 Cs: capacitats, competència i cor.

      – Les capacitats: concepte, taxonomies.

      – El potencial humà dins del model d’intel·ligències múltiples.

      – Les competències: concepte, taxonomies.

      – Les habilitats executables necessàries en l’ésser humà del segle XXI.

      – El cor: intel·ligència emocional.

      – Educar amb 3 Cs al Col·legi, a Casa i a la Ciutat.

      – Programar, implementar i avaluar el model educatiu: Educar amb 3 Cs.

      – Rol del professorat.

      – Rol de l’alumnat.

      – Rol de la família.

      – Els temps, els espais, els materials, els agrupaments.

      – Líders i referents.

      – “Burocràcia valuosa”.

      – Requisits del model: Escolta, pregunta i pensament crític.

      El curs

      “Educar amb tres Cs” és aplicable a molts més conceptes, podríem jugar a dir que existeixen set trios de tres Cs en els quals es tanquen les respostes a les preguntes que cada dia ens fem tots aquells i aquelles que tenim la nostra esperança posada a la infància, al futur i a l’educació.

      Quins són els set trios de 3 Cs?

      1. Capacitats, competències i cor.
      2. Compromís, coratge i confiança.
      3. Casa, col·legi i camí.
      4. Coherència, cooperació i calma.
      5. Canvi, control i consens.
      6. Qualitat, continuïtat i convivència.
      7. Cap, cos i comunicació.

      Possiblement aquest llistat pot seguir creixent fins a 21 que és el següent nombre màgic… Però en aquest curs… analitzarem aquests i aprofundirem en el primer.

      La Ponent

      captura-de-pantalla-2016-11-03-a-las-13-05-31
      Mar Romera

      Mestra, llicenciada en pedagogia i en psicopedagogia. Especialista en Intel·ligència emocional i autora de diversos de llibres dedicats a l’escola, la infància i la didàctica activa.

      – Presidenta de l’Associació Pedagògica Francesco Tonucci (APFRATO).

      – En l’actualitat assessora pedagògica en la implementació de programes d’innovació en diferents centres del nostre país.

      – Autora i coordinadora del model pedagògic “Educar amb tres Cs: capacitats, competències i cor”.

      – Col·laboradora en formació permanent del professorat en les diferents comunitats autònomes del nostre país en col·laboració amb les diferents Conselleries d’educació.

      A qui es dirigeix el curs?

      – Mestres i professors.

      – Pedagogs i psicopedagogs.

      – Psicòlegs i logopedes que tinguin interès en la temàtica.

      – Orientadors.

      – Famílies i particulars interessats en l’educació.

      Horari

      Duració: 8h

      – 9:00: Recollida d’acreditacions
      – 9:30: Inici del curs
      – 14:00: Pausa per menjar
      – 15:30: Inici curs tarda
      – 19:30: Finalització del curs

      Localització

      Col·legi Oficial d’Odontòlegs i Estomatòlegs
      Travessera de Gràcia, 93
      08006 – Barcelona

      3CS_BCN_COLOR
      Descarrega el programa en pdf

      Certificats

      Al finalitzar el curs s’entregarà un certificat

      Certificado curso

      Preguntes freqüents

      A qui es dirigeix el curs?

      Quan m’he d’inscriure?

      On es realitza el curs?

      Doneu certificat d’assistència?

      Consulta les preguntes freqüents

      Contactar

      Recorda que pots contactar amb nosaltres trucant al 93.210.70.24, escrivint a cursos@integratek.es o mitjançant el nostre formulari de contacte:

      Contactar amb Integratek
      2

      Curs de la Mar Romera a Murcia

      3

      Curs de la Mar Romera a Santiago

      Valladolid-Integratek

      Curs de la Mar Romera a Valladolid

      1

      Curs de la Mar Romera a Sevilla

      Madrid (3)

      Curs de la Mar Romera a Madrid

      1

      Curs de la Mar Romera a Saragossa

      Sin título-2

      Curs de la Mar Romera a Palma

      2

      Curs de la Mar Romera a Sevilla

      Opinions

      Comments open

      Deixa un comentari

      Pots usar aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

      This entry has 0 replies

      Comments open