facebook_pixel

      Curs sobre DEA. Detecció, diagnóstic i intervenció a l’aula i a casa – Barcelona 16 de Desembre

      Curs sobre DEA. Detecció, diagnòstic i intervenció a l’aula i a casa

      16 de Desembre a Barcelona

      “Un nen dislèxic és més visual que verbal”

      El desenvolupament de les persones amb DEA (Dificultats Específiques d’Aprenentatge), en relació als símptomes que es manifesten, la seva gravetat i les ajudes donades per a l’ambient, determina la seva adaptació global i, en síntesi, el seu equilibri personal, escolar, social i familiar.

      Les DEA, a diferència dels coneguts trastorns específics d’aprenentatge (lectura, escriptura i matemàtiques), abasten un major ventall d’afectació, en els que s’inclouen els trastorns d’aprenentatge. Aborden, per tant, lectura, escriptura i matemàtiques, parla, llenguatge, desatenció i hiperactivitat i competències no verbals.

      Objectius cdel curs

      Definició de les DEA

      • Trastorns d’aprenentatge (dislèxia, disortografia, discalcúlia).
      • TEL (Trastorn Específic del Llenguatge).
      • TDAH (Trastorn per Dèficit d’Atenció amb/sense Hiperactivitat).
      • TANV (Trastorn d’Aprenentatge no Verbal).

      Detecció

      • Símptomes de DEA en funció de l’edat.

      Diagnòstic de les DEA

      • Neuropsicològic.
      • Aptitudinal.
      • Emocional.

      Intervenció a l’aula

      • Adaptacions metodològiques.
      • Recursos per a l’aula.
      • Software compensador.

      Intervenció familiar

      • Abordatge familiar de tasques escolars.
      • Abordatge familiar en comunicació i relació.

      El curs

      Ser coneixedors de les diferents DEA’s, de les seves similituds, diferències i comorbilitats, ens permetrà ser competents en la detecció precoç, tant a l’escola com a la llar, evitant les negatives conseqüències emocionals que desencadenen trastorns d’aquest tipus. Coneixerem protocols de detecció que ens permetran analitzar la informació de forma exhaustiva, per poder realitzar una adequada derivació que ens permeti confirmar o refutar la impressió del professorat o la família.

      En referència al diagnòstic, hem de bandejar la idea que aquest és una etiqueta. El diagnòstic individual, és l’eina més útil que tenim d’anàlisi a nivell neuropsicològic i lingüístic, i el que ens permetrà determinar quin perfil de potencialitats i febleses té la persona en qüestió, per així abordar de manera òptima la intervenció, d’una forma totalment personalitzada.

      La intervenció, se centrarà en la metodologia d’aprenentatge que necessiten els nens amb DEA per aprendre de forma significativa, treballant mitjançant les seves destreses, i millorant rendiment sense haver de realitzar tant esforç. Coneixerem els recursos de l’aula, així com els suports en l’adaptació d’exàmens i material, i les adaptacions no significatives que són necessàries per posar-ho en igualtat de condicions. Paral·lelament, abordarem el tema dels deures, treballs i exàmens en l’àmbit familiar, així com el paper que tenen els pares en la compensació emocional davant l’exigència escolar, dotant-los d’estratègies de comunicació, amb l’objectiu d’evitar les dificultats relacionals que s’estableixen i que afecten al vincle entre pares i fills.

      Metodologia del curs

      Abordatge de casos de diferents DEA’s al costat de la supervisió de casos particulars aportats pels assistents. Exposició d’activitats de detecció, anàlisi i implementació d’adaptacions, d’habilitats de comunicació entre pares i fills, i entre professionals i famílies.

      La Ponent

      captura-de-pantalla-2016-11-03-a-las-13-39-06
      Helena Alvarado

      – Psicòloga.

      – Pedagoga terapeuta.

      – Logopeda habilitada.

      – Fundadora, directora i coordinadora de CREIX.

      – Professora associada a la Universitat de les Illes Balears a l’assignatura “Dificultats Específiques de l’aprenentatge” (Web UIB).

      – Coautora del Protocol de Detecció i Actuació de Dislèxia de la Conselleria d’Educació del Govern Balear. (Prodislex, 2011).

      – Professora experta en ressolució de conflictes per a l’Agència de Cooperació Internacional Alemana GIZ.

      A qui es dirigeix el curs?

      – Mestres i professors.

      – Pedagogs i psicopedagogs.

      – Psicòlegs i logopedes que tenen interès amb el temari.

      – Orientadors.

      – Famílies i particulars interessats en l’educació.

      Preu

      49€

      Horari

      Duració: 8h

      – 9:00: Recollida d’acreditacions
      – 9:30: Inici del curs
      – 14:00: Pausa per menjar
      – 15:30: Inici curs tarda
      – 19:30: Finalització del curs

      Localització

      DEA_cartell_barcelona
      Descarrega el programa en pdf

      Certificats

      Al finalitzar el curs s’entregarà un certificat

      Certificado curso

      Preguntes freqüents

      A qui es dirigeix el curs?

      Quan haig d’inscriure’m?

      On es realitza el curs?

      Doneu certificat d’assistència?

      Consulta les preguntes freqüents

      Contactar

      Recorda que pots contactar amb nosaltres trucant al 93.210.70.24, escrivint a cursos@integratek.es o mitjançant el formulari de contacte:

      Contactar amb Integratek
      1er-Equip-Murcia-1-1

      Equip formació Murcia

      VALENCIA

      Equip formació València

      BILBAO

      Equip formació Bilbao

      SANTIAGO

      Equip formació Santiago

      BCN

      Equip formació Barcelona

      MADRID

      Equip formació Madrid

      This entry has 0 replies

      Comments are closed.